כצפוי, הטנדר החדש הוא פלטפורמה נהדרת לשיפורים ולשינויים, ובארה"ב כבר יש מי ששתל בו מנוע Hellcat עתיר כוחות
אחת השאלות העקשניות שהוצבו בפני ראשי חטיבת גי'פ עם הצגת הגלדיאטור החדש, היתה מדוע אין בהיצע המנועים V8 בשרני וכוחני. והתשובה פשוטה: מבחינה טכנית אין בעיה להתקין מנוע כזה, אך תא המנוע קטן יחסית והמנוע הגדול אינו מותיר מרווח ראוי לספיגת אנרגיה במקרה של תאונה חזיתית. ובשל כך, רנגלר או גלדיאטור עם מנוע V8 לא יעמוד במבחני הריסוק ולפיכך היצרן אינו יכול להציע כלים כאלה.
אבל בארה"ב הכל אפשרי. וכך הציגה השבוע חברת Dynatrac, המוכרת כיצרנית סרנים וחלקים למערכות הנעה, גלידיאטור שהושתל בו מנוע Hellcat בנפח 6.2 ליטר המספק 707 כ"ס. העבודה בפועל בוצעה על ידי סדנת AMW, שמלבד השתלת המנוע גם קיצרה את תא הנוסעים בכחצי מטר, מה שהותיר את הרכב עם שתי דלתות בלבד במקום הארבע המקוריות. ארגז המטען נסגר באופן מסיבי לצרכי אכסון ועליו הותקן אוהל גג. השיפורים כוללים גם פגושים מסיביים ותאורות לד בכל מקום אפשרי.
הגלדיאטור המשופר הזה נועד לצרכי הדגמה בלבד, אך בוודאי נראה לא מעט הסבות כאלו בעתיד. הטנדר כל כך מבוקש, שהדילרים ברחבי ארה"ב לא מהססים לבקש מחיר גבוה בהרבה מזה שנקבע על ידי החברה, והקונים עומדים בתור.
מנוע Hellcat
תגובות