שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגת שטח לסובארו דרייב בהר חורשן - 31/5/2019

שישי בבוקר ובת שלמה הישנה במראה הקבוע שלה, כמה עשרות רכבי סובארו ובעליהן החדשים חונים בצפיפות משהו סביב עץ ענק, 3 מדריכים של אתר השטח מוודאים מול רשימות מוכנות מראש שכולם כאן ויאללה, נכנסים לשטח. כשנצא מכאן בעוד כמה שעות, אף אחד מהמשתתפים לא יצא מכאן כמו שנכנס, עולם נהיגת השטח הולך להפתח מולם והיום ההרפתקה מתחילה
הדריכו: שלמה הלב"ץ, רני פלג וקובי בצלאל

שיירה ארוכה של רכבי סובארו XV ופורסטר נכנסת לשבילים של שמורת הר חורשן. התמקמנו תחת כמה עצים, בצל נעים ושקט וכולם יושבים על כסא או על מחצלת, מישהו מכין קפה, מישהו אחר מכין תה ואני מתחיל לדבר. פתחתי בהרצאה התיאורטית שמקדימה אצלנו כל הדרכת נהיגה ונגעתי בנושאים רבים כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אויר, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, מבט רחוק קדימה ותכנון הנסיעה, העברות משקל ושיפועי צד, דיפרנציאל ונעילות דיפרנציאל מכאניים ואלקטרוניים, כמו זה המוצלח מאוד שיש בהנעת ה- 4X4 של סובארו XV ושל סובארו פורסטר.

לחלק המעשי של היום יצאנו ב-3 קבוצות כשבראש כל אחת מדריך. בתחילת היום עצרתי ליד כל מכשול קטן, אספתי את כולם אליי ונתתי הסבר ארוך ומפורט. החברים כאן ללא כל ניסיון ברובם הכמעט מוחלט והאחריות שלי היא לתת להם את הכלים הכי טובים לנהיגה בשטח. הגענו למעבר מדרגה אחת פשוטה והמשכנו בטיפוס עלייה קשה יותר ועמוסה במדרגות שונות, חריצים ומכשולים אחרים. ככל שהזמן חלף ותוך כדי תנועה, החבר'ה התחילו להבין איך מערכת ה- 4X4 הנפלאה של סובארו יודעת לעבוד כשיודעים להשתמש בה ואני עצרתי פחות ופחות.

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

עצרנו לארוחת צהריים קלה, שתינו קפה ותה והמשכנו למכשול הבא, ירידה לבנה ומחורצת שמובילה לכיוון הישוב עמיקם, בה תרגלנו בחירת ציר ומעבר של דרך משובשת. המשתתפים קיבלו הסבר מפורט על הדרך שבה יש לחצות חריץ בקרקע, עשינו קצת עבודות מע"ץ והרכבים צולחים בקלילות את הדרך עם כמה הצלבות וגלגלים מונפים גבוה באויר, פרצופים מאושרים לנהגים וקריאות התפעלות מהסובבים בחוץ, שלא מפסיקים לצלם את הרכבים ב"פוזות" וזוויות שלא חלמו עליהן במעמד רכישת הרכב.

חזרנו בדרך הארוכה כדי לתרגל עוד קצת ובעיקר כדי לטייל בשמורת הר חורשן המקסימה. קצת שלוליות, קצת אבק וכשהגענו חזרה לעץ שלידו נפגשנו בבוקר, המכוניות היו מלוכלכות כמו שרכב שטח צריך להיות מלוכלך.

היה תענוג של יום עם קבוצה נהדרת,
מקווים לראות את כולכם בטיולים של מועדון סובארו דרייב ואחרים.
סעו בדרכים טובות ולהתראות בשטח..

קובי בצלאל.

קצת תמונות מהקבוצה של שלמה ....