האביב תיכף מסתיים, הקיץ הלוהט בפתח ועוד קבוצת סובארו 4X4 הגיעה ביום שישי להכיר את הרכב ואת עולם נהיגת השטח במשעולי יער בן שמן
"למי יש נסיון בנהיגת שטח? מי התנסה פעם ברכב ארבע-על-ארבע"?... תמיד אני שואל את החבר'ה בהדרכה את השאלה הזו. מבקש מהם לא להתבייש ולא להצטנע. גם כדי שיתוודעו קצת זה לזה ובעיקר כדי לתהות על קנקנם. מול מי ומה אני עומד הפעם. לפעמים אני מאותגר בנהגים מנוסים שמגיעים עם מטען של נסיון משמעותי וזה טוב כי המכשולים לא יפחידו אותם, ולעתים יש לי קבוצה של טירונים שגם זה מצוין כי קל לי יותר להרביץ בהם את התובנות והאסכולות שאני מאמין בהן... מזג האויר האביבי והאווירה הכללית הנעימה גם מגבשת ומחברת אותם - זה מה שמבטיח שהאוירה תהיה קלילה ויהיה לנו כיף.
למכוניות סובארו 4X4 יש יכולת שטח אמיתית שלעתים לא עמדה בכלל במכלול השיקולים בעת הרכישה וכעת הבעלים הטריים מתוודעים אליה לראשונה. היכולת לטייל במשעולים שפעם היו שמורים לג'יפים בלבד בהחלט מלהיבה את הדמיון אבל כדי לדעת לנצל אותה כהלכה ללא נסיון קודם צריך לעבור הדרכה. סוג של השתלמות קצרה – תיאורטית ומעשית –בעיקר על מנת לנטוע בטחון וללמוד לעשות את הדברים נכון ובטוח וכמובן ללא נזקים.
אז בהתחלה מדברים. כלומר – אני מדבר והם מקשיבים. על חשיבות האחיזה שהיא העניין העיקרי ביכולת התנועה בשטח, על המבנה כללי של כלי רכב בכלל וזה הייחודי של מכוניות סובארו בפרט על שלל היתרונות המאפיינים את הפורסטר וה-XV כמו הנעה כפולה סימטרית לכביש ולשטח, מנוע הבוקסר החזק והגמיש שמעניק מרכז כובד נמוך ותיבת ההילוכים הרציפה. מדברים על דיפרנציאלים, מערכות עזר אלקטרוניות, זויות מרכב ומרווחי גחון, צמיגים, מיגונים ושיפורים.
לא פוסחים גם על עקרונות נהיגת השטח – התמודדות נכונה ובטוחה עם מכשולים, טיפוס בעליות וגלישת ירידות וצליחת שיפועים וחריצים. מעבר מדרגה ושיפוע צד.
ואחרי הדיבורים, טיול במשעולי היער במהלכו נתרגל את החומר הנלמד תכל'ס בשטח. עליות, ירידות, מדרגות, דרדרות, שיפוע צד, תרגול עבודה עם מכוון וגם ליכלוך הידיים בעבודות מע''צ קלילות... וכמובן שגם לא פוסחים על עצירת הקפה ההכרחית שהרי אין כמו בתי הקפה בשטח.
מבלי להרגיש איך הזמן עף, בעלי הסובארו החדשים מסיימים את היום הדחוס הזה עם הרבה ידע וקצת נסיון ובעיקר – הרבה יותר ביטחון במכוניות הנהדרות הללו וביכולותיהן המרשימות.
היה טוב וכיף – נתראה בשטח!
מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
3 תגובות
1
אורח/ת - אבי שם טוב
06 באוגוסט 2018 ב 12:32
ההדרכה היתה מקצועית , מועילה ומעניינת.
תרמה לביטחון העצמי והכרות טובה יותר עם הרכב.
כן ירבו הדרכות כאלה.
2
אורח/ת - גבי לביא
06 באוגוסט 2018 ב 12:47
בשבילי זו היתה חויה מרעננת ומלמדת.
רכשנו רכב שטח כדי להנות גם מהשטח ואכן למדנו מה הרכב יכול לעשות וגם רכשנו בטחון בשטח ברכב ובעצמנו כנהגים.
בהדרכה למדתי על הרכב ומעטפת הביצועים שלו גם לשטח וגם לכביש וגם חוינו מעשית את היכולות (כנראה רק חלק) ונשמח להרחיב ולהכיר מקומות בארץ שקל יותר להגיע אליהם עם רכב כזה.
חבל שהחויה נעשתה באחד הימים החמים של השנה אבל כמובן שאי אפשר לדעת מראש ולמרות מגבלות מזג האויר נהננו ולמדנו והפנמנו.
תודה שאפשרתם לנו את החויה.
3
eytan48
12 באוגוסט 2018 ב 13:33
איתן שוקר- תודה על ההדרכה. מאוד החכמתי מההסברים התיאורטיים ומההדרכה המעשית. קיבלתי ביטחון לנסיעה ברכב 4x4 הראשון שלי.
תגובות