שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טויוטה תייצר מתחרה לג'ימני?

דגם קונספט שהציגה החברה בתערוכת הרכב של ניו-יורק לפני כשנתיים, יגיע ככל הנראה לכלל ייצור בעתיד הקרוב. והבשורות: הוא יהיה קטן יותר מה- RAV4 ויש מצב שיצויד בהילוך כוח

מיזם משותף של טויוטה ומאזדה קם בימים אלה לחיים דווקא במדינת אלבמה, ארה"ב, שם מקימות שתי היצרניות מפעל בהשקעה של 1.6 מיליארד דולר, שיחל לפעול בשנת 2021 עם כושר ייצור של 300 אלף מכוניות בשנה. מאזדה כבר הודיעה שתייצר במפעל קרוס-אובר חדש, אולי מחליף ל-CX7 שייצורו הופסק לפני כמה שנים. טויוטה התכוונה לייצר שם את הקורולה, אך בימים אלה נשמעות מצידה זמירות אחרות. הביקוש הגדול ל-RAV4 הביא את החברה למסקנה שהיא צריכה להגדיל את היצע רכבי הפנאי שלה, ולפיכך עומד על הפרק קרוס-אובר חדש שיפנה לקהל עירוני צעיר.

ההשערות הן שטויוטה תשתמש ב-FT-4X, דגם קונספט שהוצג בתערוכת הרכב של ניו-יורק לפני כשנתיים, כבסיס לקרוס-אובר החדש. מדובר ברכב הקטן יותר מה-ראב4, עם עיצוב חיצוני קשוח למראה המזכיר מאוד את ה-FJ קרוזר המנוח. את הדלת החמישית ניתן לפתוח בשתי צורות: את הדלת כולה כלפי מעלה או כשני חצאים הנפתחים לצדדים.

בדגם הקונספט כלולים מרכיבים רבים שסביר להניח שלא יגיעו לדגם הייצור, כפי שקורה במקרים רבים, כשהשיקולים לביטולים הם בדרך כלל כספיים. אבל מרכיב אחד נשמח מאוד למצוא בדגם שיגיע למכירה: הילוך הכוח. כן, למרות שטויוטה לא פרסמה בזמנו נתונים על המכלולים המכניים של ה-FT-4X, היא טרחה להדגיש שיש לו תיבת העברה מסורתית עם יחס נמוך. האם אנו צופים בלידתו של מתחרה לסוזוקי ג'ימני? אם הילוך הכוח יישמר, הוא בוודאי יוכל להתחרות ביכולות השטח, אבל ספק אם זה יקרה גם בגזרת המחיר.