שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת סובארו דרייב, הר חורשן 24/8/18

ושוב אנו בהר חורשן עם שתי קבוצות של בעלי מכוניות חדשות ממותג ה-4X4 הנמכר ביותר בישראל שהגיעו ללמוד על רכבם החדש ולהתנסות בנהיגת שטח. היה חם וטוב
הדריכו: דרור ברלי ועופר אדר

החום הגדול של אוגוסט בישראל מסוגל להפוך את מיטב אתרי הטיול והטבע לשוממים. כל כך חם עד שרוב האנשים מעדיפים להסתתר מתחת למזגן. בבית, בקניון, העיקר לא להוציא את האף החוצה. אבל בעלי סובארו 4X4 עשויים כנראה מחומר אחר. הם לא נרתעים מהנפצות מזג האוויר, מגיעים להדרכות ולטיולים עם הרבה מוטיבציה ומצב רוח טוב והאמת היא שזה ממש תענוג. לאחר פרק תיאורטי שכולל את מבנה הרכב, ההבדלים בינו לבין מכונית כביש רגילה, הנעה 4X4, דיפרנציאלים, מערכות בטיחות ועזרי אחיזה כגון ABS, בקרת יציבות ובקרת משיכה, מתלים, צמיגים, זויות מרכב, מערכת X- MODE וכמובן קריאת שטח נכונה ועקרונות התמודדות מול מכשולים, אנו יוצאים לתרגל מכשולם מעשיים.

image

שבילי הר חורשן נראים פשוטים לכאורה, אבל הם לא. סלעים, שיפועים, זויות, טרשים חדים. גם ברכב שטח אמיתי צריך לפקוח עיניים ולהיות ערני, על אחת כמה וכמה ברכבי כביש-שטח רכים וג'יפונים. אבל רכבי סובארו 4X4 שנראים לכאורה כמו פרייבטים, דווקא מתנהלים כאן כמו בבית. החשש הראשוני של המודרכים מתחלף בתחושת ביטחון שהולכת וגוברת – הם לומדים להעריך ולאמוד את זויות המרכב ונכנסים ללא חשש לזויות מעניינות.

image

כבר בשביל סובב פיסגה שהוא הציר הראשון שאנו מתחילים בו את הפרק המעשי של ההדרכה, אנו נתקלים במעברי סלע חלקלקים בהם מומחשת עד תום יעילותה של מערכת ההנעה של סובארו, כאשר המודרכים זוכים לחוש לראשונה כיצד המערכת מתמודדת ביעילות מרשימה עם תנאי האחיזה הבעייתיים

image

עלינו עליות וירדנו ירידות, נסענו בזוויות צד והתמודדנו עם הצלבות וחריצים, ולמרות החום הגדול, גם לא שכחנו את הפסקת הקפה המסורתית. לסיום – סקירת ציוד חילוץ ושחרור הביתה עם הרבה יותר בטחון וידע.

היה חם נורא, אבל זה ממש לא הפריע ליום מוצלח וכיפי. להתראות בהדרכות הבאות ובטיולים!

image

imageimageimageimageimageimage

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

image

imageimageimageimageimageimage

קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

image

imageimageimageimageimageimage

סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

imageimageimage

הקבוצה של עופר

הקבוצה של עופר

עם הקבוצה שלי, הלכנו מהקל לכבד: תחילה בדקנו את בקרת המשיכה בטיפוס על סוללה קטנה וכניסה מכוונת למצב של הצלבה, בו שני גלגלים נגדיים נמצאים באוויר. בנקודה זו הרכב הופך לנדנדה, כשדחיפה קלה מטה אותו מצד לצד. לחיצה עדינה אך נחושה על דוושת הגז, והסובארו נחלץ מהמצב באלגנטיות.
בהמשך, תרגלנו נסיעה בשיפוע צד, הפעלה של בקרת היציבות, בלימת חירום וגם עצרנו להפסקת קפה בצילו של עץ הברוש המדהים הגדל בסמוך לערוץ של נחל דליה. את ההפסקה ניצלנו להסברים על חילוצים ועל האמצעים הנדרשים לכך וגם דיברנו על פעילות מועדון סובארו דרייב, הפתוחה לכל בעלי סובארו.
את החלק הקשוח יותר הותרנו לסוף: טיפוס במעלה הסלעי המוביל לפסגת נ.ג 186. בחירת נתיב, הפעלת מערכת ה- X-Mode (למי שיש) או ביטול בקרת היציבות (למי שאין X-Mode), גז קבוע - וכולם למעלה.

תודה לכולם ולהתראות בשטח. עופר

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

ועוד כמה תמונות שצילמה גלית מאושר

ועוד כמה תמונות שצילמה גלית מואשר

imageimageimageimageimageimage

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - אילן ליכטנשטיין

08 בנובמבר 2018 ב 21:53

היה יום מהנה ממצא המדריך דרור שהדריך אותי ואת הקבוצה היה מדהים הסביר הכל בצורה כלילה פשוט היה כיף ומקווה לראות את המדריכים שוב בטיולים של סובארו דרייב