שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם יונדאי תייצר מתחרה ללנד קרוזר?

על פי שמועות בעולם הרכב, החברה מקוריאה שעומדת להשיק כמה דגמי פנאי חדשים, מתכננת גם רכב שטח קשוח יותר, מהסוג של אלה שהולכים ונעלמים

כבר ביכינו לא אחת את העובדה שמרבית רכבי השטח הקשוחים הולכים ונעלמים, או שהם הופכים לקרוס-אוברים עם אוריינטציית כביש מובהקת (לכתבה על סוף עידן הזינוזאורים). נכון שפה ושם אנחנו קוראים על שינוי מגמה, אבל בדרך כלל מדובר על כלי רכב המיועדים רק למדינות עולם שלישי שבהן תקני איכות הסביבה והבטיחות אינם מחמירים (כמו הדגם הזה של ניסאן) או שאלו שמועות על מתחרים חדשים לרנגלר של ג'יפ שמגיעות מצד יצרניות בארה"ב כמו זו על הברונקו של פורד (קישור לכתבה) או זו על דגם חדש של ג'נרל מוטורס (קישור לכתבה).

נכון שמדובר בשמועות שעד כה לא מומשו, אבל הן בכל זאת מעוררות אצלנו איזו תקווה, כמו השמועה החדשה שדווקא יונדאי מתכננת דגם חדש וקשוח, בסגנון הלנד קרוזר של טויוטה. השמועה הזו מגיעה מאוסטרליה, שגם בה התקנים לא מחמירים, ואם הדגם הזה אכן יקרום שלדת סולם וסרנים חיים ייתכן שהוא אינו מיועד לעולם המערבי. אבל מותר לקוות שכן...

הקונספט של הסנטה קרוז. טנדר קשוח או רכב פנאי רכרוכי?

מה שלא בגדר שמועה מכיוון יונדאי, הם מספר דגמים חדשים שעל הפרק, שצפויים להגיע בשנים הקרובות. הראשון שבהם הוא הדור הבא של הסנטה-פה שיגיע לשווקים על פי התכנון בשנה הבאה. אחריו מדבירם על דגם לחלוטין, גדול יותר מהסנטה-פה, שמיועד בעיקר לשוק האמריקני, עם מנועים גדולים יחסית בנפחים של 3.3 ליטר ואולי אפילו V8 בנפח 5.0 ליטר. הדגם החדש, שיייקרא פליסאד (Palisade – גדר משוכות, שמקובלת מאוד בפרברי ארה"ב), צפוי להגיח בשנת 2020.

דגם נוסף של יונדאי, מעניין יותר עבורנו הוא טנדר הסנטה קרוז, שגם הוא מתוכנן להגיע בשנת 2020. הטנדר הוצג כדגם קונספט כבר ב-2015 ועתה יש אישור כי הוא נמצא בתהליכים מתקדמים לקראת ייצור. עדיין לא ברור אם מדובר בטנדר עבודה קשוח עם שלדת סולם ומתלים המיועדים לנשיאת משקל רב, או שזה יהיה רכב פנאי קליל על בסיס הסנטה-פה או הפליסאד.

הסנטה-פה החדש

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - יוסי

27 באוגוסט 2018 ב 20:17

הלוואי יגיע דגמים חדשים קשוחים כבעבר רק התקווה ש במחירים שפויים

2

Ogash Ofer

29 באוגוסט 2018 ב 03:11

אורח/ת - יוסי כתב/ה:
"

הלוואי יגיע דגמים חדשים קשוחים כבעבר רק התקווה ש במחירים שפויים

"
יש כיום את הרקסטון של סאנגיונג:
אירוע השקת סאנגיונג רקסטון 2018 Sangyong Rexton