כביש / ספורט > כתבות

להוציא לשכנים את העיניים - Tramontana R

אם אתם בעניין של רכב שמושך הרבה תשומת לב - מכונית הספורט הזו, שמיוצרת בספרד, היא בדיוק עבורכם

עבור אלה שמכוניות על כמו פרארי או למבורגיני הן מכוניות המוניות מדי, יש תשובה של יצרניות בוטיק קטנות, שמייצרות כלי רכב בהזמנה אישית ובעבודת יד. אחת מהן היא חברת טרמונטה (Tramontana) מספרד, שקצב הייצור שלה עומד על 12 מכוניות בלבד מדי שנה. אבל עם תג מחיר של שני מיליון דולר וצפונה, נראה שגם בכמויות כאלה העסקים טובים...

החברה הגיחה לאוויר העולם לפני כעשור, והיא מייצרת דגמים השואבים השראה מעולם הפורמולה 1. בדגם ה-R הדו-מושבי, הנוסע יושב מאחורי הנהג, בתא הדומה לתא מטוס סילוני, בגרסה פתוחה או סגורה. מנוע מרכזי מתוצרת מרצדס-AMG מניע את הגלגלים האחוריים ואפשר לבחור v-10 בנפח 5.2 ליטר המספק כ-660 כ"ס או V-12 עם טורבו-כפול בנפח 5.5 ליטר המספק כ-900 כ"ס. בשני המנועים תיבת ההילוכים היא סיקוונסיאלית, עם שבע מהירויות.

בדגם הבכיר הזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש מתבצע בתוך 3.6 שנות בדרך למהירות מירבית של 325 קמ"ש. המרכב בנוי כמובן מחומרים קלים כמו סיבי קארבון, והמשקל הריק עומד על פחות מ-1300 ק"ג.

כאמור, כל מכונית היוצאת משערי המפעל בנויה לפי הזמנה אישית, וכל קונה יכול להתאים את העיצוב על פי רצונו. הכלל הוא שלא מיוצרות שתי מכוניות עם עיצוב פנים זהה, כך שכל רוכש יכול להתהדר במכונית הייחודית רק לו.

ועכשיו עומדת על הפרק הזדמנות יוצאת דופן: בבית המכירות ההולנדי James Edition המתמחה במכירת מוצרי יוקרה, מוצעת למכירה Tramontana R משנת 2011 עם פחות מ-5000 ק"מ על האודומטר, במחיר של 569 אלף דולר בלבד. בהתחשב במחירה כחדשה ובנדירות שלה, זו באמת מציאה.