שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת אנשי צוות כלמוביל 2018

כמו בכול שנה גם הפעם יצאנו לכבישי הארץ עם חבורה חדשה של אנשי מכירות ושירות של כלמוביל - יבואן כלי הרכב הגדול לישראל.
בשיירה - מרצדס, יונאי ומיצובישי ואנו נוסעים לטייל, ללמוד את כלי הרכב ולתור את הארץ.
היה מוצלח בזכות המשתתפים

image

יום הדרכה בכביש

את יום ההדרכה התחלנו בכיתת הלימוד שבראש העין - קצת תת-היגוי והרבה מערכות בטיחות כשהמטרה ברורה: לחזור הבייתה בשלום (ספציפי להדרכה) ושהלקוחות יחזרו לאולם המכירות ("מטרת העל" של מערכות הבטיחות לרכב).
כמה מושגים ומערכות מהכיתה אל הכביש:
תת היגוי - היגוי יתר - בקרת אחיזה - בקרת יציבות - בקרת שיוט - בטיחות אקטיבית - בטיחות פאסיבית - דיפרנציאל - מרכז כובד - צמיג - שלדה - TC - ABS - ESP - מרצדס - יונדאי - מיצובישי

image

מסלול ההדרכה

מראש העין אל עבר ירושלים ומשם מזרחה לעבר מנזר סנט-ג'ורג', נחל פרת, עין מבוע, כפר אדומים וחזרה לראש העין.

בתחילת הטיול: טלעת א-דם - הדרך הישנה שחיברה את ירושלים ומעלה אדומים עם יריחו וים המלח. יש הטוענים ששם הדרך, בדומה לשם של מעלה אדומים, הוא בזכות הסלע האדום הנמצא באזור ויש טענה כי שם הדרך הוא בגלל הדם של קורבנות שודדי הדרכים אשר ארבו לעוברי האורח.

במרכז של הטיול: מנזר סנט ג'ורג' - הנקרא במפות גם ‘‘דיר מר גי'ריס’‘. מנזר יווני אורתודוקסי השייך לקבוצת המנזרים של מדבר יהודה (המרסבא שבוואדי קלט, דיר חג'לה שביריחו ודיר פיראן שליד עין פרת). המנזר בנוי על מצוקי וואדי קלט / נחל פרת, בגובה של פני הים. המנזר נבנה במאה החמישית והורחב במהלך המאה השישית על ידי נזיר בשם גיאורגיוס שעל שמו נקרא המנזר. הנוצרים מאמינים כי זו המערה בה התגורר אליהו הנביא וכי במערה זו בישר המלאך לסבו של ישו, יואכים, כי אשתו חנה תלד את מרים הבתולה, אימו של ישוע (ישו). לאחר מלחמת ששת הימים וכיבוש השטח ע’‘י ישראל הציבו הנזירים צלבי ברזל רבים על הגבעות שמסביב ובפתחי מערות ההתבודדות שלהם. כיום חיים במנזר כ-10 נזירים.

ולסיום הטיול: עין מבוע אשר בליבו של נחל פרת. בערבית נקרא המעיין - עין פוואר ובתרגום לעברית המבעבע כי עין מבוע הוא מעיין פועם. הספיקה של המעיין אינה קבועה ומימיו מגיחים וחוזרים לתוך מערה תת קרקעית – ממלאים את הבריכה של המעיין וחוזרים שוב פנימה בלחץ האוויר שנוצר במערה.

כל כוחותינו, לרבות כל כלי הרכב, חזרו בשלום לבסיסם.

להרחבה ולמסלול טיול כביש - שטח:
מסלול טיול סובב נחל פרת – מים בספר המדבר

image

שילוב של אנשים, טבע ומכוניות

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

תודה רבה לכל המשתתפים

תודה רבה לכל המשתתפים