שטח 4X4 > כתבות > חדשות

חזרה לקשיחות? בפולקסוואגן שוקלים מתחרה לדיפנדר

במסגרת המעבר המסיבי של הקונצרן לייצור כלי רכב כל-חשמליים, נבדקת גם האפשרות לייצר רכב שטח קשוח, סטייל הדיפנדר

במהלך חשיפתו של דגם קונספט כל-חשמלי חדש בתערוכת הרכב של שנחאי, לא שלל המעצב הראשי של פולקסוואגן, קלאוס בישוף, את האפשרות שהקונצרן ייצר בעתיד רכב שטח קשוח עם הנעה חשמלית. "הבעיה עם כלי רכב כאלה, שהם גבוהים ומרובעים ובעלי מקדם גרר גבוה, היא שטווח הנסיעה שלהם מתקצר ב-60 ק"מ לפחות יחסית לדגמים אווירודינמיים יותר", אמר בישוף לעיתונאים. האם אמירה כזאת מרמזת על כך, שבפולקסוואגן כבר נערכו ניסיונות בכיוון?

לאחר שערוריית הדיזלגייט נראה שבפולקסוואגן מעבירים את הפוקוס לכיוון של כלי רכב כל-חשמליים, עם מתקפה של לא מעט דגמים חדשים הנושאים את המיתוג I.D., כמו דגם הקונספט שהוצג בשנחאי, ה- I.D. ROOMZZ, שהוא SUV גדול עם שבעה מושבים. עוד בדגמים החדשים ה- I.D. CROZZ (עליו כבר כתבנו בעבר), ה- I.D. BUZZ , ה- I.D. VIZZION וה- I.D. BUGGY.

באגי כל-חשמלי של פולקסוואגן -ה-I.D. BUGGY

הנעה חשמלית – וזאת כבר ציינו לא פעם – היא פתרון אידיאלי לרכבי שטח, במיוחד בקונספט של מנוע בכל גלגל. מעבר לעובדה שמדובר ברכב שאינו פולט כלל מזהמים, תצורה כזו מייתרת לחלוטין את כל מערכת העברת הכוח הכבדה (תיבת הילוכים, תיבת העברה, גלי הינע, ציריות, דיפרנציאלים ושות'), וגם פותרת באופן אלגנטי והחלטי את בעיית ההצלבות: כל גלגל מקבל כוח שווה כל הזמן, ללא קשר למיקומו, על הקרקע או באוויר.

האם אנחנו חוזים בתחילתה של תקופה משמחת, שבה יחזרו כלי הרכב הקשוחים לשוק? במשך יותר מעשור ראינו כיצד אלה הולכים ונעלמים, כשיצרניות רבות מושכות ידיהן מהתחום הזה. אבל לאחרונה החלו להישמע קולות אחרים, כמו למשל הכוונה של פורד לחזור עם הברונקו, השמועות על מתחרה ללנד קרוזר מבית יונדאי, ו-SUV חדש וקשוח של ניסאן. האם ההצלחה הגדולה של הרנגלר החדש (קישור לכתבה על ההשקה בארץ) וגם של טנדר הגלדיאטור המבוסס עליו, היא זאת שמדרבנת את היצרניות האחרות לשקול לחזור או להיכנס לתחום? אין לנו תשובה, אבל הכיוון מבורך.

בישוף מציג את ה-I.D. ROOMZZ בתערכות הרכב בשנחאי