בעקבות פרישתה של קבוצת פיג'ו מתחרויות הראלי, הוחתמה נבחרת הנהגים החלומית שלה בקבוצת X-Raid. סאיינז, פטרהנסל ודפרה ינהגו בדקאר הקרוב ב-MINI John Cooper Works Buggy
ארבע שנים לאחר ההסתערות המחודשת של פיג'ו על עולם הראלי-רייד, ולאחר שהוכיחה כי ניתן לנצח את הדקאר עם הנעה 2X4 בלבד, פרשה החברה מהתחרויות האלה, כפי שהצהירה מראש. שלושת נהגיה הבכירים, קרלוס סאיינז, סטפן פטרהנסל וסיריל דפרה, שחולקים ביניהם 20 ניצחונות בדקאר (באופנועים ובמכוניות), לא נשארו מחוסרי עבודה זמן רב: השבוע הם הוחתמו בקבוצת X-Raid וינסו להמשיך ולזכות בתארים גם בשורותיה
דפרה, סאיינז ופטרהנסל עם הבאגים של מיני. האם אחד מהם ינצח את הדקאר הקרוב?.
עבור סאיינז ופטרהנסל, מכוניות המיני הן לא משהו בלתי מוכר. שניהם כבר התחרו במדי X-Raid והאחרון גם ניצח איתם בדקאר של 2012 ושל 2013. אך בסיבוב הזה אלו לא יהיו המיני המוכרות עם הנעה בארבעת הגלגלים, אלא באגים עם הנעה אחורית בלבד, סטייל הפיג'ו. באגי כזה עשה את הופעת הבכורה שלו בדקאר האחרון, אליו הכניסה הקבוצה שלושה כלים, שלא זכו להצלחה רבה. אבל תזכרו, גם פיג'ו בעונתה הראשונה בדקאר, 2015, לא ממש התרוממה. את סיבוב החימום על הכלים החדשים עושים סאיינז ודפרה כבר השבוע, כשהם משתתפים בראלי של מרוקו.
כבר כתבנו כאן בעבר (קישור לכתבה) שמארגני הראלי מתקשים למצוא ארצות שיסכימו לארח אותן בדרום אמריקה, כשהסיבה הרשמית הניתנת לסירובי האירוח היא בעיות תקציב, אבל יש כנראה גם משקל רב להתנגדויות של גופים ירוקים לקיום הדקאר, שגורם לטענתם לפגיעה בטבע ובאתרי מורשת וארכיאולוגיה. השנה, לאחר מאמצים רבים, הושגה הסכמה של פרו שהראלי הקרוב יתקיים כולו בשטחה, אך הקשיים האלה הביאו כנראה המארגנים לחשיבה מחודשת. השבוע התבשרנו שהם החלו לגשש את דרכם בחזרה לאפריקה, וייתכן שהראלי של 2020 כבר יחזור למתכונת המקורית שלו: התחלה בפריז וסיום בדקאר.
תגובות