שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טנדר חדש לפולקסוואגן: טארוק

בשלב הראשון יימכר הטנדר, שהוצג השבוע כדגם קונספט, רק בשווקים של דרום אמריקה ומאוחר יותר יגיע לשאר העולם

בתערוכת הרכב של סאן פאולו, ברזיל, שנערכה השבוע חשפה פולקסוואגן דגם קונספט של טנדר חדש, שייקרא טארוק (Taroc). הדגם החדש, שאורכו הכולל 5 מטר, קטן יותר מהאמרוק ונראה שהוא מיועד לשמש כרכב פנאי יותר מאשר כרכב עבודה, במיוחד לאור העובדה שהוא נבנה על פלטפורמת ה-MQB המשמשת את רכבי הנוסעים של פולקסוואגן. האמת שלקרוא לדגם הזה "קונספט" זאת מעט הגשמה, משום שהוא נראה כדגם מוכן לחלוטין לייצור.

בשלב הראשון מיועד הטנדר החדש, שתוכנן בשלוחת פולקסוואגן בברזיל, לשוק בדרום אמריקה בלבד. ככזה, הוא מצויד במנוע ארבע בוכנות בנפח 1.4 ליטר המוזן באתנול טהור או בתערובת של אתנול/בנזין ומספק 148 כ"ס. האתנול הוא דלק נפוץ בדרום אמריקה ומניע כלי רכב רבים בברזיל. תיבת הילוכים אוטומטית עם שש מהירויות מעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים.

הטארוק שהוצג בתערוכה הוא בעל תא נוסעים כפול עם אפשרות לקפל את הדופן המפרידה בינו לבין ארגז המטען כמו גם את המושב האחורי, כך שניתן להוביל בו מטענים ארוכים, עד לכ-208 ס"מ אורך. כושר נשיאת המטען עומד על כטון אחד.

כאמור, הטארוק יימכר תחילה רק בדרום אמריקה, אך בעתיד יגיע לשווקים נוספים, בדיוק כמו שקרה עם האמרוק. בשווקים אלה הוא כבר יצויד במנועי בנזין רגילים וגם במנועי דיזל.