רכס הרי דימונה המחבר בין דימונה וצפון מזרחה עד לרכס זוהר בואכה ערד מציע מספר מעלות לאורך השלוחות הצרות, בצורת סכינים, המחברות את נחל דימונה שלמרגלותיו להרי היוצרים את הרכס – הר כמריר, הר קדים, הר דייה.
הפעם, במסגרת נסיעת מבחן לג'יפ רנגלר החדש, טיפסנו את הר כמריר וירדנו דרך הר קדים.
מסלול טיול מפורט ומעגלי הכולל טבע פראי, נוף מדברי משכר ואתגרי נהיגה מגוונים.
ערד, חתרורים, באר אפעה, נגב מינראליים, נחל דימונה, רכס סילון, הר כמריר, הר קדים, נחל חמר, נחל אפעה, דימונה.
המסלול בעבירות בינונית לנהג מנוסה ובעבירות קשה לנהג מתחיל בשטח או לרכב שטח ללא נעילות דיפרנציאל – המסלול מחייב הילוך כוח!
המסלול נוסע על שבילים ברורים שחלקם גם מסומנים בצבע. הקפידו שלא לפגוע בנוף, בצומח או בחי.
אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.
אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של החיות בטבע.
המסלול נמצא בקצה שטח אש פעיל של צה"ל ומומלץ לנסיעה רק בסופי שבוע.
חובה לצאת לדרך עם שני כלי רכב לפחות וציוד גרירה וחילוץ מתאים, לכל צרה וחילוץ שיתבקש.
אורכו של המסלול 20 ק"מ והוא יארך כ-4 ל-6 שעות, בהתאם לקצב הנהיגה ולעצירות בדרך.
חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו. המסלולים מופיעים בצורה של סיפור דרך עם 15 נקודות ציון ל-GPS הניתנות להורדה בסוף כתבה זו.הניווט על שבילים מסומנים במפה ובשטח הברורים בשטח. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 . הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט. שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך בזכות סימון השבילים וסיפור הדרך המפורט אפשר לנווט גם בלעדיו. יש להקפיד על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך וסימון השבילים המסודר.
בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מ: מאפסים מד אוץ עד ל: מאפסים מד אוץ) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.
בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נ.צ. - נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.
שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר). חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – ג'ק/מגבה תקין ומפתח גלגלים מתאים,
ציוד חילוץ: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים,
מפות סימון שבילים מספר 11 (דרום מדבר יהודה),
מצפן ומכשיר GPS – יכול לעזור בחיבור למיקום בשטח,
טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת,
מים ומזון ליום בשטח.
טיפ מעשי: רשימת ציוד חילוץ, גרירה ותיקונים
מה מתבשל? על האביזרים שיעשו לכם את החיים
על כביש 258 המחבר בין צומת חתרורים מצפון (עם כביש 31) לצומת צפית מדרום (עם כביש 25), בכניסה למחצבות "נגב מינראליים" קרוב לנקודה בה נחל חמר חוצה את הכביש.
נ.צ. 1 - כניסה למחצבות נגב מינראליים
פונים מערבה עם השלט ל"נגב מינראליים" ונוסעים על שביל המחצבות הרחב לאורכו של נחל חמר.
1.5 ק”מ חוצים את מעבר נחל חמר העשוי מבטון (נ.צ. 15) ומתעקלים שמאלה עם כביש האספלט הנוסע למחצבות.
3.2 ק"מ הכניסה למפעל המחצבות של "נגב מינראליים".
נ.צ. 2 - נגב מינראליים
פונים שמאלה לשביל ומקיפים את הגדר של המפעל.
0.2 ק"מ (נ.צ. 14) פונים ימינה עם החשמל ומערבה
0.4 ק”מ סוף הגדר של המחצבות וממשיכים מערבה על השביל הכבוש היטב.
2.1 ק”מ מיד לאחר ערוץ הנחל ומשטח העבודה של המכרה ירידה ימינה לשביל צר.
נ.צ. 3 – ירידה לשביל הצר
פונים ימינה לשביל צר שתחילתו פחות ברורה, הנוסע מערבה מעל לערוץ נחל.
0.3 ק”מ פונים ימינה וצפונה לצד הערוץ ויורדים לתוך הערוץ, שהוא תחילתו של נחל דימונה.
0.7 ק”מ חציית את ערוץ הנחל הצר.
0.9 ק”מ חוצים ונוסעים בתוך נחל דימונה (השביל לא בהכרח נראה בעין).
1 ק”מ מצדו השני של נחל דימונה למרגלות המצוק, שעליו שביל המטפס מעלה וצפונה לכיוון רכס סילון.
נ.צ. 4 – למרגלות רכס סילון
מטפסים על השלוחה צפונה מערבה כ- 100 מטרים של טיפוס מדרגות סלע המחייב הילוך כוח.
0.1 ק"מ מגיעים לראש רכס סילון מעל העיקול הגדול בתחילתו של נחל דימונה מדרום, כשמצפון וממזרח נחל סילון – נקודה מקסימה לקפה!
0.7 ק”מ חוצים ערוץ קטן ועולים צפונה על הסכין של רכס סילון.
1.3 ק”מ יורדים מהרכס ומתחברים לסימון שבילים האדום ועם השביל המרכזי ימינה לכיוון עץ השיטה הגיבור העומד לצד ערוץ הנחל.
נ.צ. 5 - עץ שיטה בנחל
ממשיכים לטפס מעלה ומערבה עם השביל המסומן באדום.
משמאל לשביל ערוץ "נחמד" שלאורכו כמה מדרגות סלע המתאימות לאימוני עבירות בינונית עד קשה ולהפעלת נעילות הדיפרנציאל שלכם...
ממשיכים על השביל המסומן באדום כשמשמאל הנחל המאתגר שבו 3 מדרגות סלע.
0.5 ק”מ השביל האדום מתעקל ימינה ואז מטפס על שלוחה סלעית צרה ומקסימה.
1.3 ק”מ שיא הגובה על קו פרשת המים של רכס הרי דימונה.
נ.צ. 6 – שיא גובה
פונים חזק שמאלה ויורדים למטה, כמעט בכיוון שבאנו.
0.1 ק”מ מגיעים לשביל המעקף ופונים ימינה ודרום מערבה.
0.3 ק”מ צומת בערוץ ללא שם.
נ.צ. 7 – ערוץ נחל
פונים ימינה חזק ולמעלה על שביל מאתגר במעט – מומלץ הילוך כוח (למי שניתק את ה-LOW).
0.2 ק”מ ראש המעלה בו פונים שמאלה ומערבה.
0.4 ק”מ נוסעים בערוץ ימינה עם השביל המקביל.
0.5 ק”מ צומת שבילים בו פונים ימינה לשביל שמעל הערוץ או ממשיכים ישר בערוץ הנחל המאתגר – מומלץ מכוון קרקעי כדי לעבור בשלום את המדרגות והנקיקים שבערוץ.
0.8 ק”מ צומת במפגש שבילים בערוץ הנחל.
נ.צ. 8 – צומת בנחל
פונים ימינה וצפונה ומטפסים על השלוחה עד להר כמריר.
0.3 ק”מ למרגלות הפסגה של הר כמריר.
נ.צ. 9 – הר כמריר
פונים שמאלה ולמטה עם השביל היורד מההר.
0.1 ק”מ חוצים את הערוץ ומטפסים לשיא הגובה של נ.ג. 539.
0.5 ק”מ שיא הגובה - נ.ג. (נקודת גובה) 539 מטרים על הרכס של הר קדים.
נ.צ. 10 – נ.ג. 539
משיא הגובה יורדים דרומה ולמטה דרומה לכיוון נחל קדים.
0.4 ק”מ חוצים ערוץ קטן של נחל קדים.
0.5 ק”מ חוצים את הערוץ המרכזי של נחל קדים ולאחר החצייה מטפסים מעלה בשביל הימני.
0.7 ק”מ צומת שבילים על קו הרכס של הר קדים.
נ.צ. 11 – צומת שביליםפונים חזק שמאלה ולמטה.
0.6 ק”מ השביל מתעקל שמאלה ויורד לכיוון נחל דימונה.
1 ק”מ בסוף "הסכין" פונים ימינה ולמטה.
1.3 ק”מ תחילתו של ערוץ נחל דימונה.
נ.צ. 12 – נחל דימונה
ממשיכים ישר, חוצים שלוחה ויורדים לערוץ הרחב של נחל דימונה.
0.2 ק”מ נכנסים לנחל דימונה וחוצים את הנחל.
0.5 ק”מ הגדה הדרומית של נחל דימונה.
0.7 ק”מ צומת שבילים ראשיים, עם שביל כבוש ורחב, בלב נחל דימונה.
נ.צ. 13 – שביל כבוש
פונים שמאלה על השביל הכבוש הרחב ונוסעים מזרחה לכיוון המכרות והמפעל.
3.9 ק"מ תחילת המפעל של המכרות משמאל לדרך.
4.1 ק”מ צומת שבילים בקצה מפעל המכרות/מחצבות.
פונים שמאלה לכיוון הכניסה למחצבות.
0.2 ק”מ שער הכניסה למחצבות "נגב מינראליים".
נ.צ. 2 - נגב מינראליים
פונים ימינה על הכביש ונוסעים מזרחה.
1.7 ק"מ חוצים את מעבר נחל חמר העשוי מבטון (נ.צ. 15) ומתעקלים ימינה ומזרחה לכיוון הכביש הראשי.
3.2 ק”מ צומת כביש 258 המחבר בין צומת חתרורים לצומת צפית.
נ.צ. 1 - כניסה למחצבות נגב מינראליים
ימינה ודרומה על כביש 258 לצומת צפית לכיוון דימונה או אילת.
שמאלה וצפונה על כביש 258 לצומת חתרורים לכיוון ערד או ים המלח.
להתראות בטיול הבא...
עופר אוגש
הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד או עמוד ענן. לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.
קובץ TWL להורדה של מסלול הטיול למכשירי GPS ולתוכנת עמוד ענן
קובץ GPX להורדה של מסלול הטיול למכשירי GPS ולתוכנת Off Road
נ.צ. |
צפוניות |
מזרחיות |
1 |
1061720 |
170982 |
2 |
1061757 |
168194 |
3 |
1062042 |
166772 |
4 |
1062735 |
166715 |
5 |
1063464 |
165833 |
6 |
1064177 |
164888 |
7 |
1063959 |
164682 |
8 |
1064022 |
164116 |
9 |
1064156 |
163805 |
10 |
1063614 |
163792 |
11 |
1062964 |
163696 |
12 |
1061836 |
164299 |
13 |
1061406 |
164544 |
14 |
1061473 |
168220 |
15 |
1062350 |
169783 |
מסלולי טיול בארץ:
בקעה ומדבר יהודה | גליל ורמת הגולן | ירושלים והשפלה | מרכז וגוש דן | נגב דרומה עד אילת
מיוחדים: כללי ומיוחד | נקודה בשטח | עבירות
טיולי ג'יפים בארץ | הדרכות נהיגה וניווט
מסעות ג'יפים בעולם | טיפוס הרים | טיולי אופנועים | טיולי כביש בעולם
4 תגובות
1
אורח/ת - אבי
08 בדצמבר 2018 ב 08:35
מילה על הרוביקון? 2019? שווה?
מי זה הג'יפ השחור?
2
Ogash Ofer
08 בדצמבר 2018 ב 08:58
אכן צולם עם רוביקון JL חדש 2019 - זה הג'יפ הלבן.
הרנגלר השחור - זה JK (גם חדש) מהדגם היוצא, זה הג'יפ השחור.
הרוביקון/רנגלר החדש מאיץ טוב יותר מהישן, גם מהמקום (לאחר השהייה קצרה) וגם בהאצות ביניים. תא נוסעים מפנק ונוח הרבה יותר, שקט בנסיעת כביש ומרגיש רך ונעים יותר.
3
אורח/ת - אביחי
08 בפברואר 2019 ב 16:49
היי
איך ה JL מנוע 2000 בשטח בהשוואה ל- JK מנוע 3600?
4
Ogash Ofer
08 בפברואר 2019 ב 19:27
היי
איך ה JL מנוע 2000 בשטח בהשוואה ל- JK מנוע 3600?
תגובות