יער בן שמן כבר רגיל לקלוט קבוצות גדולות של סובארו שמגיעים להדרכת נהיגת שטח, ותאריך ה-12/07/19 לא היה שונה בהרבה. בפעם זו הגיעו "רק" כעשרים בעלי XV ופורסטר
הדריכו: עופר אדר, יחיאל דניאל וחיים זרזר
אחנו באתר השטח כבר התרגלנו לזה מזמן. להדרכות נהיגת שטח של סובארו צריכים מינימום שלושה מדריכים. לעיתים ארבעה. הפעם היינו קבוצה "קטנה" יחסית, רק שלושה מדריכים, שני שועלי השטח וההדרכות עופר אדר ויחיאל דניאל ואני. את החלק העיוני עשינו בנוהל עם כל חברי הקבוצה, אך זה רק כהקדמה, שוב בנוהל, לחלק המעשי של היום, החלק שתכל'ס כולם מצפים רק לו. אז התחלקנו לשלוש קבוצות ויצאנו לדרכנו.
לתמונה הראשונה מהקבוצה שהתלוותה אלי לתרגול, ניתן את הכיתוב - "מה שונה בתמונה זו"? ובכן חדי העין בטח כבר גילו כי ל-XV שבתמונה יש גלגל ימני קדמי רזרבי. גלגל חלופי בדגם זה הוא לא בעל מידה זהה לשאר ארבעת הגלגלים, הוא דק יותר באופן משמעותי מהגלגלים האחרים. ומדוע יצרני רכב עושים זאת? הכל למען הגדלת נפח תא המטען. אז לכל אלו שפוחדים לצאת לשטח משום עניין זה, אנו מעוניינים לדווח כי גם עם צמיגים חלופיים אלו ניתן לצאת מהשטח, ביותר עדינות ויותר שימת לב, אבל עדיין, אפשר. עיניכם הרואות.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
תודה לכל המשתתפים, ושניפגש בשטח - על ארבעה גלגלים תקינים במידה מלאה!
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפים לנהיגה בשטח:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות