שטח 4X4 > כתבות > חדשות

אלפא רומיאו מגדילה את היצע רכבי הפנאי

על פי הרחשים האחרונים בתעשיית הרכב, החברה תציג קרוס-אובר חדש בתערוכת הרכב הקרובה של ג'נבה, קטן יותר מהסטלביו. ובקנה גם דגם עם שבעה מקומות ישיבה

שינוי הרגלי הצריכה של קהל קוני המכוניות ברוב מדינות העולם, שעיקרו מעבר ממכוניות משפחתיות וגם ממכוניות מנהלים לרכבי פנאי וכאילו שטח, דוחפת במקביל את היצרניות להציע עוד ועוד דגמים בקטגוריות הללו. אפילו חברות שבנו את המוניטין שלהן במשך שנים כיצרניות של מכוניות כביש ספורטיביות, נאלצו להצטרף לחגיגה כדי לשפר את המספרים בדוחות השנתיים.

אלפא רומיאו סטלביו. יקבל בקרוב אח קטן ואולי גם אחד גדול

אחת מאלו היא אלפא רומיאו ש"קפצה" לתוך השוק הזה רק לאחרונה עם הסטבליו (למבחן דרכים לדגם הזה). נתוני המכירות של רכב הפנאי הראשון של החברה כנראה משכנעים, שכן לאחרונה החלו לצוץ דיווחים כי החברה עומדת להציג בתערוכת הרכב בג'נבה, שתתקיים בתחילת החודש הבא, דגם פנאי חדש, קטן יותר מהסטלביו. על פי דיווחים אלה, הדגם החדש ייבנה גם הוא על הפלטפורמה של הג'וליה, בדיוק כמו הסטלביו. פיתוח הפלטפורמה הזו עלה לקונצרן פיאט-קרייזלר הון עתק, ובוודאי נראה אותה בעתיד כבסיס לדגמים נוספים של FCA.

דיווחים אחרים מאתרי רכב באירופה טוענים כי באלפא עובדים גם על תכנון דגם גדול של רכב פנאי, עם שבעה מושבים, שיהיה ככל הנראה עם הנעה היברידית. הנעה כזו, ואולי גם הנעה כל-חשמלית, תוצע בעתיד הלא רחוק בכל דגמי החברה. כל זאת כחלק מיעד שאפתני להגיע לרף מכירות שנתי של 400 אלף כלי רכב. את שנת 2018 סיימה אלפא עם מכירות של כ-170 אלף מכוניות, כך שהיעד שהציבה לעצמה עדיין רחוק מאוד, והתקווה היא שדגמים החדשים יעזרו לגשר על הפער.