שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > איטליה

טיול נהיגה ל-4 ימים באיטליה עם מצטייני המכירות של zap group - נובמבר 2018

מצטייני המכירות של חברת zap group עבדו קשה בתחרות כדי להתברג לרשימת הזוכים המאושרים שיצאו לטיול הנהיגה בצפון איטליה שרקחנו עבורם. התוצאה היתה חוויה מוטורית איכותית ומגוונת עם חבורה שמחה ואנרגתית שנהנתה בין היתר מנופים קסומים וקולינריה משובחת. היה תענוג..!

יום 1 (חמישי)

ההתכנסות בנתב"ג נקבעה ל-03:30 וכולם הגיעו בזמן כמו אלופים. פתיחה טובה מבחינתי לקראת יציאה עם קבוצה של 15 אנשי המכירות הטובים ביותר של zap group. הטיסה יצאה בעיכוב קל מאוד ולאחר בקשה מקברניט המטוס ש"ייתן גז", סגרנו את הפער עד לנחיתה ב-10:00 בשדה התעופה Malpensa שליד Milano באיטליה. אספנו 8 רכבים, חלוקת מכשירי קשר, מספרי ברזל לשיירה ותדריך נהיגה קל ויצאנו לדרך.
הנקודה הראשונה שלנו היתה מסלול מירוצים הנמצא במרחק נסיעה של כשעה דרומית למילאנו. במסלול חיכתה לנו ארוחה קלה בסגנון הקיים במסלולי מירוץ בעולם, לא כבד מידי אבל מגוון ומשביע. תדריך קצר ולאחריו שתי פעילויות. פתחנו בקורס דריפט כולל תירגולים על מגרש ענק ורטוב בו החבר'ה למדו קצת על תורת הנהיגה על הצד שזה בעצם החלקה על הצד ברכבים עם הנעה אחורית ומנוע חזר. לא פשוט בכלל אבל כיף לא נורמלי. אחריו עלינו בשלשות למסלול המירוצים המפותל למירוץ אמיתי עם מדידת זמנים על רכבי ה- Legend המטורפים של המסלול. מדובר ברכב ממש לא רגיל, משקלו נמוך מ-600 ק"ג כולל הנהג ובליבו מנוע של אופנוע סופר ספורט מבית ימאהה בנפח של 1250 סמ"ק המספק 140 כ"ס. התוצאה בסופו של דבר היא רכב פסיכי, חזק, מהיר, קל, רועש והנהיגה בו לא דומה לשום רכב שהכרתם. אהה.. ויש לו הנעה אחורית. בקיצור, טירוף חושים אמיתי והחבר'ה קרעו את המסלול.

משם המשכנו בנסיעה לכיוון הים ומחוז ליגוריה מדרום לנו והגענו לעיירת החוף הקסומה Cinque Terre ובתרגום חופשי "חמש האדמות". מדובר בקבוצה של חמישה כפרים הממוקמים לאורך קו חוף סלעי ותלול בריביירה האיטלקית, מצפון מערב לעיר La Spezia. לאורך מאות שנים בנו תושבי המקום טרסות על צלע ההר התלול והמצוקי המשקיף על הים. בשל השטח המצומצם הראוי לבניה, נבנו חלק מהבתים באי סדר יפהפה ונראים כתלויים על בלימה מעל המצוק ובכך יוצרים נוף ייחודי. מאז 1999 המקום מוגן כפארק לאומי, שלא ניתן לבנות או לשנות בו דבר. בשנת 1997 הוכרז הצ'ינקווה טרה ע"י אונסק"ו כאתר מורשת עולמית.

מלון הבוטיק שלנו נמצא בלב העיירה והוא יפה ומיוחד כמו הסביבה כולה. התארגנו מעט בחדרים ונאספנו שוב במסעדת המלון לארוחת ערב איכותית המתמחה במנות ליגוריות מסורתיות.

יום 2 - שישי

לאחר ארוחת הבוקר במלון המפנק, יצאנו למסלול יפהפה היוצא ממחוז ליגוריה דרך קצהו הצפוני של מחוז Toscana וממשיך למחוז Emilia Romagna. מחוז אמיליה רומאניה הוא אחד המחוזות העשירים והמפותחים באיטליה ומעל הכל, נחשב לגן עדן עבור חובבי האוכל והרכב. פני הדרך מלאים בחוות, שדות וכרמים וחובבי האוכל יגלו כי אמיליה רומאניה היא מולדת הפרשוטו ונקניק המורטדלה. ממחוז זה יצאו לעולם גם הלזניה, הטורטליני, גבינת הפרמז'ן והחומץ הבלסאמי. כמו כן, מחוז זה זכה לכינוי "עמק מכוניות-העל" בזכות העובדה שבו קמו ועדיין מייצרים, את מותגי הרכב היוקרתיים ביותר בעולם כמו פרארי, למבורגיני, פגאני, מזראטי, דוקאטי ואחרים.
לקראת הצהריים המאוחרים הגענו לעיר Modena הידועה בייצור החומץ הבלסאמי שלה. כמו ששמפניה אמיתית מיוצרת אך ורק בחבל "שמפיין" שבצרפת, כך גם חומץ בלסאמי אמיתי מיוצר אך ורק במודנה. ביקרנו ב- Acetaia הנחשבת לאחת העתיקות ומהמובחרות ביותר במודנה, ערכנו סיור מודרך ולאחריו התארחנו בארוחת טעימות ייחודית, מלאת חן וקסם ובעיקר בטעמים ונינוחות שעד לא מזמן היו מנת חלקם של עשירי איטליה בלבד.
משם המשכנו למלון האלגנטי שלנו בעיירה Maranello שכל כולה בסימן מותגי רכבי הספורט היוקרתיים של איטליה ובראשם פרארי.
לאחר התארגנות קלה במלון יצאנו לארוחת ערב במסעדת גורמה יוקרתית, כזו שזכתה בתעודות מצויינות ובפרסים רבים ונחשבת לאחת מפינות החמד היוקרתיות בעולם הקולינריה של מאראנלו. לאחר כ-4 שעות סביב שולחן גדול אחד, המון מנות וכמה וכמה בקבוקי יין איכותיים, הקבוצה סיכמה שזו בהחלט היתה אחת הארוחות הטובות ביותר שאכלו אי פעם.

יום 3 - שבת

הארוחה של אתמול בערב עשתה את שלה ובהמשך אליה ההשכמה בשבת בבוקר היתה מעט מאוחרת יותר. לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לפאתי מודנה לביקור במוזיאון Panini, שהוא אוסף פרטי וגדול מאד של מכוניות אקזוטיות מיצרנים שונים בעולם מתקופות שונות, המתמקד בעיקר במותג מכוניות העל Maserati.
עיקר עיסוקה של המשפחה בעלת המקום הוא ייצור גבינת פרמז'ן אורגנית. אנחנו יצאנו לסיור מודרך בחווה שלהם, Hombre Farm וזכינו לארוחת טעימות קלה מהתוצרת האיכותית שלהם המוכרת לאניני הטעם ברחבי איטליה והעולם כולו.
כבר צהריים ואנחנו ממשיכים לביקור במוזיאון Lamborghini המעוצב, שבו כל מכונית הציבה סטנדרט חדש של עיצוב ובסופו של דבר נראית הכי יפה בעולם. הידע הבלתי סופי של המדריך שלנו וסיפורי הרכילות הפיקנטיים שלו, הכניסו אותנו קצת יותר לעומקו של עולם מכוניות העל האיטלקיות ולאנשים ששם המשפחה שלהם הפך לשם של מותג-על.
קצת יותר מחצי יום מאחורינו ואנחנו כבר בדרכנו לכמה שעות של זמן חופשי בעיר העתיקה של מודנה וברחובותיה הציוריים. ההפתעה הגדולה שחיכתה לנו באה בצורה של פסטיבל שוקולד ענק ברחובותיה הראשיים של העיר העתיקה. קשה לכתוב על האוירה האירופאית השמחה שהיתה ברחובות ואת הטעם בטח שלא ניתן להעביר אבל בכל זאת, אני אשים כאן רק כמה תמונות.
לאחר כמה טונות של שוקולד שכל אחת ואחד מאיתנו העמיס, התכנסנו לארוחת ערב בפיצרייה הנחשבת לטובה ביותר במודנה. חייב לומר שבמבט ראשון, המקום נראה לא כזה מיוחד, אבל לאחר שהציבו בפנינו תנאי לפינוי השולחן תוך שעה וחצי, המהירות שבה המסעדה, הדי גדולה, התמלאה לסבב הראשון של הערב והפיצות המצויינות שהגיעו אלינו לשולחן, לא השאירו לאף אחד מאיתנו ספק שהגענו למקום הנכון.

יום 4 - ראשון

זהו היום הרביעי והאחרון בטיול שלנו. המזוודות שוב חזרו לתאי המטען לאחר ששהו כמעט יומיים בחדר המלון ובכל זאת העלו במשקל. פתחנו בסיור מודרך במוזיאון Ferreri היפהפה, שמידי שנה משנה את פניו, פעמיים. הן מבחינת העיצוב והן בחלפת המכוניות המוצגות בו.
משם התפצלנו לשתי קבוצות, כל אחת לפי האלוהים שלה. אחת מיהרה למכוניות השכורות שלנו ולנסיעה לקניות באאוטלט מסוגנן ויוקרתי על הדרך חזרה למילאנו והקבוצה השניה, מיהרה לתפוס את אחת ממכוניות העל שנמצאות בצמוד למוזיאון, איתן אפשר לצאת לנסיעות מבחן קצרות לצד מדריך מקומי. כשאומרים שגברים זה ילדים שפשוט אוהבים צעצועים גדולים ויקרים יותר, זה המקום להבין זאת בצורה הכי ברורה שיש. מבטי האושר, החיוכים, החיבוקים וההתרגשות שאפפו את החבורה שלי (שאגב, בחרה באלוהים הנכון) היו מסבירים את זה טוב יותר מכל מילה שאכתוב.
החבר'ה סיימו, קנו תמונה שלהם באוטו, דיסק און קי עם וידאו של הנסיעה ועוד איזו מזכרת של המפלצות היפות על ארבע ויצאנו גם אנחנו לכיוון האאוטלט. המתחם כולו מעוצב מדהים, כמו כפר קטן עמוס בוילות שטוחות ונמוכות, רחובות אלגנטים וכל מותגי היוקרה שאפשר לחשוב עליהם. אם זה לא מספיק אז בכל חנות שניה יש הנחות מטורפות ותוך כמה רגעים כולנו מסתובבים עם שקיות עמוסות בידיים. נפגשנו במסעדה טובה לארוחת ערב אחרונה ומשם יצאנו כולם יחד בשיירה, חזרה לשדה התעופה שבקרבת מילאנו לטיסת לילה חזרה לארץ.
באופן אישי, תודה רבה לגיא שנקמן, מנהל החבורה שנתן בנו אמון ובחר להוציא את החבר'ה שלו לטיול נהיגה חלומי ולא שיגרתי, בהדרכתי מטעם אתר השטח הישראלי. תודה רבה לאביבית, הילה, מירי וריטה שהיו גיבורות-על ונהגו כל הדרך בכיף גדול (שלא לדבר על הילה שהראתה לכל הגברברים איך עושים דריפט כמו שצריך..). תודה לשרון, חן, לירן, דויטש, יוסי, יניב, יגאל, אסף מלול, אסף אליעזר ושרון ערוסי. היו לי 4 ימים של תענוג אמיתי, נפלה בחלקי הזכות להוביל חבורה כייפית וזורמת של אנשים לטיול מקסים.