שטח 4X4 > כתבות > חדשות

איסוזו די-מקס: דור חדש בשנה הבאה

הצצה ראשונה לגרסה חדשה לחלוטין של הטנדר הנמכר ביותר בארץ, שעדיין לא ידוע מתי תגיע אלינו

צלם זריז וחד-עין תפס השבוע במצלמתו את הדור החדש של איסוזו די-מקס בעת נסיעת מבחן לילית בתנאי שלג באחת ממדינות סקנדינביה. כמקובל בשלבים אלה של פיתוח, הטנדר היה מסווה באמצעים שונים, אבל קיבלנו כבר הצצה אליו בתערוכת הרכב שנערכה במלזיה בסוף 2018, שם הוצג כדגם קונספט.

זה יהיה הדור שלישי של הדי-מקס, כשהנוכחי נמצא איתנו משנת 2012 (עם מתיחת פנים מסיבית ב-2017). בעבר, דורות של טנדרים שרדו זמן ארוך יחסית, אבל קצב החלפת הדגמים הולך ומואץ, בדומה למה שקורה בסיגמנטים של המכוניות הפרטיות ורכבי הפנאי.

דגם הקונספט שהוצג במלזיה

מהנתונים והתמונות שנחשפו עד כה, נראה שבדגם החדש יהיו שינויי עיצוב נרחבים, עם גריל גדול ומסיבי יותר, מערך פגושים ופנסים חדש, ובכללי מתקבל רושם שרירי יותר. שינוי חשוב הרבה יותר מהעיצוב הוא דלתות אחוריות גדולות יותר, מה שמרמז על מרווח נדיב יותר ליושבי הספסל האחורי, כמו גם כניסה ויציאה נוחות יותר. תא הנוסעים בכללותו יעבור גם הוא מקצה שיפורים נרחב, עם שימוש בחומרים איכותיים יותר.

מהבחינה המכנית, ככל הנראה לא יהיו שינויים מפליגים, ובאירופה הוא יוצע עם מנוע הדיזל הנוכחי בנפח 1.9 ליטר המספק 163 כ"ס, ותיבות ידניות ואוטומטית עם שישה הילוכים. בשווקים אחרים ההיצע יכלול גם מנועי דיזל בנפחים של 2.5 ו-3.0 ליטר. יהיו שלוש גרסאות מרכב: תא נהג בודד, מורחב וכפול, כשהאחרון הוא הדגם היחיד שצפוי אצלנו.

הדגם החדש בתמונת הריגול