עוד קבוצה של בעלי פורסטרים ו-XV הגיעו ביום שישי לוהט של סוף יוני להכיר את הרכב ואת עולם נהיגת השטח בהר חורשן. היה חם? כן. נו אז מה? תמיד חם בקיץ וזה לא הפריע לנו ללמוד ולהינות
ככה זה בישראל. בקיץ. כמה חם. אז מנגבים את הזיעה וממשיכים. חוץ מזה שבמקומות כמו הר חורשן המיוער בצפיפות יש המון צל ולפעמים גם בריזה קלה מתגנבת מכיוון הים ונושבת בין העצים ואז לרגע נדמה שנהיה ממש נעים והכל בעצם בסדר גמור.
סובארו ממשיכים להיות רכבי ה-4X4 הנמכרים ביותר בישראל וכך שוב אנו פוגשים בחניון בת-שלמה בקבוצה גדולה של פורסטרים ו-XV שבעליהם החדשים הגיעו להתוודע לעולם המופלא הזה שנקרא ''נהיגת שטח'', להכיר את המכונית החדשה שלהם ולקבל ביטחון ברכב וביכולותיו. כמקובל בקרוסאוברים, רבים מבעלי המכוניות הללו, כולל נהגים ותיקים מאוד, פוגשים לראשונה את עולם השטח וכך למרות שקצת חם מסביב, הם מקשיבים בעניין רב לפרק התיאורטי שכולל היכרות עם המבנה הכללי של כלי רכב בכלל וזה הייחודי של מכוניות סובארו בפרט. יתרונות מרכז הכובד הנמוך וההנעה הכפולה בשטח ובכביש, דיפרנציאלים, מערכות עזר אלקטרוניות, זויות מרכב ומרווחי גחון, היכרות עם עולם הצמיגים, המיגונים והשיפורים וכמבון פרק שדן בעקרונות נהיגת השטח – התמודדות עם מכשולים, כיבוש עליות וגלישת ירידות וצליחת שיפועים למיניהם. מעבר מדרגה, חריץ, שיפוע צד. התמודדות עם בוץ ומעברי מים. שמירה על הצמיגים וכו'.
סוף לדיבורים והגיע הזמן לתרגל ''על רטוב'' (רטוב עבורי, המדריך, שנוסע בג'יפ פתוח ומזיע... בתוך הסובארואים החדשים קריר ונעים ויבש כשהמזגן טוחן במרץ). אנו מעפילים לראש הר חורשן דרך מסלול סובב-פיסגה המתפתל על המורדות המערביים של ההר וכולל מכל טוב מכשולים ומדרגות וחריצים ושיפועים שכולם מתמודדים עימם בהצלחה.
מראש ההר אנו גולשים בירידה עתירה בהצלבות ובורות עמוקים שמתרגלת בחירת קו נכונה ועבודה מדוייקת מול מכוון ומשם אנו יוצאים לתרגל שיפוע צד ולסיום סוקרים את תיק ציוד החילוץ שבלעדיו לא יוצאים לשטח.
עוד הדרכת סובארו דרייב הסתיימה בהצלחה. בעלי הפורסטר וה- XV למדו להכיר את הרכב ויכולותיו הגבוהות וקיבלו את זריקת הביטחון הדרושה על מנת לנצל את המכוניות הנפלאות הללו כראוי. היה טוב וכיף – נתראה בשטח!
מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:
לסיכום ההדרכה של הקבוצה של קובי בצלאל - הקליקו כאן
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
shalomzb971
06 באוגוסט 2018 ב 17:28
ההדרכה ממש שינתה את מבטי על הנהיגה בשבילים. הסתבר שהייתי בור ועם הארץ בנושא. קובי בתמצתיות רבה ובכושר וורבלי מדהים החדיר בי את יסודות הנהיגה בירידה מכביש.
כל הכבוד.
ותודה. שלום צברי.
תגובות