שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יגואר מתכננת אח גדול ל-F-Pace

הדגם החדש, שייתכן ויקבל את השם J-Pace, צפוי להגיע לשווקים בעוד כשנתיים ולהתחרות מול הקרוס-אוברים הספורטיביים הגדולים מתוצרת אודי, מרצדס וב.מ.וו

יגואר היתה אחת היצרניות האחרונות שהצטרפו ל"קדחת" הקרוס-אוברים, עם ה-F-Pace, שהוצג לראשונה ב-2015. המכירות של הדגם הזה היו טובות, מה שהביא מסקנה מתבקשת: להרחיב את היצע הדגמים של יגואר בסיגמנט הזה. תחילה היה זה ה-E-Pace שהגיע ב-2017, ולאחרונה אושר באופן רישמי למחצה כי בחברה עובדים על דגם חדש, גדול יותר מה- F-Pace, שצפוי להגיע לאולמות התצוגה בעוד כשנתיים (קישור למבחן דרכים ל-F-Pace).

הדגם החדש, שייתכן ויקבל את השם J-Pace, ייבנה על פלטפורמת ה- MLA של קונצרן יגואר-לנד רובר, עליה נבנה גם הדיפנדר החדש. פלטפורמה זו היא ורסיטלית, ויכולה לקלוט מגוון של מערכות הנעה: קונבנציונליות עם מנועי בנזין ודיזל, היברדיות והיברדיות נטענות, וגם הנעה כל-חשמלית טהורה.

ה-F-Pace, צפוי לקבל אח גדול

על פי ההערכות, לדגם הבסיסי תהיה הנעה היברידית, עם מנוע טורבו-בנזין שיניע את הגלגלים הקדמיים ומנוע חשמלי יופקד על הנעת הגלגלים האחוריים. בתצורה כזו מקבלים חלוקת משקל טובה, וחוסכים את כל החלקים הנדרשים בהנעה 4X4 קלאסית כדי להעביר את הכוח לאחור. ביטול גל ההינע האחורי מאפשר גם רצפה ישרה שמשמעותה מרווח מחייה גדול יותר לנוסעים במושב האחורי.

בקצה השני של הסקאלה, מתרוצצות שמעות בעולם הרכב כי החברה מתכננת גם דגמי קרוס-אובר קטנים יותר, שייתכן ויקבלו בהתאמה את השמות A-Pace או B-Pace, ויהיו כמובן זולים יותר מהדגמים הבכירים, זולים יותר גם מה-E-Pace שמחירו ההתחלתי כ-40 אלף דולר, בחו"ל, כמובן... (קישור למבחן דרכים ל-E-Pace).