שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

הישג לצוות הישראלי: מקום שביעי בראלי דרך המשי בקטגוריית המשאיות

אביב קדשאי על ההגה, יזהר ערמוני על הניווט ומעוז וילדר על הצד הטכני, השיגו מקום שביעי מכובד בראלי שנמשך 10 ימים לאורך 5000 ק"מ מפרכים, שהתחילו ברוסיה, דרך מונגוליה והסתיימו בסין

הפעם הראשונה היתה לפני כשנה וחצי. פעם ראשונה שצוות ישראלי מתחרה עם משאית בראלי בינלאומי גדול. דקאר 2018. אביב קדשאי, יזהר ערמוני ומעוז וילדר, יחד עם צוות סיוע יעיל ומסור, מצליחים לסיים את התחרות המפרכת במקום ה-18 המכובד. הישג מרשים, במיוחד אם זוכרים כשמחצית מצוותי המשאיות שזינקו לראלי לא הצליחו לסיים אותו (קישור לסיקור של גידי פרבר על הצוות הישראלי בדקאר 2018).

השלב הבא היה ב"קטנה". ראלי מרוקו 2019, "רק" 3000 ק"מ בדיונות של הסהרה, לכאורה משימה קלילה שהתגלתה כלא פשוטה כלל וכלל. כתף פרוקה של קדשאי אלצה אותם ל"חתוך" לכביש, מה שעלה להם בזמן עונשין ארוך, אבל הצוות לא נשבר וסיים בסופו של דבר במקום ה-21.

משאית הדאף של הצוות הישראלי (התמונה מתוך דף הפייסבוק של אביב סוכניות)

ולאן ממשיכים מכאן? לראלי דרך המשי כמובן. כאן המרחקים ארוכים יותר, כ-5000 ק"מ מתוכם יותר ממחצית קטעים מדודים, עם התחלה ברוסיה, המשך במונגוליה וסיום בסין (קישור לכתבה על הזינוק לראלי). והפעם ההישג עוד יותר גדול: מקום שביעי, כשבששת המקומות שלפניהם מסיימות משאיות של קבוצות גדולות ועשירות. שאפו!

את קטגוריית המשאיות ניצח אנטון שיבלוב מקבוצת קאמאז, שהתחיל את הראלי כנהג הזוטר של הקבוצה, זה שמשאיתו עמוסה בציוד המיועד לתיקון המשאיות של חבריו לקבוצה הבכירים יותר. שיבלוב לחץ חזק, ובקאמאז הבינו שכדאי לפרוק את המשקל העודף מהמשאית שלו... עד ליום השמיני הוביל סרגיי ויאזוביץ מבלארוס עם משאית המאז, אבל "התעופפות" קלילה באוויר השביתה את המשאית שלו והוא פרש, מה שאיפשר לשיבלוב לנצח.

במכוניות, זה היה הראלי של נאסר אל-עטייה, שהוביל בביטחה מהזינוק ועד לסיום עם הטויוטה שלו. באופנועים, ניצח סאם סנדרלנד מקבוצת ק.ט.מ, כשעל הפודיום עומדים גם אנדרו שורט מקבוצת הסקוורנה במקום השני ואדריאן ואן-בוורן מקבוצת ימאהה בשלישי.

נאסר אל-עטייה בדרך לנצחון (התמונה מתוך האתר הרישמי של הראלי)

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

20 ביולי 2019 ב 18:27

כל הכבוד על הנחישות - הישג מדהים וכבוד למשאיות!