שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת סובארו דרייב ביער בן שמן 28/12/2018

27 מכוניות סובארו חדשות הגיעו להדרכת נהיגה ביער בן שמן שחותמת את שנת 2018, וקיבלו בונוס גדול וחשוב – לימוד והתנסות בתנאים בוציים ורטובים כהלכה. יצאנו רטובים, מבוצבצים, אבל מרוצים ועם התנסות חשובה

החורף הוא עונת הטיולים בישראל. אמנם הימים קצרים והשמש שוקעת מוקדם, אבל הטמפרטורות צוננות ונוחות (בהשוואה לחו"ל), הנוף ירוק ורענן והמיעוט היחסי בגשמים מאפשר להינות מבלי להסתכן בטביעות וחילוצים. אבל הכל יחסי בחיים. החורף שזה עתה החל מסתמן כעתיר במשקעים, מה שהופך רבים מהמסלולים לנתיבי בוץ טובעניים ו/או חלקלקים.

image

אבל ביום שישי האחרון, לאחר כמה ימי סערה שהרוו את הקרקע והפכו אותה למדמנה רצינית, החזאים דיברו על הפוגה בגשמים והוחלט שהדרכת סובארו בבן שמן מתקיימת בכל זאת, עם דגש מיוחד על זהירות מהחלקות ונזקים. 27 בעלי XV ופורסטר חדשים גילו אומץ ראוי לציון ללכלך את רכביהם החדשים והנוצצים בבוץ הדביק של בן שמן והגיעו להדרכה. ועל מנת להתמודד בהצלחה עם הקבוצה הגדולה בתנאים הלא פשוטים מתייצבים ארבעה מדריכים – אופיר אביב, רני פלג, עדי וייזל ואנוכי.

image

פתחנו בפרק התיאוריה שכולל היכרות עם המבנה כללי של כלי רכב בכלל וזה הייחודי של מכוניות סובארו בפרט על שלל היתרונות המאפיינים את הפורסטר וה-XV כמו הנעה כפולה סימטרית לכביש ולשטח, מנוע הבוקסר הגמיש שמעניק מרכז כובד נמוך, תיבת ההילוכים הרציפה ומערכת ה-X-MODE. מדברים על דיפרנציאלים, מערכות עזר אלקטרוניות, זויות מרכב ומרווחי גחון, צמיגים, מיגונים וגם שיפורים.

לא פוסחים גם על עקרונות נהיגת השטח – התמודדות נכונה ובטוחה עם מכשולים, טיפוס בעליות וגלישת ירידות וצליחת שיפועים וחריצים. מעבר מדרגה ושיפוע צד והכל בדגש על תנאי חורף – בוץ ושלוליות עמוקות - והדרכים להתמודד איתם.

image

בסיום הדיבורים התחלקנו לארבע קבוצות ויצאנו לטיול במשעולי היער במהלכו נתרגל את החומר הנלמד תכל'ס בשטח. עליות, ירידות, מדרגות, דרדרות, תרגול עבודה עם מכוון וגם ליכלוך הידיים בעבודות מע''צ קלילות... להבדיל מההדרכות המתקיימות ב"ימים כתיקונם", הפעם יש לנו בתפריט גם שלוליות ענק, משעולים בוציים והרבה החלקות... הנהגים מתנסים בתנאי חורף אמיתי מהסוג שבדרך כלל אינם מורגלים בו, לומדים לתת כבוד לבוץ, לסלעים החלקלקים ולנהוג נכון בהתאם לתנאים תוך שמירה על בטיחות ועל שלמות הרכב. וכמובן שגם לא פוסחים על עצירת הקפה ההכרחית שהרי אין כמו קפה שחור חם=חם, עם הל, כשבחוץ קר ורטוב - ואין כמו להתענג עליו ב"בתי הקפה" שבשטח...

image

לסיום אנו סוקרים את תיק ציוד החילוץ שבלעדיו לא יוצאים לשטח, מבלי להרגיש איך הזמן עף. הבוץ הכבד שחששנו ממנו התגלה כערך מוסף ועזר לימודי ממדרגה ראשונה ומלבד ליכלוך והצורך בשטיפה יסודית, לא נרשמו כל נזקים אבל התווספו הרבה מאוד ידע ונסיון. בעלי הסובארו החדשים מסיימים את היום הדחוס הזה עם הרבה יותר ביטחון במכוניות הנהדרות הללו וביכולותיהן המרשימות.

היה טוב וכיף – נתראה בשטח!

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח



מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל



קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק





image

imageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimage

image

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

3 תגובות

1

moshemoshe742666

25 בינואר 2019 ב 18:01

חייב לפרגן לצוות המדריכים , מקצועיים , אביבים, מדהימים , למדתי המון על יכולות הרכב ועברתי מכשולים שלא חשבתי שהרכב יכול לעבור אותם . שאפו , ממליץ לכל בעל רכב 4×4 להגיע להדרכה

2

אורח/ת - אנדי גוטמן

27 בינואר 2019 ב 12:23

תודה גדולה, מדריכים מעולים, אויירה כיפית ואחל'ה משתתפים, כמובן רכב מצויין.

3

אורח/ת - דוד שרעבי

28 בינואר 2019 ב 10:31

מושלם, חיוני, חשוב ומועיל מאוד.