שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם תרצו רכב שטח שנראה כך?

סדנת ג'וג'ארו מציגה בתערוכת הרכב בג'נבה דגם קונספט של מכונית-על חשמלית שאמורה לתת עבודה גם בשטח

לפני כחודש פרסמה סדנת GFG האיטלקית תמונת טיזר של דגם קונספט הנקרא "קנגרו" (Kangaroo). השבוע, לקראת תערוכת הרכב בג'נבה, נחשף הרכב החדש במלואו: מכונית-על חשמלית המזנקת מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ומגיעה למהירות מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

תאמרו, אז מה חדש בדגם כזה? יש לא מעט כמוהו. הסוד הוא במתלה המאפשר שינוי בגובה הגחון, על פי השימוש ברכב: מרווח של כ-14 ס"מ למי שרוצה לדהור על מסלולי מירוץ, מרווח של כ-19 ס"מ לנסיעת כביש רגילה ומרווח מכובד של 26 ס"מ למי שיעיז לרדת עם הקנגרו לשטח... כאן יעזרו גם הצמיגים השמנמנים, היושבים על חישוקי 21 אינץ'.

הדגם, שתוכנן על ידי ג'ורג'טו ופבריציו ג'וג'ארו, בעלי הסדנה, מצויד בשני מנועים חשמליים המספקים יחדיו 483 כ"ס, כל אחד מהם מניע סרן אחד. טווח הנסיעה בין טעינה לטעינה עומד על כ-450 ק"מ. השלדה בנויה מאלומיניום והמרכב מסיבי פחמן. ברכב מותקנים שלושה מסכים דיגיטליים: אחד עם תצוגת השעונים הרגילה, אחד המתפקד כמראה אחורית ועוד אחד בקונסולה המרכזית למערכות הבידור והניווט. ההגה עוצב בהשראת הגאים של מכוניות מירוץ.

נבנה כבר אב-טיפוס אחד, ובעתיד הקרוב אמור להיבנות דגם נוסף עם הנעת זחלים, כדי לבדוק את התאמתו לנסיעה בשלג ובקרח. לא ברור בדיוק האם מדובר רק בתרגיל עיצובי-שיווקי או שבאמת מתכננים להגיע לשלב ייצור.

ואם יגיע לייצור, ונאמר שהמחיר לא יהווה מגבלה, הייתם לוקחים כלי כזה לשטח?