אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

מותג אופנועים חדש בישראל – FB Mondail

ה​​​​​​​יצרן האיטלקי - FB Mondial, שבעברו רשומות 10 אליפויות עולם, עושה עליה לישראל אחרי קמבק באירופה, עם דגמים מעוצבים בניחוח ספורט קלאסי איטלקי, מנועים קטנים ומודרניים, ומחירים נגישים

היצרן, שבאמתחתו כאמור 10 אליפויות עולם בשנות ה-50, חזר ליצר ולמכור אופנועים ב-2014, בהקמה מחודשת לתחיה ע"י נכדם של האחים המייסדים (הקידומת FB באיטלקית היא האחים בוסלי) Giuseppe, Luigi, Carlo, Ettore Boselli. לאחר שהאופנועים המעוצבים נמכרים באיטליה, צרפת, גרמניה, ספרד ואנגליה, ממשיך המותג להתרחב הן בדגמים והן במדינות, וכעת האופנועים הקלאסיים והספורטיביים, עושים עליה גם אלינו לישראל.
נפחי 125 סמ"ק המתאימים לקטגוריה הצעירה A2, וכן דגמי ה-300 החזקים יותר בקטגוריית נפח הביניים - נפח מנוע אמיתי 249 סמ"ק, בעלי הספק גבוה להצערת היצרן ומשקל קל (130-135 ק"ג), כל הכלים מצוידים במנגנון בטיחות ABS בכל הנפחים, כולל 125 סמ"ק !

לחברה 4 דגמי אופנועים בקטגוריות השונות, נייקד, ספורט, אנדורו וסופרמוטו. לפני כשנתיים הושק דגם הנייקד הנקרא Hipster או בקיצור HPS, בנפחים 125250 סמ"ק. בשנה שעברה הצטרף דגם אנדורו וסופרמוטו קטן בנפח 125 סמ"ק, והשנה מושקת גולת הכותרת העיצובית של היצרן, דגם הספורט קלאסיק, הנקרא Pagani 48 , בנפחי 125300 סמ"ק, הדגם מייצג את החזון הקלאסי של FB מונדיאל, עם עיצוב חדש - תוצאה של בית העיצוב של Mondial, עם סלוגן של Classic but not Old בעיצוב רטרו. הספורט קלאסיק קיבל את שמו- PAGANI 48, בזכות רוכב המרוצים ניילו פאגאני, הרוכב שזכה איתו ועם היצרן לראשונה באליפות העולם בשנת 1948

עוד נראה השנה דגם Flat Track , שהוצג בתערוכת מילאנו בנובמבר וזכה לביקורות חיוביות, כחלק מקטגוריה מתעוררת זו בעולם, ומהשקות דומות של אופ נועים אמריקאים: הארלי דוידסון או אינדיאן FTR, אבל במשקל ובמחיר נגישים הרבה יותר לרוכבים צעירים או עירוניים.