שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מיצובישי פאג'רו - יש עתיד?

השלמת הרכישה של מיצובישי על ידי קונצרן רנו-ניסאן, פותחת אפשרות לדגם חדש של הפאג'רו על בסיס פלטפורמה משותפת עם הפטרול של ניסאן

כבר הספקנו להספיד את הפאג'רו לאחר הדיווחים על הפסקת שיווקו באירופה, מה שהביא גם להפסקת המכירות שלו בישראל. התוכנית המקורית של מיצובישי היתה לייצר רכב "רך" יותר שיישא את השם המיתולוגי, אך בעקבות ההשתלטות של קונצרן ניסאן-רנו על החברה תוכנית זאת אולי תשתנה.

בראיון למגזין הרכב Autocar מסר אחד ממנהלי מיצובישי, טרבור מאן, כי למרות הרצון הגדול להמשיך ולייצר רכב שטח אמיתי שימשיך את המסורת ארוכת השנים של הפאג'רו, עדיין לא ברור לחלוטין מה יקרה בעתיד. רכבי השטח הגדולים והכבדים מתקשים לעמוד ברגולציה של זיהום אוויר ובטיחות, מחירם עולה בשל כך והביקוש להם הולך וקטן – מה שהביא בעצם להפסקת השיווק באירופה.

סוף הדרך. הפאג'רו הנוכחי

למרות זאת, ייתכן שהאיחוד עם ניסאן יאפשר למיצובישי להמשיך ולייצר רכב שטח "אמיתי". הדור השישי של הניסאן פטרול הופיע עוד ב-2010, ובעולם הרכב העכשווי זה נחשב למשך חיים ארוך מאוד, וכבר נשמעים קולות על דור חדש שלו. כשזה יקרה, מיצובישי יכולה ל"תפוס טרמפ" ולשווק אותו כדגם שלה תחת השם פאג'רו.

נכון שהפטרול הנוכחי (שאינו משווק בארץ) אינו דומה מבחינה מכנית לספינות המדבר של פעם, שנבנו עם מרכב ושלדה נפרדים ושני סרנים חיים, ודגם עתידי כנראה יתרחק עוד יותר מהמקורות. אבל כשההיצע של רכבי שטח בעלי יכולות הולך ומצטמצם, כל דגם חדש עם הילוך כוח יתקבל בברכה – בתקווה שמחירו לא יהיה בשמים...

הפטרול של היום

הפטרול של פעם