אל הצד היקר בסקלת המחירים של רכבי הפנאי הקומפקטיים מגיעות גרסאות משופרות של שלושה דגמים, שניים מהם חדשים. על הופעה, יכולת ומחירים (גבוהים).
מבחן דרכים השוואתי בקטגוריות SUV - רכבי פנאי קומפקטיים בעלי הנעה קדמית בלבד: מיצובישי אקליפס קרוס מול סקודה קארוק מול פיג'ו 3008
בשנה הבאה התקף הדגמים הזה יירגע; לכל יצרן יהיה לפחות רכב פנאי אחד כמעט בכל הקטגוריות בהן הוא מסתובב, לאחדים יהיו כמה. יש כאלה שזה המצב אצלם כבר היום.
בתחום הקומפקטי יש למיצובישי שלושה דגמים – אחד מהם חדש, אקליפס קרוס. לסקודה יש בינוני, יהיה קטן – ויש לה גם קומפקטי, חדש, קארוק. פיג'ו, שחידשה את שלושת דגמי הפנאי שלה, החלה לשווק את 3008 במהדורתו החדשה לפני פחות משנתיים.
דגמי פנאי קומפקטיים הוצעו עד לפני שלוש שנים במחיר של משפחתיות גדולות (150,000-200,000 שקלים). הספורטאז' ששינה את הכללים יצר תחום מחיר שנמצא בצד העליון של משפחתיות רגילות (135,000-145,000 שקלים) – מתבקש, בעצם; בכל זאת, מדובר ברכב המבוסס על משפחתית.
ובכל זאת, לא מעט רוצים את רכב הפנאי הקומפקטי שלהם במהדורה יקרה יותר. מנועים חזקים יותר, אבזור נוסף וגימור מועשר גורמים ללקוחות רבים לחצות את הסף הפסיכולוגי של 150,000 שקלים – ולרכוש את ההצעות היותר יקרות בהיצע הדגמים האלה.
במבחן זה נפגשים שלושה דגמים שיש להם גרסאות זולות בהרבה, אך מגיעים אליו עם הצעות יקרות יותר. מחירי הגרסאות הנבחנות כאן נעים בין 160,000 ל-180,000 שקלים, ויש להן, לפחות לפי המפרט, הסבר לרמת המחירים הזאת. לקחנו את רכבי הפנאי האלה למבחן מפורט וארוך מאוד כדי לקבל תשובה ממצה לשאלה קצרה: מי הטוב ביניהם?
זה לא רק הצבע המרהיב באדום יין שעושה את האקליפס לרכב המרשים ביותר כאן. הוא נראה הגדול ביותר (והוא לא), ומוסיף לכך עיצוב מוחצן עם שימוש נרחב באלמנטים מבריקים
מיצובישי הציגה את אקליפס קרוס ב-2017 – רכב פנאי מסוגנן במבנה קופה המבוסס על אותה רצפה (GS) המשרתת את אאוטלנדר ו-ASX (וגם את לנסר, נ"ע). לקרוס מנוע 1.5 ליטר מוגדש המייצר 163 כ"ס ותיבה רציפה חדשה (Invecs III) עם 8 יחסי העברה קבועים. המחיר: 170,000 שקלים ברמת הגימור 'פרמיום'.
סקודה קארוק נוסד באותה שנה, חולק אותה רצפה (MQB) עם סיאט אטקה ופולקסווגן טיגואן (ודגמי נוסעים של קבוצת פולקסווגן). קארוק מוצע עם מספר מנועים, וכאן נבחן עם 1.5 ליטר ו-150 כ"ס וכמובן עם תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים. המחיר, ברמת הגימור 'סטייל', הוא 160,000 שקלים.
פיג'ו 3008 החדש הוא כבר הוותיק ביותר, משווק מסוף 2016, יושב על אותה רצפה (PF2) המשרתת, כמובן, את 308. ולמבחן התייצב בגרסת 1.6 ליטר טורבו עם 165 כ"ס ותיבה אוטומטית 6 הילוכים. מחיר גרסה זו, ברמת הגימור 'פרמיום': 180,000 שקלים.
שלושה רכבי פנאי קומפקטיים במידות דומות – והאופן בו הם פונים לקהל שונה מאוד זה מזה.
זה לא רק הצבע המרהיב באדום יין שעושה את האקליפס לרכב המרשים ביותר כאן. הוא נראה הגדול ביותר (והוא לא), ומוסיף לכך עיצוב מוחצן עם שימוש נרחב באלמנטים בוהקים. אבל לאקליפס יש עוד משהו שאין לאחרים כאן, ויש רק למתחרים מעטים מאוד: סיומת קופה המעניקה לו תנופה ויוצרת מופע דינמי מוצלח. פס פנסי לד מאחור, לרוחב השמשה, גם הוא אלמנט ייחודי, משלים רכב בהופעה מרשימה מאוד.
סקודה קארוק הוא היפוכו של הנ"ל. קווים פשוטים מכל זווית שהיא, מופע הנראה קטן ביחס והופעה הדומה יותר לגרסת סטיישן מוגבהת של מכונית נוסעים. כאשר המקור לאותה מכונית נוסעים הוא סקודה, חברה שחרטה על שולחן השרטוט שלה מסר מצטנע ככל שאפשר, לקארוק אין אותה הופעה מוחצנת שרבים אוהבים ברכב הפנאי שלהם. אחרים יעדיפו אותה, ובדיוק מאותה סיבה.
העיצוב המקורי ביותר שייך, עדיין, ל-3008, ולמרות הצבע-הלא-ממש-מושך, הוא נראה עדכני, מקורי עם מספר אלמנטים בעיצוב מבריק; החזית הניצבת, הפנסים המגיעים עד קצה מכסה המנוע והקימורים המרובים שם, הכתפיים המוגבהות המתחילות בחלקו האחורי של הרכב וממשיכות לאחור להדגשה נוספת של הפנסים.
מבחן דרכים: הקרוס שבאקליפס - מיצובישי אקליפס קרוס
מבחן דרכים: הכלי הנכון למשימה - סקודה קארוק, 1.0 ל'
עיצוב סביבת הנהג בשלושת הדגמים האלה, ובניגוד ללא מעט דגמים אחרים, עשוי מאותם מרכיבים שיצרו את העיצוב החיצוני.
באקליפס פסים בוהקים דמויי אלומיניום סביב פתחי האוורור ולוח המחוונים, עוד כאלה התוחמים את הקונסולה המרכזית ונעים ממנה ועד שני קצות הרכב, משטחים דמויי סיבי פחמן וריפוד עור למושבים. בנוסף בולט משטח הפעלה למערכת המולטימדיה, המוסיף נופך עדכני, ממש כמו הקרנת המידע העילית.
האבזור נאה בהחלט, וההופעה הכוללת אכן מרשימה. הביצוע, כמה חבל, פחות. איכות החומרים – החל מאותם פסי פלסטיק בוהקים ודקיקים, דרך משטחים העשויים פלסטיק פשוט ועד לריפוד העור שאינו מעודן כנדרש – אינה מתעלה, וגם רמת ההרכבה לקויה משהו. הנדסת האנוש גם היא לא מצטיינת; הרבה כפתורי תפעול נמצאים משמאל להגה, למטה, ואי אפשר לראות אותם, ממש כמו התצוגה הדיגיטלית של בקרת האקלים הנמצאת עמוק מדי בקונסולה ואינה נראית כנדרש, כמו התצוגה העילית המוגבלת במיקומה. הראות לאחור מופרעת באופן קבוע בגלל אותו פס תאורה.
אותו עיצוב הרמוני (יאמרו המצדדים) או משמים (יאמרו המקטרגים) המאפיין את קארוק בחוץ, הוא זה היוצר את סביבת הנהג בפנים – למעשה, כמו בכל דגמי קבוצת פולקסווגן. הקווים בסיסיים, אין ייחוד, הגוונים לא מרהיבים, אבל הביצוע טוב, עם איכות חומרים סבירה, ומעל הכל הנדסת אנוש פשוטה ונגישה במופגן. המושב סביר, לא יותר, והכוונון (הידני, ברכב במחיר כזה!) לא ממש נוח. נציין כאן כי קורה A מפריעה משהו בפניות.
הכל בסביבת הנהג ברור, נהיר, פשוט, מבוצע היטב, חסר השראה, עם אבזור חסר וללא תחושת עושר כנדרש ברכב במחיר שכזה. היצע מערכות הבטיחות טוב, לא שלם ברמת גימור זו
תחכום או התחכמות – אלה שתי דרכי התייחסות לסביבת הנהג ב-3008. ההגה הקטן והנמוך (והקטום בבסיסו), הממוקם מתחת ללוח המחוונים, ייחודי, ויש שימצאו את הסידור הזה מטריד. אנחנו – לא; לאחר שמתרגלים, מגלים שהיחסים עם ההגה אישיים יותר, ונוח להסתכל במחוונים מעליו ולא דרכו; וכן, יהיו כאלה שפשוט לא יסתדרו עם התכנון הזה. העיצוב הייחודי משולב גם בתפעול מעט שונה. מערכות רבות ניתנות לתפעול רק דרך המסך, וזה לא לעניין. הביצוע סביר, והמושב הוא המוצלח ביותר כאן, לא רק בגלל התפעול החשמלי אלא גם בגלל המבנה (כולל אפשרות להארכת הבסיס).
הכניסה לאקליפס מאחור אינה נוחה ומחייבת גבוהים להקפיד בהרכנת ראש. המושב טוב, מרווח הברכיים ממש בסדר, אך מרווח הראש, בגלל הגג המשופע, פחות. ניתן לשפר עם הזחת המושב ומסעד הגב, ועדיין. אקליפס הוא היחיד כאן ללא פתח מיזוג. מנהרת הינע מחייבת פיסוק רגלי הנוסע במרכז.
בקארוק מרחב מוצלח מאחור, מרווחי ראש וברכיים טובים מאוד, אך מנהרת ההינע גדולה מדי כדי לאפשר לנוסע במרכז תנאי מחיה טובים.
פיג'ו 3008 מציע מאחור מרחב טוב, מרווחי ראש ורגליים מספקים, אך מרווח כפות הרגליים טוב פחות, והרצפה הכמעט שטוחה במרכז לא תעזור למבוגר במרכז; יהיה לו צפוף מדי.
תא המטען במיצובישי הוא הפשוט ביותר, כמעט ללא פטנטים שימושיים. זה שבסקודה, כמובן, נרחב מאוד, נוח לשימוש ויש בו שפע קונצים ופטנטים לעיגון (כולל שקיות קניות). גם בפיג'ו תא מטען עתיר פטנטים שימושיים וגם הוא גדול ומוצלח לשימוש.
מבחן דרכים השוואתי - שלושה ועוד אחד: ספורטאז' - אטקה - 3008 - C–HR
שלושת הדגמים כאן מציעים ביצועים טובים מאוד לכל צורך – החל מתנועה עירונית, דרך שיוט בין ערים ועד לטיפוס בהרים, כולל עקיפה. גם של סמי טריילר, וכל זאת בקצב ראוי ונטול מאמץ. ההבדלים אינם בביצועים אלא באופן הביצוע.
קארוק מביא את המערך הנמרץ ביותר, והתיבה הדו-מצמדית מוסיפה. התנהלות המנוע מדודה ולינארית מסל"ד נמוך ועד גבוה, והיכולת בהאצות ביניים טובה ממש. התיבה שילבה הילוכים חלק, והקטע ההוא של התנהלות גסה במהירות נמוכה לא הורגש. וכן, גם חיסכון: קארוק היה החסכוני ביותר, ובהפרש: 11.3 ק"מ/ל' (הדגם משייט ללא עומס רק עם 2 צילינדרים).
ל-3008 ביצועים דומים, היכולת גבוהה אך התוצרת מוגשת לנהג באופן מעט מרוכך יותר, בעיקר בגלל השהיה בתיבת ההילוכים. שילוב ההילוכים חלק (וזה טוב), ולפעמים התיבה נחפזת, מדי, לשלב להילוך גבוה (וזה פחות טוב). צריכת הדלק באמצע: 9.5 ק"מ/ל'.
לאקליפס מנוע רב-און, מבצע היטב, התגובה חדה, והתחושה הנוצרת כי זהו "מנוע עצבני" – גם בגלל התנהלות גסה ומחוספסת. התיבה הרציפה החדשה פועלת טוב מאשר קודמתה, ועדיין, אופי פעולה של תיבה כזו לא תמיד נעים. צריכת הדלק הייתה לא מוצלחת, 7.6 ק"מ/ל'.
מבחן דרכים - מבחן דרכים: פיג'ו Peugeot 3008
ריפוד עור, אבזור עשיר, הופעה מוחצנת יוצרים תחושת עושר הנפגעת בגלל איכות חומרים לא מרהיבה והנדסת אנוש לא מוצלחת. היצע עשיר של מערכות הבטיחות
נוחות הנסיעה ואיכותה, המשפיעות על רמת החיים של הספונים ברכב, שונות בין שלושת הדגמים כאן, בייחוד בין השניים הטובים יותר ביחס לשלישי.
נוחות הנסיעה שמציע 3008 לנוסעיו היא הטובה ביותר כאן. כיול המתלים מעט נוקשה, אך אלה סופגים באופן ראוי גם שיבושים קטנים בעיר. מחוץ לעיר, במפגשים אופייניים עם גלי כביש או טלאים גדולים, נוחות הנסיעה טובה עוד יותר וריסון פעולת המתלים משובח. בשיוט לטווח ארוך בכבישים משניים, אותה נוחות בולטת במיוחד, יוצרת נסיעה נינוחה ונעימה. לכך מוסיף 3008 גם איכות נסיעה כוללת עדיפה, מכיוון שהוא השקט ביותר, עם רעשי מנוע, צמיגים ורוח חלשים יחסית שאינם מציקים.
לקארוק מתלים רכים יותר, מה שמעניק לו בעיר כושר ספיגה משופר בשיבושים קטנים, טוב פחות באכזריים. ריסון טוב פחות של פעולת המתלים, גורם לכך שהוא ממשיך לזוז עוד קצת, וכאשר מדובר ברצף שיבושים או גלי כביש, זה פחות נוח ובעיקר פחות נינוח. גם איכות הנסיעה שלו פחות טובה מזו של 3008 – רעשי רוח וכביש מורגשים יותר ושאון המנוע גם.
לאקליפס קרוס כיול נוקשה יותר למתלים, ובעיר על שיבושים בינוניים הנוחות בינונית. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, עם יכולת נאה לטיפול בשיבושים מגודלים. עם זאת, בכבישים מחוטטים הוא אינו נינוח מספיק. איכות הנסיעה היא התחום בו האקליפס אינו ברמתם של השניים האחרים; המנוע, שפעולתו כאמור אינה מעודנת, נשמע באופן בולט מדי, קרקושים נשמעים ברכב, רעשי רוח נוכחים ומעל הכל בולטים רעשי כביש.
וגם:
סקודה מרחיבה את היצע הקרוס-אוברים
היכולת הדינמית של כל אחד מהשלושה כאן טובה מספיק כדי לצלוח באופן בטוח כבישים מתפתלים, גם בקצב גבוה ממה ששפוי לעשות בכלל וברכב כזה בפרט. אלה כלים שלא נועדו לכך, אפילו לא למתי המעט שיש להם עניין בנהיגה כזו. הנאה בנהיגה? לכו חפשו.
3008 מתנהל בפניות באופן המוצלח ביותר, זוויות הגלגול שלו הן הצנועות ביותר, והוא המרוסן מכולם. ההגה מהיר, אבל הוא קל מאוד וצמיגי לתחושה. דוושת הבלם מחייבת לחיצה נחושה כדי לקבל עוצמה ראויה.
קארוק מציע תחושת נהיגה כמו במכונית נוסעים. ההתנהלות שלו בפניות מיושבת בדעתה, עם מעט רכות בחלק הקדמי, זוויות גלגול, קצת תת-היגוי; ההגה קל אבל פעולתו לינארית וברורה.
גם בתחום הדינמי אקליפס אחרון, בגלל זוויות גלגול ותנודות מרכב שתחת עומס גדולות ממה שיש לאחרים. הוא נכנס לתת-היגוי מוקדם מהאחרים, וזמן ההתאפסות מעט ארוך יותר. להגה משקל מצוין במהירות נמוכה, קל מדי בגבוהה, ותגובה חדה מדי אחרי רבע ממהלכו. דוושת הבלם היא הטובה ביותר, העוצמה מצוינת וקל למנן אותה.
השלושה האלה ייקחו אתכם בשטח עמוק יותר מאשר סתם פרייבט, יעניקו אופציית טיול מרחיקת טווח למשפחה. ההבדלים אינם ביכולת הדומה למדי אלא, שוב, באופן בו נעים לשבת בהם. או פחות.
אותו מערך מתלים וחסינות יחסית בפני רעשים, ממשיכים לשרת את הנוסעים ב-3008. זהו הרכב הנעים ביותר מבין השלושה כאן לנסיעת שבילים, ויכולתו בתחום זה משרתת היטב את תכליתו כרכב פנאי.
קארוק מציע נוחות נסיעה סבירה, אך בשבילים הוא מהמהם, והוא מסתדר פחות טוב על חריצים החוצים שבילים, אבנים שתולות וכיו"ב מפגעי שטח.
בנסיעת שבילים, אקליפס קרוס אינו שקט – קצת קרקושים, קצת רעשים מהשביל ומהמנוע – וגם הנוחות אינה מוצלחת, כאשר במקרים מסוימים, הוא מעביר חבטה לתוך הרכב.
לקארוק אין אותה הופעה מוחצנת שרבים אוהבים ברכב הפנאי שלהם. אחרים יעדיפו אותו, ובדיוק מאותן סיבות
מיצובישי אקליפס מביא עימו עיצוב מרהיב, אבזור נאה וביצועים מכובדים, אך הביצוע בינוני – ובעיקר: איכות הנסיעה אינה טובה.
סקודה קארוק יעיל, שימושי, עם יחידת מנוע/הילוכים מעולה, יכולת דינמית נאה, אך הוא מפגין פשטות מוגזמת ביחס לרכב במחיר כזה – ומעל לכל: איכות הנסיעה שלו אינה נעימה ונינוחה כמו זו שב-3008.
פיג'ו 3008 מנצח בעימות זה בעיקר בגלל נוחות ואיכות נסיעה, אבל גם בגלל שהוא מעניק למי ששילם סכום כזה רכב שמשתדל יותר ברמת ההגשה שלו, ברעיון ובביצוע.
מבנה מקורי של סביבת הנהג, לא בהכרח מתאים לכל אחד, עם פתרונות עיצוב עדכניים, אבזור עשיר בהגשה הראויה לרכב במחיר כזה. מערך הבטיחות מכובד
מיצובישי אקליפס קרוס מוצע בגרסת מנוע אחד (1.5 ל' מוגדש, 163 כ"ס), התיבה רציפה עם 8 יחסים קבועים והנעה קדמית או כפולה. לדגם ארבע רמות גימור: 'אינטנס', 'אינסטייל', 'פרמיום' ו'עילית' – האחרונה רק עם ההנעה הכפולה המוצעת רק איתה. המחירים החל מ-149,000 שקלים ועד 180,000 שקלים.
באבזור 'פרמיום': תאורת לד מלאה, גג שמש חשמלי, חיישני תאורה וגשם, בקרת אקלים דו-אזורית, תצוגה עילית, מסע מגע "7 עם ממשקי קארפלי ואנדרואיד אוטו עם תוכנה מקומית, משטח הטענה, כניסה והנעה ללא מפתח, פקדי הילוכים מאחורי ההגה, בלם חנייה חשמלי, ריפוד עור למושבים, תפעול חשמלי למושב הנהג ועוד. בבטיחות: בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, התרעות על אי-שמירת מרחק, סטייה מנתיב ותנועה חוצה מאחור, עמעום אוטומטי וניטור שטחים מתים.
סקודה קארוק מוצע במספר גרסאות מנוע: בנזין מוגדש 1.0 ל' 115 כ"ס ו-1.5 ל' 150 כ"ס, שניהם עם הנעה קדמית, ודיזל 1.6 ל' 115 כ"ס ו-2.0 ל' 150 כ"ס. התיבה דו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה קדמית; לבנזין 1.0 ל' אופציה לתיבה ידנית, לדיזל החזק הנעה כפולה ומוצע רק איתה. קארוק מוצע בשלוש רמות גימור, 'אמבישן', 'סטייל', ו'אקסקלוסיב' – האחרונה בגרסאות הבנזין והדיזל החזקות בלבד. המחירים נעים בין 130,000 שקלים ל-200,000 שקלים.
באבזור 'סטייל': תאורת לד מלאה, פקדי הילוכים בהגה, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים דו-אזורית ומיזוג לאחור, מסך מגע "8, צימוד קארפליי, אנדרואיד אוטו, מירורלינק, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם חנייה חשמלי. בבטיחות: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל התרעות התרעה אי-שמירת מרחק וסטייה מנתיב, כולל תיקון סטייה, עמעום אוטומטי ותאורה עוקבת פנייה.
פיג'ו 3008 מוצע בגרסאות בנזין מוגדש 1.6 ליטר 165 כ"ס ודיזל 1.6 ל' 120 כ"ס ו-2.0 ל' 180 כ"ס, לכולן תיבה אוטומטית 6 הילוכים והנעה קדמית. 3008 מוצע בשלוש רמות גימור: 'אקטיב', 'פרמיום' ו-'GT', האחרונה רק בדיזל החזק. המחירים נעים בין 151,000 ל-225,000 שקלים.
באבזור 'פרמיום': גג שמש חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי, "12.3, פקדי הילוכים בהגה, מצלמת נסיעה לאחור, מצלמת 'מעוף ציפור', חיישני גשם ותאורה, בקרת אקלים דו-אזורית עם מיזוג לאחור, מסך מגע "8, ממשק צימוד קארפליי, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם חנייה חשמלי תצוגה עילית, ריפוד עור (חלקי), תפעול חשמלי וזיכרון למושב נהג. בבטיחות: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, התרעות על אי-שמירת מרחק וסטייה מנתיב עם תיקון סטייה, עמעום אוטומטי, ניטור שטחים מתים, זיהוי שלטי מהירות.
מנוע - טורבו בנזין 4 ציל', קדמי, רוחבי, 1499 סמ"ק
תזמון - 16 שס', גל זיזים עילי כפול
הספק/סל"ד - 163 כ"ס/5500
מומנט/סל"ד - 25.5 קג"מ/1800-4500
תמסורת - אוט'-רציפה, הנעה קדמית
קוטר סיבוב (בין מדרכות) - 10.6 מ'
מתלים קדמיים - מקפרסון, מוט מייצב
מתלים אחוריים - רב-חיבוריים, מוט מייצב
בלמים ק'/א' - דיסקים מאווררים/דיסקים
מערכות עזר - בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי (ברכב המבחן – גם ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית)
צמיגים ק'/א' - 225/55-18
בסיס גלגלים - 267 ס"מ
אxרxג - 168.5x180.5x440.5 ס"מ
משקל - 1550 ק"ג
תא מטען - 341-448 ל' (מושב אחורי ניתן להזחה)
מיכל דלק - 60 ל'
מהירות מרבית (יצרן) - 200 קמ"ש
0 ל-
צריכת דלק (ממוצע מבחן) - 7.5 ק"מ/ל'
דרגת זיהום - 14
מחיר - 149,000 שקל (מחיר רכב המבחן – 170,000 שקל)
אחריות - 36 חודשים/100,000 ק"מ
ציון מבחן ריסוק - 5 כוכבים (2017) E-NCAP
בטיחות מבוגרים - 97%
בטיחות ילדים - 78%
הולכי רגל - 80%
מנוע - טורבו בנזין 4 ציל', קדמי, רוחבי, 1598 סמ"ק
תזמון - 16 שס', גל זיזים עילי כפול
הספק/סל"ד - 165 כ"ס/6000
מומנט/סל"ד - 24.4 קג"מ/1400
תמסורת - אוט' 6 היל', הנעה קדמית
קוטר סיבוב (בין מדרכות) - 10.7 מ'
מתלים קדמיים - מקפרסון
מתלים אחוריים - קורת פיתול
בלמים ק'/א' - דיסקים מאווררים/דיסקים
מערכות עזר - בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת אי-שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, מגביל מהירות ע"ב זיהוי שלטי מהירות (ברכב המבחן – גם התרעת סטייה מנתיב עם תיקון, עמעום אורות אוטומטי, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית)
צמיגים - 215/65-17 (235/50-19)
בסיס גלגלים - 267 ס"מ
אxרxג - 162x184x445 ס"מ
משקל - 1300 ק"ג
תא מטען - 520 ל'
מיכל דלק - 53 ל'
מהירות מרבית (יצרן) - 206 קמ"ש
0 ל-
צריכת דלק (ממוצע מבחן) - 9.5 ק"מ/ל'
דרגת זיהום - 10
מחיר (רכב מבחן) - 158,000 שקל (מחיר רכב המבחן – 180,000 שקל)
אחריות - 36 חודשים/100,000 ק"מ
ציון מבחן ריסוק - 5 כוכבים (2016) E-NCAP
בטיחות מבוגרים - 86%
בטיחות ילדים - 85%
הולכי רגל - 67%
מנוע - טורבו בנזין, 4 ציל', קדמי, רוחבי, 1498 סמ"ק
תזמון - 16 שס', גל זיזים עילי כפול
הספק/סל"ד - 150 כ"ס/5000-6000
מומנט/סל"ד - 25.4 קג"מ/1500-3500
תמסורת - רובוטית דו-מצמדית 7 היל', הנעה קדמית
קוטר סיבוב (בין מדרכות) - 10.9 מ'
מתלים קדמיים - מקפרסון, מוט מייצב
מתלים אחוריים - קורת פיתול, מוט מייצב
בלמים ק'/א' - דיסקים מאווררים/דיסקים
מערכות עזר - בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בקרת שיוט אדפטיבית (ברכב המבחן – גם עמעום אורות אוטומטי, תאורה עוקבת פנייה)
צמיגים - 215/60-16 (215/55-17)
בסיס גלגלים - 264 ס"מ
אxרxג - 438x184x160 ס"מ
משקל - 1393 ק"ג
תא מטען - 500 ל'
מיכל דלק - 50 ל'
מהירות מרבית (יצרן) - 203 קמ"ש
0 ל-
צריכת דלק (ממוצע מבחן) - 11.3 ק"מ/ל'
דרגת זיהום - 7
מחיר - 150,000 שקל (מחיר רכב המבחן – 160,000 שקל)
אחריות - 24 חודשים/ללא הגבלת נסועה
ציון מבחן ריסוק - 5 כוכבים (2017) E-NCAP
בטיחות מבוגרים - 93%
בטיחות ילדים - 79%
הולכי רגל - 73%
תגובות