שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #52

הייצור של הדיפנדר אולי הופסק - אבל הוא עדיין חי ובועט, פיאט-קרייזלר מנהלת מלחמה מול מהינדרה על שווקים בארה"ב וספינת הדגל של ב.מ.וו – ה-X7 – מוכנה להשקה

הפסקת הייצור של הלנד רובר דיפנדר היתה מכה קשה למכורים לקופסת האלומיניום המרובעת, אבל מי שמחפש תחליף לא צריך להמתין לדור הבא שמבושש להופיע. סדנת צ'לסי, אחותה הבריטית של סדנת Kahn הידועה, מציעה דיפנדרים משופצים להפליא, שבמקרים רבים עולים על המקור.

קחו למשל את הטנדר 110 כפול הקבינה שבתמונה, שעבר מקצה שיפוצים מסיבי ברמת הבורג. מלבד הצבע הייחודי, הדיפנדר הזה מצויד בחישוקים בקוטר 20 אינץ' עם צמיגים בחתך נמוך, בתא נוסעים מהודר (עד כמה שאפשר בדיפנדר...) עם הרבה עור, כרום ואלומיניום מוברש, וגם צמד מושבים מפנק במיוחד. המנוע נשאר טורבו-דיזל סטנדרטי בנפח 2.2 ליטר, המספק 122 כ"ס.

כל העסק הזה יעלה לכם 40 אלף לירות שטרלינג בסך הכל, לפני מסים. סכום לא גבוה בהתייחס לעובדה שזהו דגם one-off , כלומר אין ולא יהיה אחד נוסף שדומה לו.

פיאט-קרייזלר נגד מהינדרה

רכב השטח החדש של מהינדרה, הרוקסור, עליו כתבנו לפני כחצי שנה (קישור לכתבה), מצליח מאוד בארה"ב. בשלב זה הוא מגיע בחלקים מהודו ומורכב בארה"ב, במפעל המעסיק קרוב ל-700 עובדים. לאור ההצלחה, התחילו לדבר בחברה על העברת הייצור כולו לאמריקה הצפונית, בהשקעה של קרוב למיליארד דולר, וזה כבר היה יותר מדי עבור חטיבת ג'יפ של קונצרן פיאט-קרייזלר.

בתלונה שהוגשה ללשכת הסחר הבינלאומי בארה"ב, נטען שהרוקסור הוא חיקוי מדויק של דגמי ג'יפ המיתולוגיים, ומעבר לכך, חברת מהינדרה מוכרת אותו במחירי היצף כדי לחדור לשוק האמריקאי. לטענת ג'יפ, שתי עובדות אלו מהוות פגיעה קשה ביכולת התחרות שלה בשוק המקומי.

דומה או לא? הרוקסור

ה-X7 של ב.מ.וו מוכן להשקה

רכב הפנאי החדש של ב.מ.וו, ה-X7, שהוצג לפני כשנה בדגם קונספט, יערוך את הופעת הבכורה שלו בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס, לקראת סוף חודש נובמבר. הדגם החדש, שיהיה הגדול ביותר בליין רכבי הפנאי של החברה מיועד לשבעה או שמונה נוסעים, והדלתות האחוריות רחבות במיוחד כדי לאפשר גישה נוחה לשורת המושבים השלישית.

היצע המנועים יכלול מנועי טורבו-בנזין עם שש בוכנות בנפח 3.0 ליטר שיספק 335 כ"ס ו-V8 עם טורבו כפול בנפח 4.4 ליטר שיספק 456 כ"ס, מנוע דיזל עם שש בוכנות גם הוא בנפח 3.0 ליטר שיספק 261 כ"ס וייתכן גם מנוע דיזל בנפח דומה עם ארבעה מגדשים שיספק 394 כ"ס. מתוכננת גם גרסה היברידית וואלי גם גרסת ביצועים עם מנוע V8 שיילקח מה- M850i ויספק 522 כ"ס. השיווק בארץ צפוי במחצית הראשונה של 2019.

דגם הקונספט של ה-X7