שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת סובארו דרייב ביער בן שמן 7/9/2018

בוקר ביער בן שמן וקבוצה גדולה של בעלי סובארו פורסטר ו- XV חדשות נאספים לנקודת המפגש המוצלת שלנו. עולם נהיגת השטח המופלא עומד להפתח בפניהם וההתרגשות ניכרת אצל כולם
הדריכו: דרור ברלי, עדי וייזל, עופר אדר וקובי בצלאל.

כמה דקות אחרי 9:00 בבוקר וכולם כבר יושבים מולי על כסאות ומחצלות עם איזו כוס קפה או תה ביד. חבורה של אנשים בגילאים שונים בעלי רכבי סובארו פורסטר ו- XV חדשים. החבר'ה נרגשים ובסבב ההכרות שעשינו בתחילת הקטע התיאורטי, הבנו שעבור רוב המשתתפים זהו רכב השטח הראשון כך שעולם השטח אינו מוכר להם עדיין. בחלק התיאורטי דנו בנושאים רבים: אחיזה, צמיגים ולחץ אויר, מערכות דיפרנציאל מכניות ואלקטרוניות, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, שיפועי צד ועוד.
כל מדריך לקח איתו קבוצה של רכבים, בחר שביל ונעלם איתם בין עצי היער. אני לקחתי את הקבוצה שלי לתחנה הראשונה להיום, עלייה תלולה - מפותלת ומחורצת, כזו שדורשת מהנהג תכנון של ציר הטיפוס שלו בעזרת מבט רחוק קדימה ושימוש נכון בדוושת הגז, כזו שתאפשר למערכת הנעת ה- 4X4 המצויינת של סובארו לעלות למעלה בקלילות. כולם טיפסו נהדר, היו כאלה שהרכב שלהם "ריחף" באדישות את המעלה למרות תוואי השטח הלא פשוט, אחרים למדו תוך כדי ובפעם הראשונה, מה בעצם צריך לעשות כדי שזה יקרה. החלק השני של תחנה זו היא ירידה של אותו קטע דרך מחורץ ולאלו מבין הרכבים שיש את מערכת ה- X-Mode הכל כך יעילה, היתה הזדמנות להכיר את יתרונותיה גם בירידה תלולה.

imageimageimageimageimageimageimageimageimage

עברנו לתרגול של שיפוע צד (שפ"צ) בליווי הסברים וטיפים לגבי מה מותר לעשות ומה אסור לעשות. התירגול כמו תמיד הוא זה ש"עושה שכל" למשתתפים וממנו אפשר ללמוד על תחושות הנהג והתנהגות הרכב.

image

imageimageimageimageimageimage

המשכנו והפעם לתרגול עליות וירידות תלולות בקרקע עמוסת פודרה. יש 7 עליות שונות ואנחנו בוחנים במבט ובליווי הסברים, האם זו עלייה רלוונטית עבורנו או לא? למשתתפים שלי כבר יש מה להגיד או לשאול בדיונים על העליות השונות. במהלך התירגולים כולם מכירים בחשיבותה של התנועה המתונה והרציפה ולומדים עוד קצת על מערכת ה- 4X4 של סובארו שבתפעול נכון יודעת לעשות הרבה יותר ממה שנראה לעין.

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק


image

סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח


imageimageimageimageimageimage

מה שעולה גם צריך לרדת..

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

לאחר שכולם תרגלו שוב ושוב, יצאנו לטיול קצר בשבילי היער, במהלך הטיול חלפנו על פני כמה וכמה מעברים מאתגרים, ירידות ועליות תלולות, קצת הצלבות ומשחקי עבירות, אבל בעיקר נהגנו בשבילים המהירים של היער ואת זה סובארו עושים הכי טוב שאפשר.
הייתה לי היום אחלה קבוצה,
מקווה מאד לראות אתכם בטיולי סובארו דרייב ובטיולי שטח אחרים.

שלכם,

קובי בצלאל.

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - עמליה ד.

08 בנובמבר 2018 ב 22:08

השתתפתי בהדרכת השטח בקבוצה של קובי בצלאל ואשמח לשתף
ההדרכה בהחלט תרמה לביטחון העצמי שלי לנהיגה בשטח, קבלתי טיפים מצוינים לשטח ולנהיגה בכלל
אין לי ספק שההדרכה הזו היתה משמעותית עבורי ובעקבותיה יש לי את הביטחון לצאת לטיולי שטח וג'יפים ובהחלט מקווה להצטרף לטיולים שלכם בהמשך.
מעבר לזה חייבת לציין כי קובי היה מדריך נפלא, בטוחה שתחושת הביטחון שלי נבעה מיכולת ההדרכה וההסבר של קובי .
קובי העביר את ההדרכה בצורה שלווה ובטוחה ובהחלט רואים שיש לו ניסיון בשטח.

עמליה

2

אורח/ת - קותי גרוסמן

30 בדצמבר 2018 ב 14:26

נהננו והשכלנו מההדרכה.
גילינו יכולות של הרכב (וגם שלנו) שלא האמנו שיש.אפילו חששנו מהאתגרים עד שעברנו אותם.
ההדרכה הוסיפה ידע וניסיון (ראשוני) לנהיגה בכלל ובשטח בפרט, וראוי לציון קובי בצלאל, שהסביר על צורת נהיגה נכונה ובטוחה בכלל.
תודה רבה למארגנים והמדריכים.

3

kobi Betsalel

30 בדצמבר 2018 ב 14:32

תודה רבה עמליה וקותי.