שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

באורך מלא - סאנגיונג טיבולי XLV

מה קורה כאשר לוקחים את הטיבולי של סאנגיונג ומותחים אותו

סאנגיונג התנהגה בעבר כמו אאוטסיידרית בעולם הרכב; עיצוב דגמיה אתגר את המתבונן, וגם מבחר הדגמים והמבנה של אחדים מהם לא היה כמקובל. בתחילת העשור הנוכחי התגלגלה החברה לידי מהינדרה ההודית, עם תקווה לחיים יציבים יותר.

ואכן, הדגם הראשון שהושק לאחר הרכישה, טיבולי ב-2015, היה רכב פנאי קטן בעיצוב ובמבנה מקובלים יותר. אבל ההתנהלות השונה חזרה בגרסת XLV- המוארכת, שהוצגה ב-2016. סאנגיונג אף יצרה ציפייה שהגרסה המוארכת תהיה בעלת שבעה מושבים, בגלל מכונית התצוגה XLV-AIR מסוף 2015 – וזה לא קרה.

יותר ארוך

הרכב, שבשווקים מסוימים מכונה רק XLV"", נותר עם חמישה מושבים, כאשר השינוי הבולט הוא תוספת של 24 ס"מ מאחורי הציר האחורי לטובת תא המטען. אורך הרכב, 444 ס"מ, הוא כמו של דגמי פנאי קומפקטיים, והוא מעט גבוה מהטיבולי (גם בגלל הבדלים במוטות הגגון) – אך בסיס הגלגלים נותר זהה: 260 ס"מ. בסאנגיונג מסבירים שהוא מציג תפיסה חדשה של פנאי סטיישן...

קשה לי להחליט אם אני אוהב את העיצוב; מחד, הרכב נראה גדול והחזית נעימה לעין, ומאידך החלק האחורי, עם קו הכתף הגס למראה וסרח העודף הארוך, יוצר תחושה מגושמת. חישוקי ה"-16 נראים קטנים יחסית ופוגמים בהופעה.

תא הנוסעים דומה לזה שבטיבולי, עם אותם קווים שמשדרים חוסן ומשטחי פלסטיק שאינו מזמין. התחושה הכללית מיושנת בייחוד בגלל עיצוב מערכת השמע ובקרת האקלים ולוח התפעול של זו האחרונה.

ממושב הנהג התחושה אינה של רכב קטן. תנוחת הנהיגה סבירה, אך הייתה יכולה להיות קצת יותר גבוהה וחבל שההגה אינו מתכוון למרחק. המרחב מאחור טוב ותא המטען – מסיבות הקיום לגרסה – גדול עם 575 ליטר (לעומת 423 ל'). חבל רק שחלקו המרכזי רדוד מדי (בגלל מיקום הצמיג הרזרבי).

לקריאה נוספת:
מבחן דרכים: סאנגיונג טיבולי SsangYong Tivoli

יותר מומנט

ל-XLV מנוע דיזל שאינו שגרתי ברכב הפנאי הקטנים בישראל. למנוע זה נפח 1.6 ליטר, הוא מייצר 115 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. ביציאה מהמקום ובייחוד בהאצה מזחילה נוצרת השהיה עד שפעולת המנוע נעשית יעילה, ובעיר טרטור הדיזל נשמע מדי. מעבר לכך מדובר בחטיבת כוח נעימה שצוברת מהירות באופן עקבי וללא מאומץ ויוצרת אווירה רגועה כשנעים בקצב בין-עירוני. צריכת הדלק טובה ונעה בין 15.4 ק"מ/ל' בשיוט ל-13.8 ק"מ/ל' במסלול המבחן.

כיול המתלים רך, אך למרות זאת נוחות הנסיעה אינה מרשימה. השילוב בין הרעשים לתחושה המחוספסת שהרכב מעביר מהכביש וחוסר השלווה על פני שיבושים קלים ובינוניים יוצר הרגשה שהמתלים "עסוקים". רעשי הרוח והכביש בולטים בכביש הבין-עירוני, אך לפחות מתגברים על רעש המנוע. ל-XLV התנהגות צפויה עם תגובות נכונות לפקודות ההיגוי, אבל המומנט לא יתקשה להכריע את אחיזת הצמיגים הקדמיים שיפצחו ביללות. ריסון חסר של תנודות המרכב יכול להפריע בשבילים. בדרכי עפר ה-XLV לא מתלהב מהאבנים הקטנות אבל מסתדר עם בורות.

וגם:
מבחן השוואתי: הזן הוכחד - טויוטה לנד קרוזר מול מיצובישי פאג'רו מול סאנגיונג רקסטון

האבזור עשיר, תנוחת הנהיגה טובה, אך החומרים נוקשים והעיצוב אינו עדכני כנדרש

יותר בפחות

החולשה הבולטת של ה-XLV היא שאינו יוצר רושם מספיק אופנתי בחוץ ובפנים, מרכיב חשוב ברכב פנאי. עם זאת, גרסת XLV של טיבולי יוצרת חבילה מעניינת ונדירה בארץ, המשלבת מרחב נאה, דיזל יעיל וחסכוני ומחיר נמוך יחסית. אולי, לכן, פגשנו כבר כמה כאלה כמונית.

סאנגיונג טיבולי XLV, 1.6 ל' דיזל

מנוע- טורבו דיזל, 4 ציל', קדמי, רוחבי, 1597 סמ"ק

תזמון- 16 שס', גל-זיזים עילי כפול

הספק/סל"ד- 115 כ"ס/3400-4000

מומנט/סל"ד- 30.6 קג"מ/1500-2500

תמסורת- אוט' 6 היל', הנעה קדמית

קוטר סיבוב (בין מדרכות)- 10.6 מ'

מתלים קדמיים- מקפרסון

מתלים אחוריים- קורת פיתול

בלמים ק'/א'- דיסקים מאווררים/דיסקים

מערכות עזר- –

צמיגים- 205/60-16

בסיס גלגלים- 260 ס"מ

אxרxג- 163.5x180x444 ס"מ

משקל- 1500 ק"ג

תא מטען- 720 ל'

מיכל דלק- 47 ל'

מהירות מרבית (יצרן)- 174 קמ"ש

0 ל-100 קמ"ש (יצרן)- – שנ'

צריכת דלק (ממוצע מבחן)- 13.8 ק"מ/ל'

דרגת זיהום- 15

מחיר- 129,000 שקלים

אחריות- 36 חודשים/100,000 ק"מ

ציון מבחן ריסוק - 3 כוכבים (2016, ללא 'חבילת בטיחות') E-NCAP

בטיחות מבוגרים- 74%

בטיחות ילדים- 62%

הולכי רגל- 55%