כביש / ספורט > כתבות

מרצדס ספרינטר החדש בישראל

מרצדס השיקה בארץ את הספרינטר החדש, המבוסס על קונספט ה- adVANce. הספרינטר יוצע תחילה ב-7 משפחות דגם עם עשרות תצורות שונות בסך הכול וכולל אופציה למערכות בטיחות מתקדמות של היצרן

יבואנית מרצדס בישראל משיקה את הספרינטר החדש, המבוסס על קונספט ה- adVANce. בתחילה יוצע הספרינטר ב-7 משפחות דגם ובסך הכול בעשרות תצורות שונות, ובכך מרחיבה באופן משמעותי את תמהיל הדגמים שאותן היא משווקת בקטגוריית המסחריות וההיסעים. בנוסף, היבואנית תאפשר לראשונה בדגמי המיניבוס גרסאות מרכב מקומיות ואירופאיות.

הדור החדש של הספרינטר מגיע בעיצוב פנים חדש, המזכיר את סביבת הנהג ברכבי היוקרה הפרטיים של מרצדס. בחזית הרכב ניתן למצוא 2 צגים, הראשון בגדול של 7 או 10.25 אינץ' עם מערכת MBUX מתקדמת אשר לומדת להכיר את תפוסי ההתנהגות והעדפות האישיות של הנהג תוך כדי "תנועה" ומכילה את כל המידע לטובת תפעול הרכב ומערכות הבידור, לרבות שליטה קולית הנתמכת בעשרות שפות ומערכת ניווט מקורית עם מציאות רבודה כאופציה בחלק מהדגמים. ברוב משפחות הדגמים של הספרינטר הצג השני הינו לוח מחוונים דיגיטלי צבעוני עם מסך 5.5 אינץ' המציג את כל המידע הרלוונטי לנהג.

ממד נוסף הבא לידי ביטוי בספרינטר החדש הוא מערכות הבטיחות המתקדמות. הספרינטר מגיע עם מגוון מערכות בטיחות חדשות, אוטונומיות ומצילות חיים וביניהם:
מערכת עזר ברוחות צד - Crosswind Assist, המזהה משבי רוח, מייצבת את הרכב ומונעת סטייה שלו מהנתיב באמצעות בלימה סלקטיבית של חלק מהגלגלים.
ערכת סיוע לניטור שטחים מתים - Blind Spot Assist, המנתרת רכבים שנמצאים ב"שטח מת" ומתריעה על כך בפני הנהג.
מערכת בלימה אקטיבית - Active Brake Assist, המזהה סכנת התנגשות ברכב הנמצא מלפנים או פגיעה בהולך רגל, ובמידת הצורך מבצעת בלימה אוטונומית.
בקרת שיוט אדפטיבית - Active Distance Assist: Distronic, המאפשרת נסיעה אוטונומית ושומרת באופן אוטומטי על מהירות הנסיעה והמרחק מהרכב שנמצא מלפנים.
מערכת סיוע אקטיבית לשמירת הנתיב - Active Lane Keeping Assist, מתריעה ומסייעת באופן אוטונומי להחזרת הרכב לנתיב הנסיעה.
מערכת לניטור ערנות נהג - Attention Assist,
ומערכת חנייה הכוללת חיישנים ומצלמות המזהים מכשולים בזמן התמרון לאחור ואף מאטה את הרכב בעת הצורך.

בדומה לדור הקודם הספרינטר החדש יוצע במשקלים שנעים בין 3.5 – 5.5 טון ובגרסת ההיסעים יאפשר מגוון גרסאות החל מ-10 מושבים ועד ל-22.

בפן הטכני הדור ה-3 מציג הנעה קדמית, לצד ההנעה האחורית וכפולה שהייתה קיימת גם בדור היוצא, המשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 9 מעברים מסוג 9G-TRONIC, או תיבה ידנית בעלת 6 מעברים המעניקה שיפור משמעותי לביצועי המנוע ולהפחתת צריכת הדלק.

בגרסת ההנעה הקדמית ישולב מנוע טורבו דיזל (OM651) עם 4 בוכנות בנפח של 2.1 ליטר המפיק 143 או 163 כוחות סוס. בגרסאות ההנעה האחורית והכפולה ישנה אפשרות גם למנוע 6 בוכנות בנפח 3 ליטר בהספק של 190 כ"ס עם תיבת הילוכים PLUS 7G-TRONIC הנשלטת גם בצורה מתגית על גבי גלגל ההגה.

פלטפורמת ההנעה הקדמית מותאמת לתחום ההובלה ומאפשרת כושר העמסה גבוה ושפת הטענה נמוכה. גובה הרצפה בגרסה זו נמוך ב-80 מ"מ והיא בעלת כושר גרירה מקסימלי של עד 2 טון.

הספרינטר החדש מכיל הגה רב תפקודי בעל מתגי מגע ארגונומיים מתקדמים המאפשרים שליטה על מערכות הבידור של הרכב, אפשרות להתנעה ללא מפתח (Keyless Start) סטנדרט הלקוח מקטגוריית הרכבים הפרטיים, תא אחסון לטלפונים חכמים וטעינה אלחוטית, טעינה באמצעות חיבור USB Type C, מראות מתקפלות חשמליות, מערך מגבים Wet Wiper מבוסס על מתזים המותקנים בתוך המגבים עצמם, מרימי שמשות, פתיחת דלתות אחוריות ל-270° ועוד.

דגמי הספרינטר החדש יושקו עם אחריות ל-4 שנים - שנתיים אחריות יצרן ואפשרות לרכישת שנה או שנתיים נוספות עד 400,000 ק"מ בהתאם לדגמים השונים.

מחיר לדגמי ההובלה החל מ – 199,000 ₪ (עבור דגם בסיסי של ואן 3.5 טון).