סוף השבוע מתחיל וכהרגלנו, אנחנו נאספים בפינה המוצלת שלנו ביער בן שמן, יחד עם עוד כמה עשרות בעלי רכבי סובארו פורסטר ו- XV חדשים. מזג האויר חמים משהו והמצב רוח של כולם מצוין
הדריכו: יחיאל דניאל, חיים זרזר וקובי בצלאל
מהנדסי מותג סובארו תכננו ובנו רכבים נהדרים, רכבים עם אופי שכבר במבט הראשון, נראים קצת אחרת מהסובבים אותם ובמבט השני והשלישי הם פשוט נראים טוב. בנוסף לכך וכנראה לא פחות חשוב, אלו רכבים שעושים עבודה נהדרת על הכביש אבל היתרון החזק שלהם הוא מערכת 4X4 מצויינת המאפשרת להם לרדת לשטח ולברוח עמוק פנימה. התפקיד שלנו, מדריכי אתר השטח הישראלי, הוא ללמד את הלקוחות החדשים האלו, עד כמה רחוק הרכב החדש שלהם יכול לקחת אותם, כשמתחת לצמיגים יש הכל, פרט לאספלט שחור, מהודק ומפולס.
לאחר הרצאה תיאורטית בה חיים הרביץ בהם תורה והסביר מושגי יסוד כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אויר, מערכות דיפרנציאל מכניות ואלקטרוניות, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, שיפועי צד ועוד, חילקנו את החבורה ביננו המדריכים והתפזרנו בשבילי היער.
את הקבוצה שלי לקחתי לתחנה הראשונה של החלק המעשי לעלייה תלולה, מפותלת ומחורצת, כזו שדורשת מהנהג תכנון של ציר הטיפוס שלו בעזרת מבט רחוק קדימה ושימוש נכון בדוושת הגז, כזו שתאפשר למערכת הנעת ה-4X4 המצויינת של סובארו לטפס למעלה בקלילות. אחר כך ירדנו בכיוון ההפוך ולאלו מבין הרכבים שיש את מערכת ה- X-Mode הכל כך יעילה, היתה הזדמנות להכיר את יתרונותיה גם בירידה תלולה. כולם ירדו תוך כדי הנפת גלגל או שניים באויר (הצלבה) והחששות הפכו במהירות לקריאות התפעלות נרגשות.
ואם בא לכם עוד קצת תמונות, המשתתפים בטוח ישמחו, אז קבלו כמה בסגנון וינטאג'..
עברנו לתרגול של נסיעה בשיפועי צד עם דגשים של "עשה ואל תעשה" ועצרנו להפסקת קפה ותה מפנקת, בחסות המשתתפים ובצל העצים הרבים שביער בן שמן הגדול והמגוון הרבה יותר מאשר רוב האוכלוסיה מכירה.
והמשכנו לתרגול עליות וירידות תלולות יותר או פחות בתוואי שטח וקרקע משתנים. כמו תמיד, קריאות הפליאה וההתפעלות של המשתתפים שמבינים בפעם הראשונה, עד כמה הרכב החדש שקנו יודע "לעשות שטח" ומבינים לאיזה עולם גדול, נפלא ומרתק יוכלו להכנס, אם רק יחליטו לעזוב את האספלט המוכר והעמוס.
היה כיף של יום,
מקווה לראות אתכם בטיולי השטח שלנו.
קובי.
מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
תודה רבה לכל המשתתפים. יחיאל דניאל
סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
6 תגובות
1
אורח/ת - Arik
20 במאי 2019 ב 17:08
חוויה אמיתת,מומלץ,
חובה לכל בעלי 4X4
שאפו ענק למדריכים
2
אורח/ת - Lior
20 במאי 2019 ב 17:32
בתור אחד שמכיר שטח וזוהי הפורסטר השנייה שברשותי, אך פעם ראשונה בהדרכה כזו... פשוט חובה !
החלק התיאורטי תרם להבנת המכלולים והפונקציות ברכב והחלק המעשי היה מלמד, מעשיר ונתן ביטחון לגבי מה הרכב מסוגל וכיצד.
איך לא עברתי דבר כזה קודם...
שאפו ענקי למדריכים שהעבירו את החומר במקצועיות ובצורה מעניינת.
3
bbenji63390
20 במאי 2019 ב 17:48
החלקים התאורטי והמעשי הועברו באופן מקצועי ומונגש גם למי שזה לו רכב השטח הראשון.
החלק המעשי אשר העבירקובי כלל גם חלק חשוב של בטיחות הנהג והנוסעים גם בנהיגת כביש. חלק חשוב וחובה לכל נהג. התרגולים נתנו טעימה קטנה מיכולות הרכב הרבות שעוד נחווה. תודה לכם על בוקר מהנה
4
אורח/ת - סיגל גוטמן
22 במאי 2019 ב 14:05
קובי היה מקצועי ביותר, השרה ביטחון, והיה נעים ביותר.
5
shlomi1862106
22 במאי 2019 ב 18:13
היה מדהים
נהנתי , למדתי , יצאנו שלמים
כדאי וחשוב
כחדש בשטח מקווה למצות את יכולות הקרוס טרק שרכשתי
למדתי שיש שלושה דיפרנציאלים והייתרונות שמקנה המערכת לבטיחות בכלל גם בנהיגה נורמטיבית בג׳ונגל הבין עירוני והעירוני
והיכולות שטח בכלל
תודה לקובי בצלאל
מקווה להיפגש בטיולים
אבל.....
תארגנו טיולי שישי.....
יש גם שומרי שבת שישמחו להיצטרף
6
אורח/ת - זאב גוטמו
24 במאי 2019 ב 14:46
הייתה הדרכה מקצועית, מעשירה ומלמדת ומאד כייפית.
תודה לכולם במיוחד לקובי.
תגובות