ביום שישי ה-3/8/18 בשעה 08:30 החלו להגיע המודרכים לרחבה של בת שלמה הישנה, הכנסתי את הציוד האישי לרכב הדקר פרו הקשוח של נציגת החברה רותם ובן זוגה זיו - שלשמחת כולנו לקח על עצמו את מלאכת הצילום
התחלנו את הנסיעה למיקום שבו נעשתה פריסת הבוקר, ההיכרות הקצרה והתחלת הקטע התיאורטי של ההדרכה.
התחלנו מהבסיס וההיסטוריה של הרכב - מפניות ומכלולים והגענו עד לאלקטרוניקה שמאפיינת את רכבינו היום ואת המיצובישי בפרט, מערכות הבטיחות המתקדמות והיכולת להתחשב באם אנו רתומים לנגרר או לא. כמובן שדיברנו גם על זווית הגישה, מרווח הגחון המכובד ברכב וגם זווית הנטישה. למדנו איך נכנסים למכשול וגם איך עובדים נכון עם מערכת בקרת המשיכה. עברנו גם על תפעול נעילת הדרנפנציאל האחורי בשטח קשה במיוחד ומה המשמעות של הנעילה.
רותם נציגת החברה הפתיעה בידע המעמיק על המערכות ולאחר מכן גם בנהיגה מדויקת בשטח, שמים לב מיד שאת מכונת הקרב שלה היא יודעת להפעיל היטב.
יורדים לשטח, הסבר קצר על תנועות ההכוונה, נוהל שיירה ויצאנו.
בין המודרכים היו כמה חבר'ה עם ניסיון רחב וגם כאלו שזאת הפעם הראשונה שלהם, אני יכול לומר בגאווה שכולם צלחו את המכשולים בקלילות מרשימה עם מכונות הקרב שלהם.
בין כל הפאג'רואים היו לנו שני טנדרים קשוחים (טריטון) כאשר בציר החריץ המפורסם יכולנו לראות את ההבדלים בין הסרן החי האחורי של הטריטון למתלי הפג'רו.
החברים התנסו בנסיעה בשפ''צ (שיפוע צד), מעבר סוללה וכמובן טיפוס לכיוון מעלה הבקתה שאת הצל והנוף ידענו לנצל לשיעור העשרה על כל שאלה שנשארה פתוחה ועד לציוד חובה לשטח וחילוצים.
חבורה איכותית היתה לי בשישי הזה ונהניתי מכל רגע, עכשיו רק נשאר להיפגש בטיולים.
המון תודה לזיו שריקי על התמונות.
נמרוד
מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
3 תגובות
1
אורח/ת - זוהר רצבי
24 בספטמבר 2018 ב 07:16
ההדרכה תרמה לי מאוד ,
במושגים כללים לגבי נהיגת שטח .
הסבר על תיבת ההילוכים לשטח . מה האפשריות שלי .
איזה הילוך / מצב אני אמור לבחור לפי תנאי השטח .
איך לנהוג / מה לעשות או יותר חשוב מה לא לעשות בשטח .
מה כדאי שיהיה ברכב .
גרירה / חילוץ / סכנות וכו' .
ההדרכה בהחלט תרמה לביטחון שלי בשטח .
הצלבות / שיפועי צד וכו' .
חוויה !
המדריך "נמרוד" מאוד נחמד , מאוד מסביר , קשוב ומקצועי !
חובה גם למי שחושב שהוא כבר מכיר שטח . תמיד יש מה ללמוד !
מודה מקרב לב על ההזדמנות !
תודה רבה לכם !!!
אשמח לשמוע ולהשתתף בעוד פעילויות שלכם בהמשך .
זוהר
2
אורח/ת - רותם אטיאס
24 בספטמבר 2018 ב 07:18
היי עופר ,
רציתי לציין בפניך שיש לך מדריך מקסים ומקצועי ביותר שיצא לי לפגוש ביום שישי האחרון בבת שלמה
הגעתי מטעם כלמוביל להצטרף להדרכת לקוחות
פגשתי בחור בשם נמרוד וידר בחור מעניין מקצועי חברמן שהעביר הדרכה בצורה שראויה להערכה
יצא לי ב5 שנותי בכלמוביל לעבור הרבה הדרכות וחייבת לפרגן לנמרוד כי פשוט מגיע לו
דרך אגב אתה בטח זוכר אותי מהפעם האחרונה שנפגשנו כשבאת לעשות הדרכה למועדון האופנועים
שיהיה יום מהמם
רותם
3
אורח/ת - אסף חסקי
24 בספטמבר 2018 ב 07:19
תודה :-)
אחלה הדרכה. מקיפה את הדברים העיקריים והחשובים באמת.
אסף חסקי
תגובות