שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים - קיה סורנטו 2.2 ליטר דיזל

האם גרסת הדיזל היא הטובה במבחר הסורנטו? כנראה שכן!

אין ספק שהמותג קיה עשה כברת דרך ארוכה מאז שנחת כאן באמצע שנות התשעים, ואין כמו הסורנטו להדגים זאת. מי יכול היה לדמיין אז שיגיע יום ונחזיר לסוכנות קיה רכב שעולה 276,000 שקלים ונחשוב שהוא מציע תמורה טובה? מצד שני, דומה שלמן הדור הראשון ב-2002, הסורנטו תמיד היה שגריר טוב לתדמית היצרן. וכן, אני יודע שאני מקדים את המאוחר...

מבחני דרכים לדגמי הסורנטו הראשונים:
קאיה סורנטו פרו - בלדה לקוריאני נעלם
יונדאי טראקאן מול סאנג-יונג רקסטון מול קאיה סורנטו במבחן השוואתי לקוריאנים

דיזל-אוטומט

באחד מסופי השבוע הלוהטים שאמורים היו להיות שמשיים התייצב הסורנטו המחודש למבחן, והפעם בגרסת הדיזל. השינוי הבולט הוא בתיבה האוטומטית, כעת עם שמונה הילוכים. בנוסף הועשר האבזור ונוספו מערכות בטיחות – התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, וברמת הגימור 'פרמיום' שברכב המבחן, גם עמעום אוטומטי וניטור שטחים מתים. מחוסר מקום לא נרחיב בהיצע האבזור הכולל מפתח חכם, ריפוד עור, גג זכוכית גדול פיקוד נפרד למזגן בשורה השלישית ועוד. לכן, גם אם עיצוב סביבת הנהג הוא לא המילה האחרונה בתחום, התחושה מולה נעימה, והמבנה החסון מוסיף.

במושב המרכזי שפע מרווח לרגליים, אבל באמצע הוא פחות נוח לישיבה. לפחות זה מה שדיווח הרכב הנוסעים, כאשר נענו עמוסים להופעה בצפון. בשורה השלישית דחקנו מבוגר במידות קומפקטיות ולא שמענו יותר מדי תלונות. הישיבה שם נמוכה, והגג מעט קרוב לראש – ועדיין זה טוב משמעותית ממה שמציעים רכבי הפנאי הקומפקטיים עם שבעה מקומות.

חטיבת הכוח טובה. מנוע ה-2.2 ליטר (200 כ"ס) מתעורר בטרטור דיזלי אך הרעש נעלם בנסיעה. יש השהייה מסוימת בסל"ד מאוד נמוך, אבל הרכב מתגבר עליה בזריזות ומייצר קצב נהדר. הסורנטו הגדול צובר מהירות באופן נטול מאמץ, והתיבה האוטומטית פועלת באופן רגוע ונעים. צריכת הדלק נעה בין 11.3 ק"מ/ל' ביום שכלל קטעים מאומצים לבין 12.9 ק"מ/ל' בקצב רגוע יותר.

נוחות הנסיעה בעיר אינה מדהימה והתחושה מעט נוקשה גם בעומס מלא, ומחוץ לעיר המצב משתפר ובשביל? ההתחלה מעט קופצנית, אבל כאשר מעלים קצב הוא מסתדר טוב יותר ומפגין חוסן בתנועה שם. בזכות ההנעה הכפולה אין לסורנטו בעיה להעביר את מלוא המומנט לכביש באופן נטול דרמות, והוא יציב מאוד, ובעיקולים הוא מאוזן ומגיב היטב להעברות משקל, ורק בפניות חדות מורגש הגודל שלו.

מבחן דרכים לגרסת הבנזין: הו, תן לי כוח! - קיה סורנטו kia sorento V6


העיצוב לא מעודכן, אבל הביצוע טוב מאוד, האבזור עשיר ביותר, התחושה מכבדת והיצע מערכות הבטיחות העכשוויות ראוי

תנאים של חיבה

כמו שהבנתם חיבבנו את הסורנטו. הוא התגלה כרכב נעים לנסיעות ארוכות וככזה שיתאים למי שמחפש כלי עם שבעה מקומות, כאלה שהשניים הנוספים הם "אמיתיים" יותר. בגרסת הדיזל התחושה שלמה ונעימה, ולמרות המחיר הגבוה, לדעתנו התמורה טובה.

וגם:
מבחן דרכים: זה הקטן, גדול יהיה? - קיה סטוניק

נתונים טכניים: קיה סורנטו 2.2 ליטר דיזל, 4x4

מנוע - טורבו דיזל 4 ציל', קדמי, רוחבי, 2199 סמ"ק

תזמון - 16 שס', גל זיזים עילי כפול

הספק/סל"ד - 200 כ"ס/3800

מומנט/סל"ד - 45 קג"מ/1720-2750

תמסורת - אוטומטית 8 היל', הנעה כפולה קבועה

קוטר סיבוב (בין מדרכות) - 11.4 מטר

מתלים קדמיים - מקפרסון, מוט מייצב

מתלים אחוריים - רב-חיבוריים, מוט מייצב

בלמים ק'/א' - דיסקים מאווררים/ דיסקים

מערכות עזר:
בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל,
התרעה על אי שמירת מרחק,
התרעת סטייה מנתיב ותיקון,
עמעום אורות אוטומטי,
ניטור שטחים מתים,
התרעה על תנועה חוצה מאחור,
בקרת שיוט אדפטיבית

צמיגים ק'/א' - 235/55-19

בסיס גלגלים - 278 ס"מ

אxרxג - 169x189x480 ס"מ

משקל - 1903 ק"ג

תא מטען - 320 ל' (מאחורי השורה השלישית)

מיכל דלק - 71 ליטר

מהירות מרבית (יצרן) - 195 קמ"ש

0 ל-100 קמ"ש (יצרן) - 10.2 שניות

צריכת דלק (ממוצע מבחן) - 11.3 ק"מ/ל'

דרגת זיהום - 15

מחיר - 276,000 שקלים

אחריות - 36 חודשים

ציון מבחן ריסוק - 5 כוכבים (2014) E-NCAP

בטיחות מבוגרים - 90%

בטיחות ילדים - 83%

הולכי רגל - 67%

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת - טל

28 באוקטובר 2018 ב 10:37

אין ספק שנשמע כמו רכב מעולה, למרות שהוא רכב עם 7 מקומות הוא מרווח מאוד שזה פלוס רציני, וכמובן המנוע החדש כמובן להוסיף לזה את האבזרי בטיחות של קיה אני רואה כאן הצלחה לרכב הזה, אבל ימים יגידו

2

אורח/ת - מאור

28 באוקטובר 2018 ב 13:33

הסורנטו רכב מעולה למשפחות ועכשיו עם השידרוג של המנוע הוא יהיה לדעתי בכלל פצצה, ממש כפפה ליד למשפחות שצריכות 7 מושבים.

3

אורח/ת - אשר ניצן

05 באוקטובר 2019 ב 11:51

אני מתכוון לנסוע עם רכב זה באיסלנד כולל בדרך העולה למכתשים של לאקי, שאני מבין שאינה סלולה וחוצה נהרות. אודה מאוד לשמוע מבעל ניסיון בנסיעה בקטע זה מה החוויה הצפויה לי בנהיגת דגם זה של מהשנתיים האחרונות.
תודה,אשר ניצן
black_pod@yahoo.com

4

Ogash Ofer

05 באוקטובר 2019 ב 12:03

אהלן,
כפי שכבר כתבתי: קיה סורנטו מוגבל ביכולת השטח שלו לשבילים בלבד
אני מניח שעל שבילים מסודרים באיסלנד לא תהיה לו בעיה.
תוודא שיש לך צמיג ספייר במידה מלאה.
ובמעברי מים גבוהים לא כדאי, לא עם סורנטו, בטח שלא לבד, וחובה ציוד חילוץ וגרירה.
ראה לדוגמה יומן מסע שלנו באיסלנד - אם תשים לב רכב נכנס לנהר שהוא כבר מאובטח ברצועת גרירה.
https://www.4x4.co.il/article/9449