האביב כבר פה, הטבע פורח בטירוף, ורוכשי סובארו חדשים נהנו מיום מושלם של תיאוריה, פרקטיקה ונופים בהדרכת הנהיגה שהתקיימה בשמורת הר חורשן המדהימה. כ-20 כלי רכב, 30 מודרכים ו- 3 מדריכים לקחו חלק בעניין. היה טוב
מאת: שלמה הלב''ץ
28/04/19
כרגיל, מתחילים בחלק התיאורטי בו לומדים להכיר את הרכב על מערכותיו השונות, משימה שהולכת ונעשית מורכבת משנה לשנה לאור התוספות הרבות של מערכות הבטיחות והשליטה המבורכות מצד אחד אך מסבכות מעט את הנהיגה בשטח מצד שני. לא נורא - התגברנו. קובי הסביר לכולם גם מעט על נהיגה נכונה בשטח (ר.א.ל.י - זוכרים) ואז התחלקנו לשלוש קבוצות בהובלת קובי, עופר ושלמה לצורך התירגול המעשי.
נראה שהחבר'ה מפנימים את העובדה שהסובארו שלהם יכול לעשות הרבה מעבר למה שהם חשבו. בכל שעה שעוברת הם מגלים עוד משהו שלא האמינו שאפשר (ואפילו בלי לשבור את האוטו).
עשינו הפסקה קצרה לבהריים והמשכנו לנצל את מסלולי הר חורשן כדי ללמוד ולתרגל התמודדות עם מכשולים שונים.
איזה כיף!
מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות