שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יורד מהמדים: מרצדס G עם עבר צבאי עובר לאזרחות

סדנה גרמנית רוכשת מרצדס G מעודפי צבאות שונים באירופה, ומעבירה אותם קורס הכנה לאזרחות

מרצדס G חדש ונוצץ הוא סמל סטטוס נחשק (ויקר, מאוד יקר!)בחוגים מסוימים, ולא בטוח שהרוכשים שלו יודעים שהיהלום הנוצץ שקנו תוכנן ונבנה בימיו הראשונים כרכב צבאי קשוח וספרטני. ככזה, הוא נקנה על ידי לא מעט צבאות באירופה, שהתעניינו בעיקר ביכולות השטח שלו ולא בסמל שהתנוסס על חרטומו. אחרי שירות נאמן של כמה עשורים, ה-G-ים האלה יוצאים לפנסיה ונמכרים לשוק האזרחי, בדרך כלל עם קילומטרז' נמוך מים המלח. וכאן מתחילה החגיגה (לכתבה על תחילת שיווק הדור החדש של ה-G בארץ).

יפה לו אדום?

קחו למשל את ה-G שבתמונות כאן, שנפלט מהצבא האוסטרי ועבר שיפוץ בסדנת Lorinser Classic הגרמנית. מדובר בדגם 230 GE עם מנוע בנזין ארבע בוכנות בטור בנפח 2.3 ליטר, המספק 114 כ"ס. תיבת ההילוכים אוטומטית עם ארבע מהירויות וכמו בכל דגמי ה-G יש נעילות נשלטות בשני הסרנים. הרכב הספציפי הזה הוא בעל שלוש דלתות בלבד ועם גג נפתח, וכמו בכל הדגמים המיועדים לשרות צבאי המושבים מאחור הם ספסלי אורך, שנועדו לסייע לפריקה מהירה של החיילים היושבים שם. ועוד סממן צבאי: מערכת החשמל היא של 24 וולט...

במסגרת השיפוץ נבדקו ותוקנו כל המכלולים המכניים, הרכב נצבע בשחור מט, המושבים ודיפון הפנים רופדו מחדש, הותקן ברזנט בצבע אדום בוהק ועל חישוקי ה-16 אינץ' הולבשו צמיגי BF. כננת ומיגוני גחון משלימים את החבילה. והמחיר? מגרד את ה-45 אלף דולר. זה לא מעט עבור רכב שיוצר בשנת 1993, כמעט כמו מחירו של מרצדס GLC חדש באירופה. שווה? כל אחד והעדפותיו... כלי כזה, שיוצר משנת 1989 ומטה, אפשר להביא לארץ כרכב אספנות, אבל תכפילו לפחות את המחיר המבוקש עבורו באירופה כדי לקבל את המחיר שתדרשו לשלם בפתח נמל חיפה.

ואגב, שימו לב שהסמליל כאן הוא לא של מרצדס אלא של חברת פוך האוסטרית, שהיתה שותפה לתכנון ולבניית ה-G ובחלק מהשווקים ה-G נמכר תחת שמה. ועוד אגב אחד: מרצדס ממשיכה לייצר גם היום דגמים בסיסיים של ה-G כרכבי עבודה קשוחים שמיועדים לשמש כרכבים צבאיים, רכבי הצלה וכדומה (לכתבה על G במפרט בסיסי).

הקילומטרז' נמוך להפליא

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

19 בפברואר 2019 ב 18:54

מוסיף דני שטיינמן:
שטאייר-דיימלר-פוך האוסטרית (כיום מאגנה-שטאייר) פיתחה יחד עם מרצדס את ה-G מאז 1972 עד לתחילת הייצור לשוק האזרחי ב-1979. זו היתה, אגב, גחמה של השאה האיראני שהחזיק בקרוב ל-20% ממניות דיימלר בנץ בשעתו, ורצה רכב צבאי קל למשמר הגבול וליחידות הצבא האיראניות בשעתו. מאז 1979 מאגנה-שטאייר בונה את ה-G עבור מרצדס ובעבר שיווקה חלק מהדגמים תחת הלוגו של פוך.