שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > מונגוליה

מונגוליה - 12 סיבות לטיול ג'יפים חוצה יבשות

מונגוליה היא ארץ מושלמת לטיול חוצה יבשות, הנה כמה סיבות שכתבה וצלמה Evelin Weiss מאתר Overland Site שמסבירות למה כדאי לנו לצאת ולטייל במונגוליה

1. אין סוף אפשרויות למסע ג'יפים מרוחק והרפתקני

מונגוליה היא המדינה ה-18 בגודלה בעולם אבל האוכלוסייה במדינה עומדת על כ-3 מליון תושבים, מה שהופך אותה לאחת המדינות עם האוכלוסייה הדלילה בעולם. כ-45% מהאוכלוסיה גרים בעיר הבירה אולן בטור.
מה שאומר שתוכלו להתרחק מהציויליזציה בקלות ולצאת לטיולים מרוחקים בשונה ממדינות אחרות בעולם, ועדיין לא לקפוא לתוך קוביית קרח.

2. אנשי מונגוליה

לפגוש נוודים מונגולים בכפרים זו חוויה יחודית. הם מאוד חברותיים ושמחים לעזור במקרה שתצטרכו. שמענו סיפורים רבים בהם נוודים מונגוליים הצילו לא רק למישהו את היום אלא ממש את חייו! תוכלו למצוא את עצמכם בקלות מוזמנים את תוך היורט (אוהל מונגולי מסורתי) לארוחת יאק משפחתית.

3. השטח מאוד מגוון

מפסגות הרים גבוהות ומושלגות, לעמקים דרמטיים עם נחלים זורמים, אל גבעות שטחי המרעה הירוקות ועד למדבריות עם דיונות חוליות ענקיות של מדבר גובי, תוכלו למצוא פה הכל. לא רק מישורים ירוקים בניגוד למה שחושבים.

4. כבישי המדינה - אידיאלי לטיול ג'יפים

מעט מאוד כבישים סלולים הופכים את מונגוליה למיוחדת מאוד עבור טיולי שטח. חוץ מ 2-3 הכבישים המהירים החשובים, הכבישים בדרך כלל לא סלולים (אפילו הכבישים המהירים החשובים סלולים באופן חלקי). רוב הדרכים הן שבילי עפר שתוכל להתמודד איתם בקלות ברכבי שטח. תוכלו גם לבחור להתמודד עם מסלולי שטח קשים אם תרצו, אך גם אם לא תרצו תוכלו להסתובב שבועות מבלי לראות כביש סלול.

5. מרחב פתוח

בזכות כמות האוכלוסייה הדלילה - פוגשים מעט מאוד אנשים, יש כל הזמן תחושה של מרחב פתוח וכמעט בלתי אפשרי להרגיש קלסטרופוביים במונגוליה.

6. מזג האוויר בקיץ

החורף קשה במיוחד וקפוא עד כדי מינוס 40 ויותר..., גם עונות המעבר קרות אך הקיץ חם ולרוב גם יבש. עונת הקיץ אמנם קצרה אבל אפשר לנצל אותה ביעילות לטיולי ג'יפים ושוטטות במונגוליה.

7.המדינה מאוד בטוחה

קמפינג פרעי במונגוליה מאוד בטוח. אומרים מנסיון, אף פעם לא היו לנו בעיות בזמן שטיילנו במדינה! חבריינו המטיילים חוו את אותה החוויה והתיירים מספרים כי בשטח הפתוח פגשו נוודים מכניסי אורחים.

8. מונגוליה נקייה

בעוד למדינה יש בעיות באיכות הסביבה כמו לרוב המדינות המתפתחות, מונגוליה מספיק גדולה בכדי לא להיות מזוהמת כמו רוב המדינות באזור. בנוסף יש מעט מידי אנשים בשביל לזהם, בעיקרון בכל מקום שתלכו יהיה טהור כמו רוב העולם לפני כמה מאות שנים.

9. הכירו את מונגוליה

מונגוליה היא יעד מועדף על ידי הרבה מטיילים. תוכל להכיר מטיילים נוספים בנקודות המתווירות בעיר הבירה - אולן בטאר (או גם: אלטאי פוינט, אואסיס גסט האוס או נהר הפוינט) או סתם במקרה בטיולים במדינה.
טיילנו 30,000 קילומטר בשלוש מדינות, במונגוליה פגשנו הכי הרבה מטיילים!

10. נהיגה במונגוליה

אתם לא צריכים לנהוג כל הדרך למונגוליה אם אתם רוצים לטייל במדינה. אפשר לטוס לאולן בטור שם תוכלו לשכור רכב 4X4 מאובזר בכל הציוד הדרוש ולהתחיל את הרפתקת השטח שלכם. אין צורך ב-6 חודשי מסע חוצה סיביר או נסיעה לאורך "דרך המשי" בשביל להגיע למדינה, ניתן להגיע בקלות בטיסה.

11. חופש

במונגוליה יש כל כך הרבה מרחבים פתוחים, תוכלו לנהוג בכל דרך שתרצו, בכל מקום שתרצו. לא תמצאו עוד מדינות בהן תוכלו לנהוג בכזאת חופשיות.

12. קל לנסוע רחוק

מונגוליה נמצאת בסביבת שפע של יעדים לטיולי שטח other great overlanding destinations. המרחק הוא עניין יחסי, אבל ברגע שאתה מגיע למונגוליה תוכל לחוות את אגם באיקאל, אזור אלטאי הרוסי ואפילו להגיע לסין, פשוט לזרוק אבן...

קישור לכתבה המקורית באנגלית באתר Overland Site

13. התוספת שלנו - יומני המסעות של אתר השטח במונגוליה:

ללב מדבר גובי - מונגוליה 2014
מונגוליה - חוצים את הדיונות של מדבר גובי
רימוני מונגוליה
מונגוליה - פותחים ציר במדבר גובי
בדרך למונגוליה עוצרים במוסקבה
תמונות של יהודה ארמוני - מונגוליה יולי 2011
מונגוליה - המיטב של אורי הלוי
מונגוליה - סוף שבוע מוטורי

קישור לפרטים על המסע הבא של אתר השטח למונגוליה