שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הונדה נכנסת באמצע

שוק רכבי השטח בארה''ב מחולק לשלושה, מהבחינה השיווקית: פלח הכניסה, פלח האמצע והפלח היוקרתי. בתערוכת המכוניות בדטרויט, שתערך בחודש הבא, תציג חברת הונדה רכב שטח חדש, פילוט שמו, המיועד להתמודד בפלח הגדול ביותר: פלח האמצע

אין זה סוד שהאמריקאים ''חולים'' על מכוניות גדולות, ובהתאם לכך, כ-50 אחוז מכלי הרכב הנמכרים היום בארה''ב הם טנדרים, מיניוואנים ורכבי שטח. הדרישה הגדולה מניעה את מרבית חברות הרכב להגדיל את היצע רכבי השטח שלהן, או להיכנס לתחום - אם לא היו בו קודם. כך, חדשות לבקרים, אנו שומעים על דגם חדש כזה או אחר, שיצרניו שמים לו למטרה לכבוש את השוק בארה''ב. אבל עיון קצר בסטטיסטיקות המכירות שם, מגלה כמה עובדות מעניינות: בשוק הטנדרים, שולטות ללא עוררין שלושת הגדולות מדטרויט. בתחום רכבי השטח, המצב קצת יותר מורכב. בארה''ב מחלקים את השוק הזה, מבחינה שיווקית לשלושה: פלח הכניסה (RAV4, פרילנדר, ליברטי ודומיהם), פלח האמצע (אקספלורר, דיסקברי, לנד קרוזר וכו') והפלח היוקרתי (מרצדס M, ב.מ.וו X5, לינקולן ושות'). בשני פלחי הקצה, התחתון והעליון, יש דריסת רגל יפה ליצרנים זרים. אבל בפלח האמצע, שתופס את חלק הארי מכלל מכירות רכבי השטח בארה''ב, תמצאו שוב את אותם שמות מוכרים: פורד, ג'נרל מוטורס וקרייזלר. החדירה של היצרניות היפניות לפלח הזה היתה קטנה יחסית, למרות שהיצע הדגמים שלהן היה סביר, בעיקר של חברת טויוטה. החברה היפנית היחידה שכלל לא היה לה ייצוג בתחום היא הונדה: רכב השטח הגדול ביותר שהציעה עד כה הוא הפספורט (שהוא בעצם איסוזו רודיאו עם לוגו של הונדה). עכשיו מסתערת החברה על פלח האמצע, עם רכב שטח חדש: הפילוט, שיוצג בתערוכת המכוניות בדטרויט בחודש ינואר 2002. מדובר בכלי רכב חדש, שיבוסס על הפלטפורמה של האקורה MDX (רכב השטח מחטיבת הפאר של הונדה) וייבנה במפעל החברה באונטריו, קנדה. לעת עתה לא נחשפו פרטים רבים לגביו, מלבד העובדה שיש בו מקום לשמונה נוסעים, בשלוש שורות של מושבים, והוא יצוייד במנוע בנזין V-6, כנראה מנוע ה-VTEK המצוי באקורה, בנפח 3.5 ליטר, המספק 240 כ''ס. הפילוט אמור להתמודד מול שלושת הגדולים: האקספלורר של פורד, הגרנד צ'ירוקי של קרייזלר והטריילבלייזר/אנבוי של ג'י.אמ. ספק עם הונדה תוכל להתמודד מולם ללא מנוע V-8 בשרני וכוחני, כפי שהאמריקאים אוהבים. מנוע כזה יהיה כורח המציאות אם לוקחים בחשבון את היומרה של הונדה, לספק את הרכב עם שטח המטען הגדול ביותר בפלח זה, שיש לו גם את יכולת הגרירה הגדולה ביותר, כפי שפורסם ע''י החברה. הונדה מחזיקה במקום החמישי במכירות רכב בארה''ב, בעיקר של מכוניות פרטיות, ולכלי הרכב שלה יש מוניטין מצויין של אמינות ואיכות ייצור, ונאמנות הלקוחות למותג היא גבוהה. אם ישכילו בהונדה להחיל את הנתונים האלה גם על הפילוט – ההצלחה שלו כנראה מובטחת.

תגובות

0 תגובות