שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רקטה לשטח

ה-Rocket Z מתוצרת החברה הרוסית טכנו-אימפולס הוא בדיוק הרכב שאתם צריכים אם ברצונכם לחצות את ערבות השלג של סיביר. והוא גם יודע להגן עליכם מפני הקור

כתבנו כבר לא פעם על רכבי השטח הרוסיים המיוחדים שנבנים כדי להתמודד עם ערבות הקרח והשלג של סיביר (כמו בקישור הזה), והנה נתקלנו בעוד מפלצת שכזו מתוצרת חברת טכנו-אימפולס (TechnoImpule) העונה לשם רוקט Z 210-91. ואם אתם מחפשים רכב שאיתו תוכלו לשרוד אחרי מלחמת העולם השלישית, נראה שזה בדיוק הכלי עבורכם.

אבל אל תתנו לשם להטעות אתכם. הרוקט מצויד במנוע טורבו-דיזל מתוצרת יונדאי בנפח 2.5 ליטר, המספק 82 כ"ס בגרסת הבסיס, או 99 כ"ס בגרסה משודרגת. הסוסים הצנועים הללו מצליחים להריץ את הבהמה הגדולה למהירות מרבית של 50 קמ"ש בלבד על הכביש, עם צריכת דלק של 6-7 ליטר לכל ק"מ. בשטח, הצריכה צונחת ל-2-3 ליטר לק"מ. כדי להגיע לטווח נסיעה סביר בין תדלוק לתדלוק, הרכב מצויד בשני מיכלי דלק בנפח 100 ליטר כל אחד.

מה שמעניין במנוע הזה הוא המיקום שלו: במרכז המרכב, מתחת לתא הנוסעים, עם פתח גישה מתוך התא הזה שמאפשר טיפול במנוע מבלי לצאת לקור המקפיא שבחוץ. תיבת הילוכים עם חמש מהירויות מעבירה את הכוח לגלגלים דרך דיפרנציאל מרכזי הניתן לנעילה. גם שני הסרנים מצוידים בנעילות ויש כמובן הילוך כוח.

מה שמאפשר בעיקר את העבירות הטובה הם צמיגי הענק, בגודל 52 אינץ'. הם מצוידים במערכת לניפוח אוויר תוך כדי נסיעה ומקנים לרכב מרווח גחון ענק של כ-60 ס"מ. הצמיגים האלה, יחד עם סרח עודף קצרצר מלפנים, מקנים לרוקט זווית גישה מעולה של 52 מעלות. הציוד הנוסף כולל מיגון גחון מלא, שתי כננות (אחת מותקנת מלפנים ואחת מאחור), תא נהג/נוסעים מבודד ומחומם/מקורר. הרכב מסוגל לפעול בטווח טמפרטורות שמתחיל ב-50 מעלות צלסיוס ועד ל-60 מעלות מתחת לאפס.

גם סידור הישיבה מעט יוצא דופן: הנהג יושב במרכז "בועת" זכוכית המאפשרת לו ראות מצוינת החוצה, לידו מותקן כסא מתקפל לנוסע אחד, דוגמת מושב המדריך באוטובוס תיירים. מאחור, ספסל רוחבי אחד ושני ספסלי אורך ובסך הכל הרכב יכול להוביל שמונה נוסעים בנוסף לנהג. כל הספסלים האחוריים מתקפלים ויוצרים משטח ישר, היכול לשמש כמיטה.

ואם הגודל של ה- 210-91לא מספק אתכם, אתם יכולים לרכוש את ה- 310-91עם אותם הנתונים הטכניים אבל עם הנעה 6X6 ויכולת להוביל 11 נוסעים בנוסף לנהג. המחיר ממש לא בשמיים ומתחיל באזור ה-85 אלף דולר.