שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #57

המהדורה הראשונה של ג'יפ גלדיאטור הגיעה לשוק – ונחטפה כולה, חברה חדשה מארה"ב מתכננת לייצר רכבי שטח חשמליים והזוג פטרהנסל מנצח את הראלי באבו דאבי

חברת ג'יפ הוציאה למכירה מהדורה ראשונה של הטנדר גלדיאטור – ותוך 24 שעות נחטפו כל 4,190 הכלים שהוצעו במהדורה זו. ומדוע המספר המוזר הזה? 419 הוא הקידומת של האזור בו נמצאת העיר טולדו במדינת אוהיו, בה מיוצר הגלדיאטור. הטנדרים של המהדורה הראשונה צוידו במנוע הפנטה-סטאר המוכר בנפח 3.6 ליטר ושימו לב - תיבת הילוכים ידנית! תיבה אוטומטית מוצעת רק כאופציה (קישור לכתבה על הגלדיאטור).

אז מה קיבלו הרוכשים ששילמו 60 אלף דולר ועוד כמה סנטים (הדגם ה"רגיל" יעלה מעט יותר ממחצית הסכום הזה)? צביעה מיוחדת, ג'נטים מעוצבים, מערכת שמע של אלפיין, ועוד כמה פיצ'רים. יהיה כמובן גם סמליל ייחודי שיציין שמדובר במהדורה הראשונה ואפשרות לכל רוכש להיכנס לתחרות שהפרס בה עומד על משכורת לשנה אחת של 100 אלף דולר. כל מה שעל הרוכש המאושר לעשות הוא לצלם סרטון שבו מככב הטנדר, ולקוות שיזכה...

להיות כמו טסלה

חברה אמריקנית חדשה בשם ריביאן (Rivian) מסתערת על שוק רכבי השטח החשמליים. הדגם הראשון שהציגה, עדיין כקונספט, הוא טנדר עם השם הסקסי R1T. מאחורי השם הכל-כך ייחודי מסתתר תכנון מעניין, עם ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל. לתכנון כזה יש יתרון גדול מאוד בשטח, שכן הוא מייתר לחלוטין את כל מכלולי ההנעה הרגילים (גלי הינע, דיפרנציאלים, ציריות וכו'), וכל גלגל מקבל כוח כל הזמן (קישור לכתבה על עתיד כלי הרכב החשמליים).

הטנדר יוצע עם שלושה מערכי מצברים בקיבולות שונות. לדגם הכניסה יהיה טווח נסיעה של כ-370 ק"מ בין טעינה לטעינה, בעוד הדגם הבכיר יוכל לגמוע 650 ק"מ ולזנק מ-0 ל-60 מייל בתוך שלוש שניות. השיווק יתחיל במהלך השנה הבאה, במחיר התחלתי של 61,500 דולר.

טובים השניים

ניצחונות בתחרויות ראלי הן לא דבר חדש עבור סטפן פטרהנסל, והשבוע הוא הוסיף גביע נוסף לארון שלו כשניצח בפעם השישית את הדזרט צ'לאנג' באבו דאבי, מאחורי ההגה של מכונית מיני. ניצחון שגרתי עבורו, כאמור, אבל עם טוויסט עלילתי: במושב הנווט ישבה אשתו אנדראה, שלקחה חלק בדקאר האחרון כנווטת לצידה של אנט פישר (קישור לכתבה על הנשים שהתחרו בדקאר האחרון).

לאנדראה- ששמה לפני נישואיה היה מאייר - רזומה עשיר מאוד בתחרויות ראלי, כרוכבת, נהגת ונווטת, והיא הרוכבת שהגיעה להישג הטוב ביותר בדקאר אי-פעם – מקום חמישי במרוץ של 2004. לפני הדקאר האחרון סיפרה כי היא מקווה להתחרות בו בעתיד יחד עם בעלה, ונראה כי הניצחון באבו דאבי הוא שלב בדרך לשם.