יצרן אופנועי הבוטיק שרקו הציג בישראל את חידושיו בתחום האנדורו לשנת 2019. אנחנו היינו שם בשביל לרכוב על שלל דגמי האנדורו SE, של היצרן הצרפתי-ספרדי - RACING וגם הדגמים המשופרים FACTORY שמעכשיו ייוצרו וישווקו לאורך כל השנה.
צילם: עמרי אילת - "מסגרת"
דוגמן ביצועים - חן כהן
5% משוק אופנועי השטח בישראל
בשוק אופנועי האנדורו / שטח בישראל נמכרו בשנה החולפת כ-1300 כלים, מתוכם רק כ-65 שרקו ובחישוב קל רק 5%. מעט! אבל כנראה שקשה להתמודד מול ההגמוניה של האוסטרים, עם מפעל אחד השולט ביד רמה בשני מותגיו המתחרים, ומול הכלים היפניים השמרניים והידועים. ובכול זאת החזון של היבואן לשנת 2019 הוא כמעט הכפלת המכירות עם יעד של כ-100 כלים! ולצורך כך פותח היבואן ומציג חיזוק פרסונאלי במערכי המכירות, השיווק והשירות שלו ובמקביל יביא ארצה את כל המצאי הרלוונטי של היצרן.
Sherco - יצרן בוטיק
שני שותפים ספרדי וצרפתי שהחלו את דרכם בשנת 1988 עם אופנועי טריאל מייצרים כיום בשני מפעלים בספרד ובצרפת (כמה מפתיע...) כ-6,000 אופנועים בשנה, שכולם מיוצרים בעבודת יד, כאשר היעד שלהם הוא לאחד את המפעלים בצרפת וליצור צוותי פיתוח נפרדים עבור כל סוג של אופנועים.
שרקו מייצרים אופנועים לשטח מכמה סוגים בהתאמה לשווקים ובראשם: טריאל - ST ואנדורו SE. משפחת האנדורו מתחלקת לאופנועים הסטנדרטים הנקראים RACING ולמשופרים הנקראים FACTORY, שבעבר יוצרו ושווקו רק לקראת מירוץ ה-SIX DAYS וכיום מצהיר היצרן כי ימכרו לאורך כל השנה.
במשפחת האנדורו מייצרים אופנועים עם מנועי שתי פעימות ואופנועים עם מנועי 4 פעימות.
ההיצע באופנועי שתי פעימות / 2 STROKE כולל את הנפחים והדגמים:
125 SE-R
250 SE-R
300 SE-R
250 SE FACTORY
300 SE FACTORY
וההיצע של אופנועי 4 פעימות כולל את הנפחים והדגמים המרשים ליצרן קטן:
250 SEF-R
300 SEF-R
450 SEF-R
500 SEF-R
כשלכולם דגמים משופרים בדגמי פאקטורי:
250 SEF FACTORY
300 SEF FACTORY
450 SEF FACTORY
500 SEF FACTORY
חדש בשנת 2019
שלדת האנדורו של 2019 מציגה שלדה קלה (ב-400 גרם) ועם זאת מחוזקת וגמישה יותר. ראש היגוי משופר ובדגמי פאקטורי מכורסם וקל יותר (ב-90 גרם), נאבות עם אוזניים מחוזקות, נעול בצמיגי מישלין TT, ווסת זרם חדש, קטן וחזק יותר ולכל הכלים צביעה עדכנית מוזרקת בפלסטיקה.
כל דגמי ה-2 פעימות מגיעים עם אגזוזים תוצרת FMF וסעפת פליטה חדשה ורדיאטורים מוגדלים עם צנרת מים חדשה, ללא מיכל עיבוי. שסתום הכוח שינה מקומו לצד הצילנדר בכול הנפחים.
דגמי הפאקטורי מצודיים כסטנדרט בבולמים של קאייבה KYB מקדימה ומאחור, בדגמי 4 פעימות אגזוז של אקרפוביץ' Akrapovic, ג'נטים מחוזקים תוצרת EXCEL, דיסק קדמי צף, ידיות וכסא איטלקי משופרים, קיט מאוורר, מיכל עיבוי ופלטת מיגון תחתון מפלסטיק עבה וקשיח.
ואיך מרגישים האופנועים?
ראשית הכלים נראים טוב, האופנועים נראים קשוחים, החלקים יפים וכל החבילה עושה חשק לרכוב. ההשקה התבצעה על מסלול "סינגל" - צר, מישורי ברובו, וללא מכשולים (סלעים או גזעים) רבים לאורכו. אך בסביבתו שבילים פתוחים רבים, סלעים, עליות וירידות ושבילים שהם מסלולי טיול שמתאימים יותר לאופי הח"מ ומאפשרים היכרות טובה יותר (מתאימה יותר לרוכב) עם הכלים.
התחלתי עם דגם ה
רייסינג המרובע (4 פעימות) בנפח
250 סמ"ק ופחות התחברתי. המוביל שהכיר לי את הסינגל רכב מהר ואני נדרשתי לרדוף אחריו, המנוע הקטן דורש עבודת הילוכים רבה כדי לשמור על קצב רכיבה גבוה ובולמי ה-WP הרגישו רכים ועם שיכוך חזרה מהיר מידי שמטלטל את הכידון באופן לא נעים. כאן חשוב לציין כי בולמי ה-WP בדגמי הריסינג הגיעו בסטאפ של המפעל ולא מתאימים למשקל הרוכב (הח"מ) וברכיבת התנסות מהירה שכזו לא התאפשר לכוון ולהתאים את האופנועים.
מיד לאחריו רכבתי על ה-
300 דו"פ (2 פעימות) עם קרבורטור ובלי מיכל שמן נפרד (זה אומר שצריך בכל תדלוק לערבב שמן במיכל הדלק) וכאן "אורו עיני" / "נפתחו לי הצ'קרות" / ובעברית צחה: נהניתי לתת בגז! המנוע גמיש וכבר מסל"ד נמוך מושך באופן לינארי, הכוח יורד טוב לקרקע ומשרה ביטחון לרוכב. האופנוע מרגיש קליל, למרות ששרקו טוענים שהארבע פעימות שלהם קל משתי הפעימות, ובכלל הדו"פ 300 סמ"ק כייף, נוח, משרה הרבה ביטחון. ה-
300 דו"פ "משך" אותי החוצה מהסינגל לשבילים המהירים ולעליות הסלעים שמצידי הנחל ובבטחון שהאופנוע משרה אפשר לטייל עם הכלי בקצב מהיר ובכייף גדול.
ה
דו"פ 250 סמ"ק הגיע בדגם
פאקטורי עם כל השיפורים המפורטים לעיל. כאן בעיקר אהבתי את בולמי הקאייבה - KYB, במיוחד כשיוצאים מהסינגל לשבילים הפתוחים והמהירים - אייכות הבולם מורגשת ככול שעולה המהירות והשטח מחורץ יותר. הבולמים בולעים לתוכם את תחלואי הקרקע ויודעים לפצות על אייכות הרכיבה בספיגה נוחה המשרה הרבה ביטחון בכידון ומאפשרת להגביר את קצב הרכיבה ללא חשש.
ולסיום רכבתי על ה-
450 סמ"ק 4 פעימות מבציר של לפני שנתיים - כלי כייפי, חזק, מתלים מעולים (מכויילים היטב) ומתאים לטיולים ארוכים בקצב מהיר, מבלי לעייף את הרוכב. כאן גם אפשר לציין לזכותו של הכלי בן השנתיים, הנראה מטופל היטב, שהוא גם מרגיש חדש, נראה טוב, גם בחלקיו המכניים, ומי שלא מכיר את השנתונים לא היה מזהה כי מדובר באופנוע שנסע לא מעט (אצל אחד מחברי קבוצת המרוצים של שרקו).
תמחור 2019:
דגם |
מחירון |
מחיר מזומן |
דגמי שתי פעימות |
SE 125 2T Racing |
₪ 51,900 |
₪ 48,900 |
SE 250 2T Racing |
₪ 59,900 |
₪ 53,900 |
SE 300 2T Racing |
₪ 66,900 |
₪ 58,900 |
דגמי פאקטורי שתי פעימות |
SE 250R-2T (Factory) |
₪ 69,900 |
₪ 61,900 |
SE 300R-2T (Factory) |
₪ 76,900 |
₪ 67,900 |
דגמי 4 פעימות |
SE-F 250 4T Racing |
₪ 66,900 |
₪ 59,900 |
SE-F 300 4T Racing |
₪ 69,900 |
₪ 63,900 |
SE-F 450 4T Racing |
₪ 71,900 |
₪ 65,900 |
דגמי 4 פעימות פאקטורי |
SE-F250 4T Factory |
₪ 76,900 |
₪ 69,900 |
SE-F300 4T Factory |
₪ 79,900 |
₪ 72,900 |
SE-F450 4T Factory |
₪ 81,900 |
₪ 73,900 |
דגמי טריאל |
ST-125 Trial Racing |
₪ 43,900 |
₪ 39,900 |
ST-250 Trial Racing |
₪ 49,900 |
₪ 45,900 |
ST-300 Trial Racing |
₪ 51,900 |
₪ 46,900 |
הקרדיט לביצועים היפים הוא לרוכב האלוף בתלבושת נבחרת שרקו: חן כהן
תגובות