שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בנטלי בנטייגה בגרסה קרבית

תרגיל עיצובי שהפך לדגם ייצור מוכיח שאפשר להפוך כמעט כל כלי רכב למכונת שטח אימתנית, בתנאי יש את התקציב הנכון

זה התחיל בכלל כסוג של בדיחה – חברת העיצוב הספרדית Bengala הציגה שרטוטים של דגם שטח קרבי שבבסיסו הבנטלי בנטייגה, אחד ה-SUV-ים היקרים ביותר בעולם. זה היה אמור להיות רק תרגיל עיצובי, עד שאחד הלקוחות שלהם ביקש שייצרו עבורו כלי אחד כזה...

בחברה, שמתמחה בשינויים עיצוביים של כלי רכב יוקרתיים, לא נבהלו מהבקשה ונרתמו למימושה. הדרך לשם כללה שימוש רב בפייבר-קרבון, לא כדי לחסוך במשקל אלא משום שזה חומר שנוח לעבוד איתו.

מעבר לשינויים הקוסמטיים הרבים נערכו גם שינויים מכניים, בעזרתו של מנולו פלאזה, שהשתתף בראלי דקאר כבר 13 פעמים. השינויים כוללים בעיקר מערכת מתלים חדשה עם הגבהה מסיבית, מה שאיפשר התקנת צמיגים גדולים ובשרניים. הפגושים הוחלפו בפגושי מתכת, שיעמדו בכל ניגוח סלעים מקרי. להשלמת המראה, איך לא, התווספו גם כמה לדים.

ההסבה ב-Bengala נעשית ברובה בעבודת יד, והייצור של כל דגם היוצא משערי החברה מוגבל ל-15 כלים בלבד, מה שיוצר הייפ וביקוש ער. רשימת התוספות היא אינסופית, וכל לקוח יכול ל"תפור" את הרכב לטעמו האישי. מלבד הבנטייגה החברה מציעה היום דגם מוסב של הפרארי F12 Caballería, ובקרוב יעלה על הכוונת שלהם גם הרולס-רויס קולינן.