ליין חדש של דגמי יונדאי מושק בימים אלו הכולל בין השאר את רכבי ה-SUV הידועים של היצרן - טוסון החדש ואת הסנטה פה החדש, לצד דגמים כמו i20 החדש ובהמשך השנה גם איוניק ו- KONA חשמליים, אלנטרה חדשה, אקסנט חדשה ודגם הספורט שעושה חשק: ה- i30N
יונדאי מסתערת על שנת 2019 עם כ-8 דגמים חדשים אשר חלקם מושקים בימים אלו וחלקם יושקו בקרוב, מציבה סטנדרט חדש עבור היצרן והיבואן ארצה באבזור ובטיחות, טכנולוגיות חדשות ומנועי חשמל מתקדמים המשקפים את החדשנות המוצרית והטכנולוגית של החברה.
יונדאי משיקה בישראל את הדור החדש של הטוסון במחיר של 149,900 ₪ את הסנטה פה החדשה במחיר של 249,900 ₪ ואת ה- i20 החדשה במחיר של 96,900 ₪. בנוסף, במהלך השנה תשווק יונדאי את האיוניק וה-KONA החשמליות, אלנטרה ואקסנט חדשות, את גרסת הספורט המושחזת, ה- i30N ודגמים נוספים אשר יושקו.
דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מציין כי "כלמוביל תוביל את השינויים והמגמות אשר מתרחשים בשוק הרכב העולמי והישראלי ואשר באים לידי ביטוי בטכנולוגיות בטיחות, אבזור, מנועים מתקדמים וחסכוניים וסדרות חשמליות, הייבריד ופלאג-אין על מנת לענות על צרכים של קהלים שונים ובקטגוריות שונות".
כלמוביל משיקה את דגם הטוסון 2019 החדש הכולל מתיחת פנים לרכב הפנאי שטח המצליח בישראל אשר מכר עד היום (מהדור הנוכחי) כ – 30,000 יחידות והוא הרכב הנמכר ביותר של יונדאי באירופה. הדגם החדש חזק, מאובזר ובטוח יותר וכולל תוספת של אבזור בטיחות, עדכון עיצובי למראה החיצוני, שינוי סביבת הנהג ומסך מגע צף 7 אינץ' הכולל מערכות Apple Car Play וAndroid Auto- ואפשרות לתוספת של מערכת ה- Connected Car של כלמוביל.
השדרוג הפנימי והחיצוני כולל סבכה קדמית מדורגת חדשה, פגוש חדש, עיצוב חדש לחלק האחורי ברכב, תאורת יום DRL, תאורה אחורית חדשה, עיצוב פנים ארגונומי יותר, מראה חדש ודינמי לגלגלים עם חישוקי סגסוגת חדשים בגודל 18 ו- 19 אינץ' ועיצוב ריפודי עור חדש למושבים.
תכונות הבטיחות המתקדמות אשר יתווספו לטוסון כוללות:
FCA בלימה אוטונומית בעת חירום; מערכת בטיחות פעילה ומתקדמת המתריעה לנהג על מצב חירום ובולמת באופן אוטומטי אם נדרש. באמצעות מצלמה קדמית ורדאר, ה- FCA פועלת בשלושה שלבים. שלב ראשון מספקת אזהרה ויזואלית וקולית ראשונית לנהג. בשלב שני היא מתערבת כדי לבלום אם יש סכנה של התנגשות. בשלב השלישי היא תפעיל כוח בלימה מקסימלי כדי למנוע התנגשות, או למזער את הנזק אם התנגשות היא בלתי נמנעת.
LKAS באמצעות זיהוי סימני הכביש מסייעת המערכת במניעת סטייה מקרית מהנתיב על ידי תיקון, היגוי והזזה אוטונומית של הגה הרכב כאשר מהירות הרכב מעל 60 קמ"ש. לפני שהמכונית נעה מעבר לקווים מושמעת אזהרת מעבר נתיב (LDW). המערכת מזהירה את הנהג בצורה קולית וויזואלית לתיקון ולחזרה למצב בטוח.
DAA מערכת המתריעה על ערנות הנהג; המערכת מנטרת את דפוסי הנהיגה כדי לסייע בזיהוי נהג עייף ולמנוע תאונות פוטנציאליות. המערכת מנתחת אותות רכב שונים, כגון זווית ההיגוי, מומנט ההיגוי, מיקום הרכב בנתיב ובזמן הנסיעה. בנוסף, הנהג יכול לשנות את הגדרת המשתמש לבחירת רגישות המערכת. אם המערכת מזהה דפוסי נהיגה של עייפות, היא תזהיר את הנהג באמצעות חיווי קולי והודעה על לוח התצוגה במסך.
HBA מערכת המסייעת לזהות כלי רכב מתקרבים בלילה ויודעת באופן אוטומטי להחליף בין האורות הגבוהים לרגילים דבר אשר מפחית את הלחץ בזמן הנהיגה.
RCTA מערכת התראה על רכב חוצה מאחור; בעזרת חיישני המכ"ם של המערכת היא עוקבת אחר התנועה המתקרבת משני צדי הרכב בעת יציאה מחניה. אם ה- RCTA מגלה רכב מתקרב, תופיע אזהרה קולית ואזהרה חזותית המוצגת על המסך.
BSD מערכת להתראה על רכב ב"שטח מת". בעת הפעלת האיתות המערכת יודעת לזהות ולהתריע בצורה ויזואלית וקולית, על ידי חיווי מהבהב במראות הצד או צפצוף חזק על רכבים הנעים במהירות בנתיב המקביל ונמצאים "בשטחים המתים" של הרכב.
כמו כן כולל הטוסון 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת בקרת משיכה TCS, מערכת מניעת התהפכות ROP, מערכת בקרת בלימה במורד DBC, מערכת בלמים ABS+EBD, מערכת סיוע לזינוק בעליה HAC, איתות בלימת חירום ESS, נטרול נעילה מרכזית בזמן תאונה, חיישן חגורות לכל חמשת המושבים, ובקרת לחץ אוויר בצמיגים TPMS. הרכב נבחן במבחני ריסוק באירופה (EURONCAP) וזכה ב-5 כוכבים ובארה"ב במבחני IIHS המחמירים וגם שם זכה בציון המקסימלי.
רמות האבזור השונות גם הן שודרגו וכוללות אבזור עשיר הכולל החל מדגם ה- Prime Plus, מסילות בגג, קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, מגיני בוץ מקורים, נעילה מרכזית, שמשות כהות, פנסי ערפל קדמיים, גלגל הגה וידית הילוכים מצופים עור, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, בקרת שיוט, מפתח שלט מתקפל, דיבורית BT, תאורת יום DRL- LED, חיישן אורות, חישוקי מגנזיום 18 אינץ', כיסוי תא מטען, משענת יד במושב האחורי, בורר מצבי נהיגה (Drive Mode) המאפשרת בחירה בין 2 מצבי נהיגה, "רגיל" ו"ספורט", 6 רמקולים, שקע V12 בתא המטען, מראות חיצוניות חשמליות בצבע הרכב, מצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מזגן למושב האחורי ומערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן. מדובר במערכת המשלבת גישה ל- Apple CarPlay ו Android Auto על גבי מסך בגודל 7 אינץ' עם יכולת מעבר למערכת ה- *Connected Car של היבואן עם ניווט WAZE ושלל אפליקציות נוספות.
דגם ה- Panoramic מקבל בנוסף, גג שמש פנורמי נפתח ותאורת LED פנימית דגם ה- Elite (אשר מחליף את דגם ה- Luxury) מקבל פנסים אחוריים משולבי LED, חיישני רוורס מקוריים וכפתור נטרול, מפתח חכם, התנעה וכניסה ללא מפתח, ריפודי עור ומושב נהג חשמלי הכולל כיוונון כרית גב תחתון.
דגם ה- Turbo Elite 1.6, DCT משודך לתיבת הילוכים בעלת 7 מהירויות והוא מפיק 177 כ"ס ב- 5,000 סל"ד, מאיץ מעמידה ל–100 קמ"ש ב–9.1 שניות ומגיע למהירות מקסימלית של 201 קמ"ש.
הטוסון בגרסת מנוע בנזין בנפח 2 ליטר מפיק 155 כוחות סוס ו-19.6 קג"מ, מאיץ מעמידה ל–100 קמ"ש ב–11.1 שניות, מגיע למהירות מרבית של 181 קמ"ש והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 מהירויות.
טבלת מחירים ב ₪:
דגם |
מחיר בש"ח |
Prime Plus |
149,900 |
Panoramic |
162,900 |
Elite |
169,900 |
Elite Turbo |
182,900 |
יבואנית יונדאי בישראל משיקה את הסנטה פה החדש של יונדאי, דגם ה- SUV 7 מקומות המפואר של החברה אשר מאופיין בעיצוב חיצוני נועז, מלוטש ועוצמתי. הסנטה פה החדש בעל מראה אתלטי ובולט למרחוק, ממשיך את שפת העיצוב של החברה אשר החלה עם דגם ה- KONA, רכב הפנאי המצליח והקומפקטי של יונדאי.
הסנטה פה 2019 החדש שהינו הדור הרביעי לרכב הפנאי שטח של החברה, מרווח יותר מהדור הנוכחי, בעל שדה ראיה רחב יותר ומושק בישראל עם כל מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר של יונדאי, אבזור עשיר, הנדסת אנוש מתקדמת, עיצוב פנים חדש ומסך מגע צף 7 אינץ' הכולל מערכות Apple Car Play וAndroid Auto- ואפשרות לתוספת של מערכת ה- **Connected Car של היבואין.
הסנטה פה מגיע בשתי גרסאות מנועים; דגם ה- Premium ודגם ה- Luxury עם מנוע בנזין 2.4 ליטר בעל הנעה כפולה, המפיק 185 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ו- 24.6 קג"מ מאיץ מעמידה ל–100 קמ"ש ב–10.4 שניות ומגיע למהירות מקסימלית של 195 קמ"ש.
ודגמי ה- Supreme) 4X2) וה- Luxury) 4X4) עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר, המשודך לתיבת 8 מהירויות ומפיק 200 כ"ס ב- 3,800 סל"ד ו- 45.1 קג"מ ב- 1,750 סל"ד, מגיע למהירות מקסימלית של 203 קמ"ד ומאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש ב- 9.3 שניות בתצורת הנעה קדמית ו- 9.4 שניות בתצורת הנעה כפולה.
תכונות בטיחות מתקדמות כסטנדרט בכל הדגמים עם מערכת SmartSense מעטפת הבטיחות הכוללת לנוסעים ברכב:
מערכת ה- ROA- מערכת המתריעה על שכחת ילדים. המערכת עוקבת אחר המושבים האחוריים באמצעות חיישן קול ותנועה המסייע לזהות את תנועותיהם של ילדים וחיות מחמד. ההתראה הראשונה מזכירה לנהג לבדוק את המושבים האחוריים בעת היציאה מהרכב עם הודעה במסך המרכזי. ההתראה הראשונה מופיעה על גבי הצג הדיגיטלי בלוח השעונים, ומזכירה לנהג לבדוק את המושבים האחוריים בעת היציאה מהרכב.
אם המערכת מזהה תנועה במושב האחורי לאחר שהנהג עזב את הרכב ונעל את הדלתות, איתות המצוקה ברכב יופעל. בנוסף בעתיד יוכל לשלוח התראה לטלפון החכם של הנהג. המערכת נועדה למנוע שכחה של ילדים וחיות מחמד ברכב.
בנוסף יקבל הסנטה פה את מערכת ה- AEB; בלימה אוטונומית בעת חירום; מערכת בטיחות פעילה ומתקדמת המתריעה לנהג על מצב חירום ובולמת באופן אוטומטי אם נדרש. מערכת ה AEB מבוססת על רדאר ומצלמה, ופועלת בשלושה שלבים. בשלב ראשון מספקת המערכת אזהרה ויזואלית וקולית ראשונית לנהג. בשלב השני המערכת מתערבת אקטיבית בבלימה במידה וקיימת סכנת התנגשות. בשלב השלישי תפעיל המערכת כוח בלימה מקסימלי כדי למנוע התנגשות, או למזער את הנזק במידה התנגשות היא בלתי נמנעת.
מערכת נוספת הנעזרת במצלמה הקדמית כדי לשפר את הבטיחות והנוחות היא מערכת ה-LKAS; באמצעות זיהוי סימני הכביש מסייעת המערכת במניעת סטייה מקרית מהנתיב על ידי תיקון היגוי והזזה אוטונומית של הגה הרכב כאשר מהירות הרכב היא מעל 60 קמ"ש.
SEA
(Safe Exit Assist) לראשונה יקבל הסנטה פה מערכת סיוע ליציאה בטוחה מהרכב. תכונה זו מונעת באופן רגעי את פתיחת דלתות המושב האחורי כאשר המערכת מזהה רכב חוצה המתקרב מאחור. Safe Exit Assist פועלת ומבצעת נעילה אקטיבית של הדלתות גם אם הנעילה הייתה כבויה קודם לכן. כאשר המערכת מגלה אובייקט מתקרב מאחור תשמע אזהרה עבור הנוסעים, הודעה תוצג על גבי המסך והכי חשוב, הדלתות ישארו נעולות עד אשר הרכב החוצה יחלוף.
SCC
בקרת שיוט אדפטיבית חכמה. המערכת יודעת לעבוד במקביל לפעולה מערכת ה stop&go ויחד עם מערכת LVDA המתריעה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים, מספקת מערכת עזר משלימה ויעילה.
DAW
מערכת התראת קשב לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת חדשנית אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. המערכת מדליקה התרעה בלוח השעונים הכוללת הצעה להפסקת הנהיגה והתרעננות.
BCA
מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב. המערכת עושה שימוש במערכת ה- BSD המספקת התרעה על רכב ב"שטח מת", ובנוסף במערכת ה LKA אשר מזהה את סימון נתיב הנסיעה ומסייעת בשמירה אקטיבית של הנתיב. ייחוד מערכת ה BCA הינו בכך שמדובר במערכת אקטיבית אשר תמנע מעבר נתיב במקרה של סכנת התנגשות ממשית. כאשר ימצא רכב ב"שטח מת" אשר קרוב בצורה מסוכנת תפעיל המערכת התרעה ויזואלית והתרעה קולית עם הפעלת איתות הפניה, ואף תבצע בלימה דיפרנציאלית של הגלגל הפנימי הנגדי במידת הצורך, וזאת בכדי למנוע את מעבר הנתיב.
RCCA
מערכת אקטיבית למניעת תאונה בנסיעה לאחור; באמצעות חיישני המכ"ם של מערכת לזיהוי רכב ב"שטח מת", המערכת לא רק מזהירה את הנהג אודות כלי רכב חוצה המתקרב מאחור אלא גם מפעילה את מערכת הבלמים באופן אוטונומי בכדי למנוע תאונה.
ESS
איתות בלימת חירום.
עיצוב הפנים:
עיצוב הפנים של סנטה פה משלב איכות גבוהה אשר מציע עיצוב אופקי מרשים ונראות משופרת. הרכב משלב נגיעות פרמיום המעניקות תחושת יוקרה בלתי מתפשרת. שטחי החלונות הוגדלו על מנת לשפר את תחושת המרחב ושדה הראיה לנהג ולנוסעים על מנת להכניס כמויות נדיבות של אור טבעי.
מערכות השמע, המסך ומערכת הניווט הוטו מעט על מנת להפחית את החזר הבוהק, מתגי החלונות ומתלי הידיים הועברו קדימה בכדי להעניק יותר מקום למרפקים, פתחי אחסון המפות צומצמו בכדי לספק יותר מקום לרגלי הנהג והמיקום של מחזיקי הכוסות הוסב מחדש בכדי לספק שימושיות נוחה יותר.
מרווח הפנים:
מרווח הפנים של הסנטה פה שופר עם חלל גדול יותר מאחורי מושבי השורה השניה כאשר הם מקופלים. בנוסף, מרווח הרגלים ליושבי השורה השניה גדל ב-4 ס"מ. רצפת הרכב גם היא הונמכה מעט לנוחות מרבית של יושבי השורה השניה וקיפול המושבים נעשה בנגיעה אחת. בנוסף, 4 ס"מ נוספו למרווח הראש של היושבים בשורה השלישית.
הסנטה פה ארוך יותר ב- 7 ס"מ מהדגם הנוכחי, רחב יותר ב- 1 ס"מ, בסיס הגלגלים צמח ב- 6.6 ס"מ והגובה נשאר זהה- 168 ס"מ.
אבזור:
הסנטה פה נהנה מאבזור רב הכולל בין היתר מסך מגע 7 אינץ' הכולל מערכותApple Car Play וAndroid Auto- המתווספות למערכת ה- **Connected Car של כלמוביל, גג פנורמי נפתח, דיבורית BT, מצלמה אחורית, מערכת בקרת איכות אוויר, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג אויר בשורה השניה והשלישית, מפתח חכם, מחשב דרך צבעוני, התנעה וכניסה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, בלם יד חשמלי, מערכת אוטומטית לבלימת הרכב בעת עצירה, פנסי ערפל קדמיים, תאורת יום LED-DRL, הגה וידית הילוכים מעור, גלגל הגה עם חימום, נעילה מרכזית, חימום במראות צד, בורר מצבי נהיגה (COMFORT, SPORT, ECO), קיפול מראות חשמלי, מושבי שורה אמצעית מתקפלים, מושבי שורה שלישית מתקפלים לרצפת הרכב, מושב נהג עם כוונון חשמלי, שמשות כהות, ספוילר אחורי, מראה פנימית נגד סינוור, מערכת בקרת יציבות לנגרר, ריפוד מושבים מעור נעילה מרכזית וחישן אורות.
דגמי הדיזל מקבלים גם מערכת stop & go. דגמי ה- Luxury מקבלים גם פנסים ראשיים LED, מושב נוסע עם כוונון חשמלי, מושב נהג עם זכרון וזכרון למראות, מושבים קדמים מאווררים, חימום מושבים קדמיים, ודלת תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית.
טבלת מחירים ב ₪ :
דגם |
מחיר |
Premium |
249,900 |
Supreme |
267,900 |
Luxury טורבו דיזל |
294,900 |
Luxury בנזין |
274,900 |
רמת אבזור בטיחותי- 7.
מידות:
מידות |
מ"מ |
אורך |
4770 |
רוחב |
1890 |
גובה |
1705 |
מרווח סרנים |
2765 |
מרווח מהקרקע מינימאלי |
185 |
מרווח רגלים מושב קדמי |
1048 |
מרווח רגלים שורה שניה |
1026 |
מרווח רגלים שורה שלישית |
746 |
מרווח ראש שורה שלישית |
917 |
מרווח כתפיים מושב קדמי |
1500 |
מרווח כתפיים שורה שניה |
1480 |
מרווח כתפיים שורה שלישית |
1344 |
מרווח מותניים מושב קדמי |
1460 |
מרווח מותניים שורה שניה |
1430 |
מרווח מותניים שורה שלישית |
1568 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
547 |
רדיוס סיבוב (מטרים) |
5450 |
זווית גישה |
18.5 |
זווית נטישה |
21.2 |
בנוסף יושק הדור החדש של ה- i20 עם מנוע 1 ליטר טורבו חסכוני ויעיל, תיבת הילוכים בעלת 7 מהירויות, מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות ועוד. מחיר ה-i20 החדשה: החל מ- 97,900 ש"ח
מחירים:
Supreme Plus |
Supreme |
Prestige |
107,900 |
104,900 |
97,900 |
תגובות