כביש / ספורט > כתבות

Rodin FZero: מכונית העל המהירה ביותר?

יצרנית קטנה מניו-זילנד מתכננת מכונית-על קלה במיוחד, שתהיה מהירה יותר ממכוניות הפורמולה 1. ותהיה גם גרסה חוקית לכביש

605 ק"ג משקל רטוב, כולל נהג בגודל ממוצע. זה הנתון שמפרסמת חברת רודין (Rodin) מניו-זילנד לגבי מכונית העל שהיא מפתחת בימים אלה. אבל הנתון המעניין יותר הוא כוח ההצמדה שמפתחת המכונית, המגיע לכדי 4,000 ק"ג! לשם ההשוואה, הוולקירי של חברת אסטון מרטין, מייצרת כוח הצמדה של 1,800 ק"ג בערך.

ה-FZero תיוצר בשתי גרסאות: בסיסית עם מנוע V10 אטמוספרי בנפח 4.0 ליטר שיספק 700 כ"ס, וגרסה חזקה יותר של אותו מנוע שתספק 1,000 כ"ס בעזרת מגדש-טורבו כפול. ואם זה לא מספיק, את המנוע השני ניתן לכייל להוצאת הספק של 1,600 כ"ס! הדגם שמתוכנן כרגע יורשה לנוע במסלולים ייעודים בלבד, אבל בקנה נמצא גם דגם שהיה חוקי לחלוטין לנסיעת כביש.

עיבוד ממוחשב של ה-FZero. דגם הייצור יראה בדיוק כך

ומי זאת היצרנית העלומה מהקצה השני של העולם שיכולה לפתח מכונית שכזאת? מדובר ב"בייבי" של מיליארדר אוסטרלי, דיוויד דיקר (David Dicker), שעשה את הונו בהיי-טק. דיקר הוא חובב מכוניות מושבע, שמחזיק באוסף של מכוניות-על, בהן הוא נוהג במסלול מירוץ שבנה בשטח החווה שלו.

אחת המכוניות באוסף היא לוטוס 125, אחת מחמש שנבנו בשנת 2011. ה-125 נועדה להיות מכונית בסטייל פורמולה 1, שכל אחד עם חשבון בנק מתאים יוכל לקנות. הפרויקט לא התרומם, ודיקר רכש את כל התוכניות, הזכויות והחלקים של המכונית, וה-FZero מתוכננת ל"שבת" בדיוק על אותה משבצת.

רודין גייס צוות מנוסה לתכנון ובניית ה- FZero, כשכמעט כל העבודה מתבצעת בסדנה שהקים בניו-זילנד. רק תיבת ההילוכים הסיקוונסיאלית - הנבנית על יד ריקדרו מאיטליה, והמנוע – הנבנה על ידי קוסוורת' מאנגליה, נרכשים מספקי חוץ.

ומהיכן הגיע שם החברה? באופן טבעי, היינו מצפים שתקרא על שם בעליה, אבל דיקר בחר בשם כמחווה לפסל הצרפתי אוגוסט רודין, שאת עבודותיו הוא מעריץ, במיוחד את פסל "האדם החושב".

ואגב האסטון מרטין וולקירי, החברה הצהירה כי תייצר בסך הכל 150 מכוניות מהדגם הזה, במחיר של כ-3 מיליון דולר לכל אחת. כל ה-150 כבר נמכרו, אך הביקוש היה מטורף. לדברי אחד ממנהלי החברה, הם יכלו בקלות למכור אלף מכוניות ואולי אפילו יותר. "אבל הצהרנו שנבנה רק 150, ואנחנו עומדים במילה שלנו", אמר בראיון למגזין רכב בריטי. מילה קצת יקרה, לא?

אסטון מרטין וולקירי. כל 150 המכוניות "נחטפו", עוד בטרם נבנו