שטח 4X4 > כתבות > חדשות

המחיר והסיכון של פריצות למסילת הברזל

כחלק משבוע הבטיחות הבינלאומי למפגשי כביש ומסילת ברזל, אותו מוביל איגוד הרכבות הבינלאומי - International Union of Railways ובו משתתפת גם רכבת ישראל, מפורסמת הרכבת נתונים בדבר פריצות כלי רכב למפגשי כביש-מסילה

International Level Crossing Awareness Day

לפי הנתונים שמפרסמת הרכבת במהלך שנת 2018 פרצו בישראל כ-12 אלף כלי רכב את מפגשי הכביש-מסילה, וזאת בניגוד לחוק, לכללי הדרך ולאחר ירידת המחסום והפעלת אורות ופעמוני האזהרה. אחוז ניכר מפריצות אלה בוצע על ידי כלי רכב כבדים כגון אוטובוסים ומשאיות, אשר עלולים להביא לפגיעה קשה בנוסעי הרכבת, במקרה של תאונה.

ע"פ רכבת ישראל פריצות אלה ואחרות אל שטח המסילה הביאו לעיכוב של מעל ל-1,000 רכבות נוסעים, ולכ-6,500 דקות עיכוב.

חצייה מסוכנת של מפגשי כביש מסילה היא תופעה בינלאומית, המקשה על הפעלת רכבות, ומסכנת את כלל משתמשי הדרך. על מנת להעלות את המודעות לסכנה, התאגדו חברות רכבות מ-43 מדינות ברחבי העולם וקבעו תאריך בינלאומי להעלאת המודעות לפריצות לשטח המסילה - שזה היום: 6/6/2019.
ILCAD - International Level Crossing Awareness Day.

רכבת ישראל ששותפה למאמץ הבינלאומי ותקיים, זו השנה השמינית, את שבוע הבטיחות הבינלאומי בתחום.
במסגרת שבוע זה תבצע רכבת ישראל פעילויות הדרכה והסברה להעלאת המודעות הציבורית בנושא בטיחות בקרבת מסילות ברזל בכלל ומפגשי כביש-מסילה בפרט.

הפרדה מפלסית

בשנת 2005, היו 151 מפגשי כביש-מסילה פעילים ברחבי הארץ. בשיתוף פעולה של משרד התחבורה, רכבת ישראל וגופים נוספים קודמו פרוייקטים רבים של הפרדות מפלסיות המבטלות את המפגשים, ועד שנת 2019 בוטלו 79 מפגשים לטובת הקמתן של הפרדות מפלסיות. במפגשים שעדיין קיימים הוצבו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים כדי להרתיע ולפעול למניעת מצבי סיכון.
יחד עם זאת גם האמצעים המתקדמים ביותר אינם מחליפים עירנות של הנהגים וחוסר מחשבה בתפיסה של "לי זה לא יקרה" יחד עם שמירה על החוק, כמובן.
רכבת ישראל מבקשת ממשתמשי הדרך לפעול על פי החוק, לנהוג בזהירות יתרה בקרבת מסילת הברזל ולהימנע מפריצה לשטחי מסילה אשר מסכנת את ציבור הנהגים ונוסעי הרכבת.