שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #56

מרצדס ML שקיבל סרן נוסף מוצע למכירה, מאזדה מביאה משהו חדש לתערוכה בג'נבה ואיך בדיוק אתם רוצים את הרולס רויס קולינן שלכם?

ב-eBay הבריטי מוצע בימים למכירה מרצדס ML מודל 2001 עם סרן אחורי נוסף וארגז מטען קטן, שדרוג חד-פעמי שנעשה על ידי סדנה עלומת-שם בבריטניה. בשנים האחרונות ראינו לא מעט הסבות של רכבי שטח להנעה 6X6 (כמו אלה למשל), חלקם אפילו דגמים מקוריים מהיצרן (הנה אחד מתוצרת מרצדס), אבל כאן מדובר בשינוי שעיקרו קוסמטי. זוג הגלגלים הנוסף אינו מונע, כך שהרכב הוא עם הנעה 6X4, הגלגלים שהוספו נועדו לתמוך במרכב המאורך ובמשקל הנוסף שאפשר להעמיס בארגז. המחיר ההתחלתי, אגב, עומד על כ-25 אלף דולר.

25 אלף דולר. לא תציעו?

רכב שטח חדש למאזדה?

לקראת תערוכת הרכב בג'נבה, שתיפתח בתחילת החודש הבא, פרסמה מאזדה תמונת צללית של רכב שטח, שצולם מאחור. כרגיל במקרים כאלה, לא נחשפו פרטים רבים על הרכב שבתמונה, ולעיתונאים נותר רק לנסות ולנחש במה מדובר. ההשערות נעות בין עדכון ל-CX3 לבין גרסה גלובלית ל-CX4 הנמכר בשלב זה רק בסין. בכל מקרה, על פי הפרסום הדגם החדש יצויד במנוע בנזין מתקדם מסדרת ה- SkyActivשל החברה, שבו הדלק ניצת עקב חום הדחיסה ולא בעזרת מצת, בדומה למנוע דיזל (למבחן דרכים ל-CX3).

מי שמביט בו מאחור לא רואה דבר

באיזה צבע לצבוע לכם את פס הכסף?

רוצים לקבל את הרולס רויס קולינן שלכם עם סל פיקניק? אין בעיה, תמורת תשלום "פעוט" של 46 אלף דולר תקבלו את מבוקשכם. רוצים פסלון מוזהב על מכסה המנוע? תוסיפו 17 אלף דולר בבקשה. על פי נתוני המכירות של 2018 שנמסרו על ידי החברה, לא יצאו משערי המפעל שני קוליננים שהיו זהים לחלוטין. מי שיכול לשלם מחיר התחלתי של 325 אלף דולר, לא מתקשה להוסיף את הסכומים הנדרשים כדי לקבל בדיוק את מה שהוא רוצה ברכב. וכך, המחיר הממוצע האמיתי של כל קולינן עמד על כ-400 אלף דולר... (לכתבה על הקולינן).

הקולינן היווה בשנה האחרונה כ-20 אחוז מהמכירות של רולס רויס, ומגמת העלייה עדיין נמשכת על חשבון דגמים אחרים. בעקבות הביקוש הגדול החברה גייסה 100 עובדים חדשים, ולראשונה בתולדותיה עובדים בה יותר מ-2000 איש, שייצרו בשנה החולפת 4107 מכוניות.

בסלון של קולינן