שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה למועדון Jeep בהר חורשן 28/6/2019

מותג Jeep נמצא בתנופה של פעילות ללקוחות - אחרי ה"קמפ-ג'יפ" המוצלח, מגיעה הדרכת Jeep בהר חורשן. בתחילת הקיץ כבר חם אבל לא נורא, זהו יום מתאים מאין כמוהו להדרכת נהיגת שטח מוצלחת וכיפית באווירה נהדרת

Jeep יש רק אחד, למרות שלוגו המותג המיתולוגי מתנוסס על כמה וכמה דגמים שלא כולם עם סלעים בין השיניים. לרגע היינו בטוחים שלהדרכה של יום שישי האחרון יגיעו רק הגיבורים - רנגלרים מדגמי ספורט ורוביקון וגרנד צ'רוקים. כאשר כל הכלים בקבוצה עם הילוך כוח ויכולות שטח גבוהות מאוד ומאחורי ההגה שלהם נהגים תאבי אקשן שלא מהססים להיכנס ראש בראש במכשולים, גם לנו יש מוטיבציה להתקיל אותם במכשולים של ממש והשמחה רבה. אבל בקבוצה שלנו יש גם צ'רוקי KL אחד, ללא הילוך כוח, לכאורה עדין ונמוך שמקומו לא יכירנו בין הגרנדים המגודלים והרנגלרים המסוקסים, אבל רק לכאורה. בהמשך היום הוא יוכיח שאין לו במה להתבייש!

הקבוצה גדולה ולכבודה מתייצבים שני מדריכים – קובי בצלאל ואנוכי. לאט לאט מתחילים להתאסף ג'יפים בחניון שבכניסה למושבה בת שלמה ולאחר שכולם הגיעו, אנו יוצאים בשיירה ארוכה ל"כיתת הלימוד" - המקום הקבוע שלנו לצד השביל המסומן בירוק, בצל אורנים גבוהי צמרות. אז התחלנו בתיאוריה, הסברים על מבנה רכב 4X4 ומערכותיו, דיברנו על ההבדלים בין מערכות הנעה כפולה מזדמנת מול קבועה, על תיבות הילוכים, על תיבות העברה, על דיפרנציאלים ונעילות, מבנה המתלים וחשיבותם של גלגלים גדולים, זויות מרכב, מהלכי מתלה ומרווח גחון ועסקנו הרבה במערכות האלקטרוניות המודרניות – ABS, בקרת היציבות ESP, ובקרת המשיכה ETC וקצת על עקרונות נהיגת שטח – עליות, ירידות, שיפועי צד, חשיבות התנועה הזורמת ועוד ועוד. עם שני מדריכים, בזמן שאחד מעביר את השיעור, השני מכין קפה ומחלק מאפים טריים שעוזרים לשמור על העירנות וההקשבה – ובהתאם, האווירה נעימה.

לאחר השיעור התיאורטי התחלקנו לשתי קבוצות ויצאנו לתרגל "על רטוב" (למרות שבחוץ חם ויבש) ולהתעמת עם מגוון המכשולים שמציעה לנו שמורת הר חורשן. פקדנו חריצים ועליות וירידות והצלבות, הנפות גלגל באויר ומתיחות מתלים עד קצה מהלכם, צלחנו את ציר סובב-פסגה המאתגר, ולא שכחנו גם את ההפסקה המסורתית על קפה שחור חזק ונשנושים ואת הפינאלה בצורת טיפוס לנ.ג. 186 וסקירת ציוד החילוץ שכל Jeepאי לא יוצא לשטח בלעדיו (רק כדי לחלץ אחרים, כמובן....)

בסופו של היום, ניתן היה לראות ולחוש את השיפור התהומי ברמת הנהיגה והבטחון העצמי של בעלי הג'יפ החדשים – הן המנוסים והותיקים והן הטירונים, שעכשיו מכירים טוב יותר את כלי הרכב שלהם שהוא ללא ספק הטוב מסוגו בשוק, וכעת גם יכולים להינות ממנו יותר ולהגיע עימו רחוק יותר. נהנינו להדריך אתכם – נתראה בשטח ובטיולים!

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל



קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

תמונות מהקבוצה של קובי

קצת (הרבה..) תיאוריה בכיתת הלימוד בשטח

תרגול עליות וירידות תלולות וכמה טיפוסי מדרגות



תרגול הצלבות בירידה מחורצת

והסברים תוך כדי תנועה לגבי כל סוג רכב

היה תענוג איתכם,
להתראות בשטח ובטיולים..

דרור וקובי.

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן