שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

סוזוקי ג'ימני 2019 Suzuki Jimny

חיכינו לו. כססנו ציפורניים, חישבנו שבועות, ימים, שעות, דקות ושניות עד לרגע בו יגלגל את צמיגיו צנועי המידות על אדמת ארץ הקודש ואנו נניח ידיים נרגשות על ההגה שלו. מי שישמע, כולו רכב שטח קטנטן לזוג + צידנית, עם מנוע ליטר וחצי ובקושי 100 סוסים. אבל כמה הוא קטנטן, ככה הוא כיפי, ככה הוא נכון. וכמה שהוא לא "הג'יפ הטוב בעולם" ולא נטול טעויות ופשרות, ככה הוא צנוע ואמיתי וברוך-יכולות ופשוט מקסים. קבלו אותו – סוזוקי ג'ימני 2019 כאן בישראל, רכב שטח אמיתי, נטול חארטות. ואני? עזבו אותי, אני מאוהב.
דרור ברלי יחד עם חיים זרזר, קובי בצלאל ועופר אוגש הדריכו את ההשקה של הג'ימני 2019 לאנשי סוזוקי, נסעו במשך כמה ימים ומאות קילומטרים 4 גברים בג'ימני וחזרו נלהבים כאילו זו הפעם הראשונה בשטח...

אהבת ילדות

כולנו תמיד אהבנו את הג'ימני. איך אפשר שלא להתאהב בגור הג'יפים המקסים הזה? בני אנוש שיש להם לב ורגשות מותנים מטבע בריאתם להתמוגג מדברים קטנים וחמודים. תינוקות, ילדים, גורי כלבים וחתולים, וכן – גם מכוניות. זה לא אומר שכל אוטו קטן הוא גם טוב, אבל כג'יפאים שמתנהלים כל אחד במפלצת מפחידה מדגם אחר, מוגבהים, משופרים, ובעיקר – מגודלים, גורי-הג'יפים מתוצרת סוזוקי תמיד ניגנו לנו על המיתר הזה – כמה הם חמודים. אחר כך הגיעה הסקפטיות: איך יכול להיות שכזה קטן, עם גלגלים פיצפונים ומנוע צמוק נפח שמתאים יותר לכננת מאשר לסחוב אוטו, יכול להיות ג'יפ טוב?...

מסמוראי לג'ימני

ובכן – הסמוראי שהגיע לישראל ב-1984 שמט לג'יפאים ותיקים רבים את הלסתות בתימהון. כרכב עירוני הם התגלו כנשק מושלם – יכלו להידחק לכל מקום חנייה צר, מה שהפך אותם לחביבים במיוחד על עכברי עיר. הג'יפאים האמיתיים לעומת זאת, גילו שעם זויות מרכב ללא תחרות, משקל זבוב ויחסי העברה מתאימים, בדרך כלל אין צורך בעדרי סוסים משתוללים. הסוזוקי 4X4 היה קטן-קטן, חלש-חלש, אבל קשוח ועצבני ומדלג כמו עז בכל מקום. היכן שהכלים הגדולים נאלצו להיכנס ראש בראש במכשולים, הסמוראי ולאחריו הג'ימני שהחליף אותו, פשוט תמרנו באלגנטיות בין הבולדרים, העצים, הבורות העמוקים. הסוזוקים הקטנים היו בית ספר מושלם לנהיגת שטח – פוטנציאל הביצועים והעבירות היה גדול, אבל כדי למצות אותו היה צריך לדעת לנהוג. הם לא היו סלחנים ולא החניפו לנהג. אם תטעה – תיכשל.

מבחן דרכים לסמוראי משנת 2008: סוזוקי סמוראי - יד 2 בטורקיה

מבחן דרכים: סוזוקי ג'ימני - עז מודרנית או הג'יפ האמיתי?

מבחן דרכים: סוזוקי ג'ימני במבחן דרכים Suzuki Jimny

פשרה זה כול העניין

וכמובן שכרכב קטן וזול הם לא היו בדיוק מושלמים: המימדים הזעירים הכתיבו מרחב פנימי מצומצם ביותר ואם התנשאתם ל-1.80 ויותר, לא היה על מה לדבר. מושב אחורי? בדיחה עצובה. כלומר – היה להם דבר כזה, שהתאים, אולי, לילדים בני 5 גג. תא מטען? פחחח. מה זה? הם היו אוטו לזוג+ציוד בסיסי ולא יותר. משקל קל ובסיס גלגלים קצרצר הפך אותם לקופצניים ומטלטלים ברמה שסיפקו הרבה מאוד עבודה לכירופרקט. על הכביש הם סבלו מביצועי מנוע שבלוליים, נוחות נסיעה לא קיימת ואיבזור דל. הג'ימני מ-1999 כבר שיפר במשהו את החסרונות: בסיס גלגלים ארוך במעט, מעט יותר מרחב פנימי, קפיצי סליל שיפרו במשהו את הנוחות, מנוע מוזרק עם יותר סוסים איפשר להגיע למהירות תלת ספרתית היגוי מתוגבר ואופציה לתיבת הילוכים אוטומטית שחיבבו אותו גם על קהל יעד נוסף, עירוני עוד יותר במהותו כמו נשים ומבוגרים, אבל זה עדיין לא היה זה. הוא נשאר "רכב סטודנטים" באופיו – אוטו לצעירים בעלי חוליות גב חזקות ורעננות משטיילים בגפם או מקסימום עם חבר/ה ולא יותר.

ג'ימני חדש ומשופר

מי שציפה שג'ימני החדש יחרוג מהעקרונות הללו, יתבדה. לפחות בכל הקשור למימדים, זהו עדיין אוטו פיצפון. גור ג'יפים. כרכב שמיועד לעמוד בתקנות Kei-Car היפניות, האורך הכולל לא השתנה (הוא אפילו קצר בסנטימטרים ספורים) וגם בסיס הגלגלים לא השתנה. אבל הוא נראה ומרגיש גדול יותר בזכות עיצוב רבוע וקופסתי שכל כולו הומאז' לסמוראי הותיק. העיצוב מושקע ומוצלח, עם איזכורים לסמוראי בכל פינה ובכל פרט, מצליח להיראות קשוח וגם חמוד בו זמנית. מהנדסי סוזוקי ויתרו על עוד כמה סנטימטרים מתא המטען המגוחך גם כך של הג'ימני, לטובת מרחב משופר במושב האחורי. לא שמדובר בכורסה מפנקת ובטח לא נוחה, אבל שני מבוגרים יכולים להיכנס ולשבת שם בנוחות נסבלת, כולל בנסיעת כביש למרחקים בינוניים (נבדק לאורך שבוע ההשקה). חתך רוחב רבוע לחלוטין משפר מאוד את המרחב לכתפיים ולראש, תפעול תיבת ההעברה זנח לאנחות את הכפתורים החשמליים השנואים המועדים לתקלות וחזר למתכונת הישנה, הנכונה והטובה של בורר מכני, כמו שצריך ברכב שטח! גלגל ההגה סוף-סוף מתכוונן (רק לגובה) וגם אנוכי, שמתנשא ל- 1.90 ומוצאי הפולני מכתיב קיטורים על כל שטות, הרגשתי בסדר מאחורי ההגה במשך יום שלם. האיבזור כמעט מושחת במושגי הג'ימני הישן – פנסי LED קדמיים, מערכת מולטימדיה עם מסך גדול, בקרת שיוט, אפילו חימום למושבים הקדמיים!

מהפכה

על הכביש, ג'ימני מרגיש הרבה יותר טוב. הוא עדיין לא יאיים על אף אחד ב"פתיחות" מהמקום, אבל המנוע שגדל לנפח של 1.5 ליטר מנפק סוף-סוף אורווה תלת ספרתית – 101 סוסים וזה מתבטא בסחיבה משופרת בעליות ובצבירת מהירות זריזה בהרבה ממה שהכרתם עד היום בג'ימני, גם בדגם האוטומטי (עדיין תיבה פלנטרית בעלת 4 מהירויות) שבאופן טבעי אמור להיות מעט יותר רגוע ועצל וגם ביכולת לשייט 120-130 קמ"ש די בקלות, גם כשהוא עמוס בארבעה ז'לובים (בדוק!). כיאה לרכב מודרני, ג'ימני החדש גם מצוייד במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות ומיישר קו עם מה שהולך והופך לסטנדרט בתעשית הרכב.

כיול מחודש למערכת המתלים שיפר מאוד את נוחות הנסיעה. זה עדיין לא לנדקרוזר ולא רנגלר, גם לא מהישנים יותר. גם המושבים אינם פאר היצירה עדיין: הקדמיים גבוהים מדי, שטוחים ולא תומכים, והספסל האחורי נמוך מדי, בעל ריפוד דק ורך מדי. אבל ביחס לג'ימנים הקודמים?... זו מהפכה של ממש.

אלוף

בשטח, מדובר בפנינה אמיתית. זה ג'ימני כמו שאהבנו – קטן, זריז, עצבני, ממזר גדול במעברים הטכניים – אבל יותר טוב. יש לו יותר מומנט בסל"ד נמוך, יותר כוח בסל"ד הבינוני והגבוה, המתלים מתמודדים הרבה יותר טוב עם שטח משובש, בקרת המשיכה מכויילת טוב יותר ומגיבה מהר יותר ואפקטיבי יותר, מערכת בקרת ירידה במדרון שעובדת מצויין ונוסכת בטחון והעיקר – זה עדיין אוטו של תחושות, כזה שקל לנהוג בו בשטח בדייקנות כירורגית, תוך שהוא מספק את אותה הנאה מנהיגת שטח "כמו פעם" ומריחת חיוכים דביליים מאוזן לאוזן, משהו שרק מכוניות מעטות יודעות לספק ב-2019.

לא זול!

זול? לא בדיוק. מחירי המכוניות החדשות בישראל שוב מרקיעים שחקים וגם מקומו של הג'ימני לא נפקד בטבלת ההתייקרויות – משהו שאפשר להבין לנוכח השדרוג הבלתי נתפס באבזור, בציוד הבטיחות וביכולות, אבל בשורה התחתונה תג המחיר שבתחילת אפריל ירקיע לכ-144,000 שקלים עבור דגם אוטומטי עם רישוי (גרסה דו-גוונית עם מיגונים כבר תגיע ל-150,000 שקל.... יקרררר!) קצת מרחיק את הג'ימני החדש מקהל היעד הצעיר והתפרן שאיפיין אותו פעם וזה קצת חבל. מצד שני, כל המשלוחים הראשונים כבר נחטפו, ויש שטועננים שרשימת ההמתנה מתארכת עד לשנת הדגם 2020... הלקוחות מוכנים לשלם כי הם פשוט מאוהבים בו – לדעתנו בצדק גמור, כי גם אנחנו מאוהבים. וזה משום שגם אחרי כל ההתייקרות, מדובר עדיין ברכב השטח האמיתי החדש האחרון במחיר שאפשר לקרוא לו "שפוי". לכו תעשו סיבוב ותתאהבו גם אתם.
(להבהרה: התקנון החדש שייכנס לתוקף באפריל - WLTP, ישנה את מדרגת המס הירוק של הג'ימני מקבוצות 4 ו-7 לקבוצות 13 ו- 14!! ומכאן ההתייקרות הצפויה).

מחירי השקה:

ג'ימני 1.5 ליטר תיבת הילוכים ידנית במחיר 124,990 ₪

ג'ימני 1.5 ליטר תיבת הילוכים אוטומטית במחיר 136,990 ₪


נתונים טכניים בקצרה - סוזוקי ג'ימני 2018 Suzuki Jimny

שלדת סולם (לג'ימני החדש נוספו קורות X חדשות ושתי קורות רוחביות),
מנוע בנפח 1.5 ליטר, הספק 101 כ"ס,
סרן קשיח תלת-נקודתי עם קפיצים ספירליים,
הינע 4X4,
תיבת העברה LOW/HIGH - מעבר בין המצבים עם ידית "אמיתית": 2H , 4H ,4L,
מערכת בקרת אחיזה - LSD,
זווית גישה : 37 מעלות,
זווית בטן (זווית גחון) : 28 מעלות,
זווית נטישה : 49 מעלות,
Suzuki Safety Support - מערכות בטיחות מתקדמות:
מערכת ההתראה ובלימה אוטונומית בעת סכנת התנגשות לפנים,
מערכת התראה על סטייה ממסלול,
זיהוי שלטי דרך והצגתם בלוח השעונים,
החלפה אוטומטית של אורות גבוהים ונמוכים,
בקרת טיפוס לעליות תלולות,
בקרת ירידה במדרון תלול,
איתות נוסף לבלימת חירום,
בקרת יציבות – ESP,
TECT – מרכב סופג זעזועים,
מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים - TPMS,
שש כריות אוויר SRS,
ציון מבחן ריסוק - 3 כוכבים.

קישור לסיכום ההשקה של הג'ימני בגרמניה

להדרכות וטיולי מועדון סוזוקי:

הדרכת נהיגת שטח - מועדון סוזוקי SUZUKI

טיול מועדון סוזוקי SUZUKI מתיחת קפיצים בפרצים ועליה בצינור לערד

תגובות

27 תגובות

1

אורח/ת - קובי

23 בפברואר 2019 ב 06:11

שלום.
לאחר בדיקתכם,
מה יותר מתאים לשטח ?
אוטומט או ידני ?

2

אורח/ת - הורדת יוקר המחיר

23 בפברואר 2019 ב 08:44

גימיני לא היה חסכוני ולכן זה שקר שיהיה עליו עליית מחיר ברמת מס, רכב היברדי וחסכוני היחיד שזכה להורדת מס שווי רכב . סוזוקי גימני ממש לא חסכוני ולא קיבל שום הטבה בהורדת מס, באירופה יש הגבלה של כמות כלים כאלה בכל מדינה (לא כי הם פתאום לא חסכוניים ,הם מעולם לא היו כאלה).

מזמין אותך להצטרף אלינו
https://m.facebook.com/groups/427717961133483
קבוצה שנפתחה בגלל חזירות יבואן סוזוקי על הגימני החדש 30 אלף יותר

3

אורח/ת - רמי

23 בפברואר 2019 ב 09:43

שישאר בנמל!! מי שקונה פראייר! לא קונים במחירי גזל!!
מחסור עולמי עאלק. קשקוש של היבואן לייצר ביקוש והסתערות. זה רכב של 110 אש״ח. אל תתנו יד לעושק!

4

אורח/ת - דני

23 בפברואר 2019 ב 11:26

מחיר חזירי! רק בישראל הגימיני הרבה יותר יקר מהויטרה טורבו 1.4 החדשה! בכל העולם דראפ,בריטניה וכו הויטרה במפרט הישראלי יותר יקרה מהגימיני! כנסו לאתרים בחול, הכל שקוף. אין סיבה אמיתית לייקר את הגימיני באפריל כי הוא בדרגת זיהום 14 וגם כיום לא מקבל הנחה במיסוי.
היבואן מנצל את זה שאין מתחרה לגימיני. נקודה.

5

אורח/ת - אלי

23 בפברואר 2019 ב 11:53

"חיכינו לו. כססנו ציפורניים, חישבנו שבועות, ימים, שעות, דקות ושניות עד לרגע בו יגלגל את צמיגיו צנועי המידות על אדמת ארץ הקודש ואנו נניח ידיים נרגשות על ההגה שלו"
נסחפתם!!!!
לא כססנו ציפורניים, ידענו בדיוק מה נקבל!, רכב שטח מעולה עם מנוע קצת יותר חזק והתשלום בהתנהגות כביש עלובה.נכון שמקבלים אבזור בטיחות שהפך לסטנדרט ואף יצרן כבר לא גובה עליו אקסטרא.
מכרנו את הגימיני הישן כדי לשדרג לחדש ובטיחותי , אבל סוזוקי ישראל, הגזמתם במחיר! מ 105 ל 125 לדגם הידני? זאת חזירות וניצול היותכם שחקן יחיד בנישה.

6

אורח/ת - ירון

23 בפברואר 2019 ב 13:16

יבואן חזיר .
לא יעזור לו כלום (כמו שאמר 5 ניצול של מלאי מצחיק למקסם רווחים .)
היבואן צוחק על כולם בפנים אין מילה אחרת !
כסף כסף כסף כסף !

7

אורח/ת - ניסים

23 בפברואר 2019 ב 14:21

"זול? לא בדיוק. מחירי המכוניות החדשות בישראל שוב מרקיעים שחקים וגם מקומו של הג'ימני לא נפקד בטבלת ההתייקרויות – משהו שאפשר להבין לנוכח השדרוג הבלתי נתפס באבזור, בציוד הבטיחות וביכולות"
מה הקשקוש הזה? שדרוג בלתי נתפס באבזור ובציוד הבטיחות שמצדיק מחיר הזוי?
מחירי המכוניות משפחיות/ג'יפונים איפה שיש תחרות אמיתית לא משתנים בשנים האחרונות! למרות השדרוג בבטיחות ובאבזור!!

8

אורח/ת - נכלולי

23 בפברואר 2019 ב 16:42

למגיב מספר 2 (ינון סופר או אלון עוז?...):
אם אתה טוען שהיבואן שקרן, אז בעצם אין ממש מקום לדיאלוג ביניכם לבינו, כי כל מה שיענו לך ייתפס כשקר... הציעו לך מטעם היבואן בקבוצה הסגורה להיפגש עם מנהל המותג, אבל לא שמעתי שמישהו מכם יצר קשר לתאם פגישה כזו. המקלדת סובלת הכל, אבל יהיה יותר קשה לשבת מולו ולהגיד "יה שקרן"...
אין קשר בין החסכוניות של הג'ימני למיסוי שלו. המס נובע מחישוב הציון הירוק של הרכב לפי נתוני זיהום האוויר שלו. בגלל שנוי השיטה מ-NEDC ל-WLPT ניקוד הג'ימני עלה דרמטית מ-4/7 ל-13/14 (ידני/אוטומט) וזיכוי המס ירד משמעותית, באלפי שקלים. לא מאמין? קח את הנוסחה של משרד התחבורה ותחשב לבד, אבל עזוב - יותר קל לכתוב "זה שקר"... בינתיים כל המלאי נחטף, ורשימות ההמתנה רק מתארכות, אז שיהיה לכם בהצלחה במחאה...

9

אורח/ת - מגיב 4

23 בפברואר 2019 ב 16:59

מגיב 8 נציג היבואן. למה לא עונה לשאלה הפשוטה של מגיב 4. איך בכל העולם הויטרה החדשה יותר יקרה מהגימיני ורק בישראל המצב הפוך. רכבים באותו מפרט בדיוק. אתר סוזוקי בריטניה.

10

אורח/ת - 200 איש לא טועים בחשיבה נגד יוקר המחיה

23 בפברואר 2019 ב 17:21

תגובה ל 8 .
אתה לא מבין שהגימני לא הרוויח שום הנחת מס כי הוא מזהם . וגם הדגם החדש מזהם !
הדגם הקודם היה דירוג זיהום של 13 לאוטומט ו 4 לידני , ובדגם החדש זיהום אוטומט 7 וידני 4 .

אז אפילו פחות מזהם באוטומט... אז מי פה משקר ?..

11

אורח/ת - נכלולי

23 בפברואר 2019 ב 18:22

למגיב 9:
בכל העולם הויטרה יותר יקרה מהג'ימני כי אין להם נוסחת זיכוי מס ירוק כמו בישראל ש"דופקת" את הג'ימני. נסה לעבור לאנגליה - שם יש מיסוי הרבה יותר הגיוני מבישראל, אבל אופסי - גם שם יש רשימת המתנה של שנה לג'ימני...
למגיב 10:
הפוך גוטה, הפוך !!! בדגם הישן היה 4 ו-7, ואילו בחדש 13 ו-14... ככל שהמספר גבוה יותר, הרכב יותר מזהם וזיכוי המס עליו יותר קטן. ההבדל במיסוי בין 7 ל-14 הוא 7,000 ש"ח שאתה תשלם יותר ולכן המחיר יעלה. עכשיו קפיש?

12

אורח/ת - מגיב 4

23 בפברואר 2019 ב 19:28

מגיב 11, תפסיק להפחיד אותנו עם רשימת ההמתנה באנגליה, זה פס ייצור אחר עם הגה ימני. בגרמניה ואיטליה יש מלאי זמין עכשיו ובמחיר שלא יקר משמעותית מדגמי 2018.

13

אורח/ת - יבוא אישי

23 בפברואר 2019 ב 21:22

אז תקנה בגרמניה ותביא ביבוא אישי :)

14

אורח/ת - אביחי

24 בפברואר 2019 ב 06:36

לא קונים חדש עד שממשלת ישראל מורידה את מס הרכישה על רכב חדש ל-0

15

אורח/ת - אורח

24 בפברואר 2019 ב 07:41

כתבה ממומנת ולא אובייקטבית. הבוחן מקבל שכר מסוזוקי ומנסה להצדיק את הקפיצה של 20 אלף במחיר.
הגימיני נשאר רכב שטח מעולה. נקודה. על זה אין מחלוקת.

16

אורח/ת - What the hell?!? Thieves

24 בפברואר 2019 ב 13:45

Way way overpriced, only in Israel. Thank god I don’t live here.

17

אורח/ת - לא נקנה גמיני 2019 במחיר שחיטה

24 בפברואר 2019 ב 16:36

מבחינתי ועוד רבים מחברי שהכלים האלו ישארו בנמל ויתרקבו אנו לא מאמנים לשקרים של המחסור ושל עודף הביקוש לכו תסבנו משהו אחר לקחת 30 אחוז יותר על המוצר זה מחיר גנבה

18

אורח/ת - אבי

24 בפברואר 2019 ב 18:56

בצחוק לא הייתי שם 150 אלף על רכב כזה...כל האבזור שלו זה סטאנדארט היום, מגיע עם כל רכב....
ניצול, ומחיר מופרח!!

19

alon oz

26 בפברואר 2019 ב 20:42

שלום לכולם וערב טוב,
היום התנהלה בסוכנות סוזוקי בת"א פגישה בין נציגי המחאה @Yinon Soferאנוכי וחברנו לירון.
יש לציין שאנשי סוזוקי נחמדים מאוד ואירחו אותנו בצורה מכובדת והתייחסו לכל טענה שלנו.
נתחיל: הועלו כל הטענות לגבי תמחורו המופקע של הג'מני וניתנו לנו הסברים מפורטים לגבי המחיר הנ"ל בעיקר הם מאשימים את תמחור הג'מני בגלל היצרן ובגלל מערכות הבטיחות ברכב החדש, אישית לא קניתי את זה ולדעתי זהו תירוץ בלבד.
כמו כן העלנו את בעיית צמיגי השטח המלא ותשובתם היא שזה מה שקבע יצרן הרכב ולהוסיף מידה ל215 כרגע בלתי אפשרי מאחר וזה הליך יקר מאוד וזה לא יקרה בקרוב, דעתי האישית היא בין אם התשובה היא נכונה או לא הרי זה מגוחך למכור ג'יפ שכזה ללא יכולת חוקית להתקין בו צמיגי שטח מלא.
כמו כן הוצעה קבוצת רכישה של מספר רב של כלים אולם היבואן טוען למחסור כרגע ולא יוכל להתחייב לספקם. דעתי האישית היא למה בעצם למכור כרגע במחיר הוגן לקבוצת רכישה כשאפשר למקסם ולנסות למכור במחיר מופקע.
הוצע ליבואן להביא לארץ את הדגם המוזל יותר של הג'מני והם ישקלו ויבדקו אפשרות שכזאת בעתיד.

הפוסט נכתב על דעתי האישית והתרשמותי מהפגישה היום.
מסקנות אישיות שלי מהפגישה: אל תמהרו, תנו להם לנסות ולמכור במחיר המופקע הזה. הרכב קטן מאוד, אומנם יפה מאוד ומדליק (ראינו אותו בתצוגה) אולם עם כל הכבוד אין שום הצדקה למחיר הזה,
כפי הנראה הם רוצים לנסות קודם למתג אותו כרכב יוקרה וכשהם "ירדו מהעץ" נוכל לקנותו במחיר שפוי.
המחאה תמשיך וכולם מוזמנים להפיץ את הקבוצה ואת הפוסטים בה,
עדכונים נוספים כשיהיו יעודכנו בקבוצה.

20

Ogash Ofer

15 במרץ 2019 ב 07:19

קישור לסיכום הכללי של ההשקה שכבר פרסמנו:
הדרכת השקה: סוזוקי ויטרה עם מנוע ליטר וסוזוקי ג'ימני 2019

וקישור לסיכום ההשקה של הויטרה עם מנוע 1 ליטר טורבו:
השקה: סוזוקי ויטארה עם מנוע טורבו

21

אורח/ת - אורח

15 במרץ 2019 ב 08:11

מגיב 20
מה הקשר לויטרע במבחן על גימני. מי נוגע ב 2019 ברכב משפחתי בלי בטיחות אקטיבית!

22

אורח/ת - סמוראי 84

15 במרץ 2019 ב 12:30

שמח לראות שהוא בא מהמפעל עם אזיקון על ידית ההילוכים,
שמח לראות בכללי,
ומתבאס תחת על המחיר. תודה מדינת ישראל...

23

אורח/ת - איזה בולשיט! עדיף טרקטורון

15 במרץ 2019 ב 20:48

מכל הבחינות

24

אורח/ת - קובי

19 במרץ 2019 ב 11:47

שלום.
לאחר בדיקתכם,
מה יותר מתאים לשטח ?
אוטומט או ידני ?
בבקשה.

25

Ogash Ofer

19 במרץ 2019 ב 13:55

שאלת השאלות ואין לה תשובה מוחצת!
תלוי בנהג, ביכולת הטכנית שלני ובאהבתו.
ובקצרה - כל גיר שתקנה יעבוד לך טוב בשטח!

קישור לכבתבה הנוגעת בהבדלים:
https://www.4x4.co.il/article/10867

ואולי צריך לכתוב טיפ שטח בעניין...

26

Ogash Ofer

19 במרץ 2019 ב 13:58

וראה איזו כתבה מצאתי: ידני או אוטומט:
https://www.4x4.co.il/article/1051

27

אורח/ת - שלום

25 באפריל 2019 ב 08:58

דרור ברלי כתבה מעולה שמתארת בדיוק מזה סוזוקי גימיני...חבל שהמחיר פוגע בחבילה
תודה