בוקר שישי עם מזג אוויר נהדר להדרכה, התייצבו בקבוצה שלנו 9 רכבי סובארו XV ופורסטר להדרכה בהר חורשן...
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
בתום החלק התאורטי יצאה החבורה בשיירה לאורך מסלול לתרגול בחירת נתיב בעלייה וירידה.
החבורה צוברת ביטחון במהירות ומתרגלת מצבי הצלבה ושימוש במערכת המצויינת של סובארו לבקרת אחיזה.
העמקה בנושא הדיפרנציאל:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
לאחר שכולם צלחו את התרגולת בהצלחה והתרשמו מהיכולות של הרכבים שלהם, עברה החבורה לתרגול שיפוע צד, הסבר על הסכנות וההתמודדות עם שיפוע צד סטטי ודינמי.
קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
לאחר התרגולים של ההצלבות ושיפועי הצד, עברה החבורה לטיפוס בשטח טרשי.
סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:
למרות שבתחילה העלייה נראתה מאיימת, הנסיון המתגבש לאחר התרגולים בשילוב מערכות ההנעה של סובארו עושים את העבודה, והחבורה מגיעה לראש המעלה במהרה ובהצלחה.
עצירת התרעננות, החבורה כבר מגובשת ומחליפים פרטי התקשרות לעתיד ואפילו חוגגים יום הולדת לאחת המשתתפות הצעירות.
ההפסקה נוצלה לסיכום היום, הסברים על אתגרי היום בפרט ועל עולם רכבי השטח והטיולים בכלל.
בתום ההפסקה החבורה עוברת לתירגול ירידה בשטח טרשי. בתום הירידה ובשעת צהריים מאוחרת מתחילה החבורה את היציאה מהשטח לאחר יום גדוש, מאתגר ומהנה.
נפרדנו לשלום ומקווים להתראות בטיולים.
לסיכום ההדרכה של הקבוצות של דרור ברלי ושל אלי שחף - הלקיקו כאן
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
2 תגובות
1
אורח/ת - מאיר אראל
03 באוקטובר 2018 ב 14:16
מאד נהננו, למדנו הרבה על יכולות הרכב ואיך לתפעל אותו,
תודה רבה.
2
אורח/ת - ניר ק.
08 בנובמבר 2018 ב 22:12
תודה רבה,
מאוד נהננו.
ההדרכה בעיקר נתנו להבין את היכולות והמגבלות של הרכב .
הקטע התיאורטי בהתחלה היה ארוך מדי.
תגובות