שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'יפ מתכוונת להרחיב עוד יותר את היצע הדגמים שלה

מלבד הוואגוניר הגדול שנמצא כבר עמוק בקנה, החברה מתכננת דגם נוסף עם שלוש שורות של מושבים, בסדר גודל של הגרנד צ'ירוקי

זה לא סוד שחטיבת ג'יפ היא מטילת ביצי הזהב של קונצרן פיאט קרייזלר. קהל הקונים נודד מזה זמן ממכוניות משפחתיות לרכבי פנאי למיניהם, וג'יפ והקונצרן כולו יוצאים נשכרים מכך. ואם הביקוש כל כך גדול, אז למה לא להגדיל גם את היצע הדגמים, כך שכל קונה ימצא בדיוק את מה שמתאים לו?

ברוח זו שחררה החברה בשנים האחרונות את הצ'ירוקי, את הרנגייד, את הקומפאס ואת הגלדיאטור, ובתהליכי קדם-ייצור מתקדמים נמצא גם הוואגוניר (שאולי ייקרא גרנד וואגוניר), שיהיה רכב השטח הגדול ביותר בהיצע של ג'יפ, עם שלוש שורות של מושבים, וגם היקר ביותר – למעלה מ-100 אלף דולר (לכתבה על הוואגוניר הצפוי). ועכשיו מדברים על הדגם הבא, גם הוא עם שלוש שורות מושבים, אבל בגודל של הגרנד צ'ירוקי ותוך התבססות על מרבית המכלולים שלו.

ולמה לא לייצר פשוט גרנד צ'ירוקי עם שלוש שורות של מושבים? מייק מנלי, הצ'יף של ג'יפ, נדרש לשאלה הזו בתערוכת הרכב של ג'נבה הנערכת בימים אלה. לדבריו, כ-60 אחוז מהקונים של כלי רכב בסיגמנט של הגרנד צ'ירוקי, מחפשים כאלה עם שלוש שורות מושבים וגם ג'יפ רוצה נתח מהקהל הזה. אבל הקונים המסורתיים של הגרנד, ויש לא מעט כאלה, רוצים אותו בדיוק כמו שהוא: קומפקטי באופן יחסי, עם חמישה מקומות בלבד. ולכן יגיע הדגם החדש, שיקבל גם שם וזיהוי שונים לחלוטין.

מנלי הוסיף, כי שלושת הדגמים החדשים (הוואגוניר, הדור הבא של הגרנד צ'ירוקי הצפוי בתחילת העשור הבא והדגם שעוד אין לו שם) יקבלו מערכות הנעה היברידיות, בדומה לאלו שהוצגו ברנגייד ובקומפאס בתערוכת ג'נבה. סביר להניח שההיצע יכלול גם מנועים אחרים, לפחות בשנים הקרובות, עד שההנעה ההיברידית/חשמלית או כל פתרון נקי אחר יהפכו לסטנדרט.