קבוצה נוספת של בעלי רכבי סובארו פורסטר ו XV התקבצה בבוקרו של יום שישי ביער בן שמן, לעוד יום הדרכה בנהיגת שטח. מזג אויר מצוין ואחלה קבוצה חיברו הכל ליום כיף אמיתי
בדרך כלל ההדרכות של מועדון סובארו בימי שישי, מלאות בכמה עשרות רכבים ואנחנו מאתר השטח הישראלי, מגיעים שלושה ארבעה מדריכים כדי לקחת אחריות ולהרביץ בהם תורה. הפעם, אולי בגלל שפסח מתקרב, אולי בגלל שכולם נשארו בבית לנקות ולסדר, למיין ולזרוק לפח את מה שלא נעים לתרום, מצאתי את עצמי עם קבוצה קטנה יותר של מודרכים חדשים להדרכה קטנה ואינטימית.
פתחנו את היום בסבב הכרות קצר ולאחריו, הרצאה תיאורטית בה דיברתי על נושאים רבים מעולם השטח עם דגשים למערכות האלקטרוניות המוצלחות שיש ברכבי סובארו. החברים שאלו שאלות ובסופן יצאנו לחלק האומנותי של היום שהוא החלק המעשי בשטח, המשלב מספר תרגילים בסיסיים לנהג השטח המתחיל ולהכרות עם העולם שמעבר לאספלט.
למדנו איך שורדים נסיעה בשיפוע צד, למה זה קורה ואיך שלא להסתבך שם..
תרגלנו טיפוס עליה מחורצת ואחר כך ירדנו אותה, תוך כדי לימוד יתרונות מערכת ה X Mode המצויינת של סובארו.
לאחר ארוחה קלה והפסקת קפה, המשכנו לתחנה האחרונה ותירגלנו טיפוס וירידה של כמה עליות שונות תוך בחירת נתיב נכון, התחשבות במרחב הגחון ובמערכת ההנעה של הרכבים.
מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
להתראות בשטח,
קובי בצלאל.
לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות