שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2019: סיכום ביניים

אל-עטייה מוביל ביציבות במכוניות, קרגינוב הורחק כללי מהראלי, ומטוטלת מובילים באופנועים. תמונת מצב אחרי היום השישי של הדקאר
צילומים: DPPI, מהאתר הרישמי של הראלי

שלב המרתון, שכלל את הסטייג'ים הרביעי והחמישי, היה לא פשוט עבור חלק מהמתחרים. בימים אלו עלה קצב הפורשים, מסיבות שונות, ואחרי היום החמישי נותרו רק 247 כלי רכב בתחרות, בכל הקטגוריות (105 אופנועי, 18 טרקטורונים, 93 מכוניות, 24 סב"ס ו-32 משאיות. גם היום השישי היה לא קל, אך רק באופנועים התייצב בראש הדרוג הכללי מוביל חדש.

אופנועים

4:38 דקות בלבד מפרידות בין פבלו קווינטנילה שמוביל את הדרוג הכללי בתום היום השישי, לבין ריקי ברבק שבמקום השני. האמריקאי שהוביל אחרי שני הסטייג'ים של המרתון, נדחק ממקומו לאחר תצוגת רכיבה נפלאה של הצייליאני, שניצח את הסטייג' השישי. בחבורת החוד נמצאים גם טובי פרייס (מקום 3), קווין בנבידאס (4), אדריאן ון-בוורן (5) ומתיאס ווקנר (6). האוסטרי רחוק כ-10 דקות מהמוביל, פער שיכול להימחק בהרף עין. סאם סנדרלנד שבמקום השביעי, כבר מפגר ב-21 דקות וקשה להאמין שיוכל לחזור מכאן לשלישייה המובילה.

קווינטנילה.רכביה מרהיבה

מכוניות

סבסטיאן לואב נותן עבודה, עם ניצחונות בסטייג' החמישי והשישי. נאסר אל-עטייה, שמוביל את הדרוג הכללי, נוקט השנה בטקטיקה זהירה יותר מאלו שהכרנו בשנים קודמות, והוא שומר את המוביל בטווח ראיה ומסיים את הסטייג'ים במקום השני. הטקטיקה הזו מאפשרת לו להמשיך ולהוביל, כי יש לו יתרון של כמעט 40 דקות על לואב שנמצא במקום השני. סטפן פטרהנסל במקום השלישי, ארבע דקות אחרי לואב.

לואב הוא לא המתחרה היחיד של קבוצה פרטית שזוכה להצלחה. בעשירייה הראשונה נמצא גם מרטין פרוקופ מצ'כיה עם הפורד רפטור שלו (מקום 7). הצ'כי, שסיים שביעי את הדקאר של השנה שעברה ועשה חיל בליגת הקרוס-קאנטרי של FIA (מקום שני ב-2018), בנה קבוצה עצמאית עם שני רפטורים, כשהוא נוהג באחד מהם ובשני תומאס אורדניצ'ק שנמצא במקום ה-21.

אל-עטייה מוביל בבטחה

משאיות

קרב צמוד ועיקש בין נהגי קאמאז הביא בסופו של דבר להרחקתו של אנדרי קרגינוב מהראלי. בסטייג' החמישי, תוך כדי ניסיון עקיפה על אדוארד ניקולייב, "עלה" קרגינוב על קבוצת צופים. רובם הצליחו להימלט אך אחד מהם נפל ומשאית הקאמאז פגעה בו. ההרחקה לא באה בגלל הפגיעה עצמה – אלא משום שקרגינוב לא עצר לבדוק מה מצבו של הנפגע והמשיך לדהור קדימה. עד להרחקה, הוא היה במקום השני בדרוג הכללי אחרי ניקוליב, בהפרש של 4 דקות בלבד.

ניקולייב ממשיך להוביל את הראלי כשנהג קאמאז נוסף, דימטרי סוטניקוב, במקום השני בפער של כ-10 דקות. שלושת הנהגים של קבוצת דה-רוי תופסים את המקומות 3-5: ג'ררד דה-רוי (3) בפער של קרוב לשעתיים מהמוביל, פדריקו וילארגה (4 , פער של יותר מארבע שעות) וטון ון-גנוגטן (5, פער של כ4.5 שעות).

ניקולייב בראש

צ'רלי נותן בגז


נותרו עוד ארבעה ימים לראלי כשהסטייג' האחרון הוא קצר וקל יחסית ובדרך כלל אינו משפיע על התוצאות הסופיות. נחזור אליכם בתום הראלי עם סיכום כולל.

לסיקורים הקודמים:
דקאר 2019: תעודת שליש
דקאר 2019: מחר מתחיל הכיף
קריסטינה גוטירז תשתתף בראלי דקאר עם מיצובישי
דקאר 2019: שנת הנשים
דקאר 2019: איך שגלגל מסתובב