שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שובו של ההאמר?

נשיא ג'נרל מוטורס, המחזיקה עדיין בזכויות על השם המיתולוגי, אישר כי נבדקת אפשרות להחיות את המותג - כרכב פנאי עם הנעה חשמלית

ה- Humvee, רכב השטח הצבאי שכיכב בכל רשתות הטלוויזיה בארה"ב בתקופת מלחמת המפרץ ויצא לאחריה בגרסה אזרחית כהאמר H1, היה עבור ה"ירוקים" סמל כל הרע שברכבי שטח: גדול, זללן דלק, דורסני, הורס טבע (לכתבה על ההאמר H1). עכשיו, כשמסתמנת אולי אפשרות שההאמר יחזור לחיים, הם יכולים להיות רגועים. אם זה יקרה, מדובר בגרסה עם הנעה חשמלית, המבוססת על תאי דלק מימני (לכתבה על הנעה כזו).

טנדר הקולרדו החשמלי שפיתחה ג'נרל מוטורס עבור צבא ארה"ב

מי שייצרה בזמנו את ההאמר בגרסאות המאוחרות יותר שלו (H2 ו-H3) היתה ג'נרל מוטורס, שעדיין מחזיקה בזכויות על השם. הייצור הופסק ב-2010 בעקבות המשבר הכלכלי של 2008 (לכתבה על הפסקת הייצור). מייק רויס, נשיא החברה, אישר לאחרונה בראיון למגזין רכב אמריקני כי החזרת המותג 'האמר' נשקלת ברצינות. ג'י. אם נכנסה לאחרונה להשקעות גדולות בפיתוח רכבי עבודה חשמליים, כמענה לטנדרי ה-F החשמליים של פורד שאמורים להגיע בקרוב לשוק. "ההשקעה בפיתוח הזה תאפשר לנו להתרחב גם לתחום של רכבי הפנאי, עם טנדרים מעוצבים יותר עם יכולות שטח גבוהות" אמר רויס.

ג'נרל מוטורס כבר פיתחה אב-טיפוס של טנדר קולרדו עם הנעת תאי דלק, בשיתוף עם צבא ארה"ב, הנמצא כעת בסדרת ניסויים. החברה גם הציעה לצבא קונספט דומה, כבד וגדול יותר, המבוסס על הסילברדו. SUV על אותו בסיס, יוכל להיות ההאמר החדש.